Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.8.24 16:33:09

Hiuksiani on vaalennettu vasta 5kk sitten, mutta nyt vaalennus ei näy käytännössä ollenkaan. Hius on aivan omituisen värinen. Tulipa sitten vastaan tietoa siitä, että vesi itsessään voi olla se, mikä tummentaa/värjää ja saa hiuksia huonokuntoiseksi.

Mikä olisi sellainen suodatin, joka poistaisi kalkkia/klooria/metalleja ym mahdollisimman monipuolisesti ja tehokkaasti, ph:ta laskien? Onko kokemuksia?

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: Lollis 
Päivämäärä:   9.8.24 17:37:58

Up! Sama kiinnostaa
T. Tällä viikolla kampaaja mainitsi samasta asiasta

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.8.24 23:23:23

Hitsi, tää ei selvästi ole kovin yleistä vielä, kun ei saa kokemuksia :(

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   9.8.24 23:31:59

Jossain kehuttiin aqualuxia, mietin joskus itsekin mut en oo vielä raaskinut vaikka eihän se olis kun jonkun 70€

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   10.8.24 03:35:05

On niitä monilla

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   10.8.24 05:02:34

Itse en ole kuullutkaan, mutta Googlesta vilkuilin.
Vaihtopatruunan vaihtoväli oli 30 kuutiota ja sen koko on 5 × 10 senttiä.
Ei kyllä ole mahdollista, että noin pieni suodattaisi tehokkaasti 30 kuutiota tai sitten vedessä ei ole mitä suodattaa.

Suomessa vesijohtovesi on hyvää ellei jopa erinomaista ja tuollaiset härpäkkeet rantautuu tänne maista, joissa jo pelkkä suihkussa käynti saa suomalaisen ihon rapisemaan.
Suomessa myös juomavesi on lievästi hapanta ja juuri siksi esimerkiksi uima-altaissa veteen lisätään klooria, ettei silmät kuivu päähän.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: Vattu 
Päivämäärä:   10.8.24 08:17:18

Aqualux on mulla ollu tän vuoden käytössä ja tykkään.
Ihan kirkkaaksi ei sekään vettä saa, mutta eipähän enää värjää hiuksia.
Meillä on porakaivo ja vedessä on ruostetta.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 08:36:21

Hopeashampoo joka pesulla ja syväpuhdistava esim 1x/kk. Pysyy blondi blondina.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 21:55:54

Piste, millasia tuotteita sulla käytössä?

Mulla kihara, joten sen mukainen hoito. Eli ei saisi olla sulfaatteja (paitsi syväpuhdistusta haettaessa se on varmaan ok just esim 1krt/kk?). Mutta onko hyvää hopeashampoota, jossa ei silikoneja eikä sulfaatteja kumpaakaan?

Meillä kyllä on muoviputket, kun uudehko talo jne. Että liekö tuolta mitään isompia tulekaan, paitsi se kloorin/kalkin määrä, sitä en tiedä.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: Ijk 
Päivämäärä:   10.8.24 21:57:49

Meillä käytössä aqvan suihkupää.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   10.8.24 22:04:15

"Meillä kyllä on muoviputket, kun uudehko talo jne."

Aika harvassa on enää kiinteistöt, joissa olisi vesijohtoputket rautaa. Kuparia tai muovia ne ovat.
Vanhat runkolinjat ovat vielä rautaa, mutta se veden ruoste tulee maaperästä, jonka läpi pintavedestä tulee pohjavettä.
Eihän rautaputket kestäisi vuottakaan, jos niistä juomaveteen irtoaisi ruostetta.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 22:06:22

Tilasin just Aqualuxin, ei ole vielä tullut. Kyllästyttää vihertävät hiukset ja esim. metallinpoistoshampoosta ei ole ollut apua, niin ajattelin että kokeilen suodatinta, vaikka vähän skeptinen olenkin.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 22:14:27

No tämä juuri. Tummenevat, jopa vihertävään vivahtavat (etenkin tietyssä valossa) hiukset ärsyttää.

Mutta tosiaan mistä tietää, mikä on pilipali suodatin ja mikä voisi toimia edes jotenkuten? Puoliso varmaan saa jonkun "mitä vttua nyt nainen tällä kertaa" -kohtauksen, kun sanon että tällanen pitäisi asentaa :D Ja tarvitaan varmaan suodattimen lisäksi nyt jotain eikoisshampoita.. Aion kyllä mennä kampaajallekin tässä, mutta en haluaisi yhtä nopeasti olevan näin tummat kuin nyt. Tuntuu rahan haaskuulta sekin, että vain pari kuukautta kestää vaaleus.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   10.8.24 22:21:07

Vihreä väri tulee kuparista. Ei raudasta.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: Dd 
Päivämäärä:   10.8.24 22:23:11

Minä kuulin jonkun kehuvan Purelon suodatinta, aion itse ehkä ostaa sellaisen kokeiluun.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   10.8.24 22:27:48

"Brassikuparia" käytettiin laajasti Suomessa 90- luvulla ja löytyy edelleenkin
Tämä oli halpaa, mutta se ruostui jopa putken sisältä ja värjää varmasti vaaleat hiukset vihreiksi.
Ei siihen mitkään poppakonstit auta.
Joko värjää tukan säännöllisesti tai tekee putkirempan.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 22:35:25

Mutta remonttiriku, eihän meillä sellasia putkia ole. Joku sen tummumisen kuitenkin aiheuttaa. Nyt vielä kesä, että luulisi auringon kivasti ylläpitäneen vaaleutta ja vaalentaneen jopa lisää, mutta ei :( Kun tummunut vain. Mulla ei se vihertävyys ole suurin ongelma, ennemmin tää tummuminen. Kun vain tietäisi mistä se johtuu, jotta voisi sitten ostaa parhaan mahdollisen suodattimen.

Ja joku hopeashampoo voisi olla hyvä ylläpitämään, jos löytyisi sopiva. Mulla on alaselkään asti hiukset, joten näiden värjäys on niin kallista puuhaa, etten voi monta kertaa vuodessa. Eikä tee hiukselle hyvääkään jatkuva värjäys, kun on värinpoistosta kyse :( Paras olisi, jos voisi pysyä yhdessä kerrassa /vuosi, ettei hiukset kärsisi liikaa. Kotona en ala värjätä ja pilata hiuksia.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.24 22:35:32

Ei mun hiuksissa pysy viileä blondi ollenkaan pidempään. Ehkä kuukauden. Sitten väri muuttuu keltaiseen-kultaiseen. Joku kampaaja sanoi että hius korjaa itse sävynsä aina tuohon, eli platina pitäisi päivittää parin kuukauden välein. Kerastase hopeashampoo pitää suht viileänä sävyn.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 22:47:34

"Mulla kihara, joten sen mukainen hoito. Eli ei saisi olla sulfaatteja (paitsi syväpuhdistusta haettaessa se on varmaan ok just esim 1krt/kk?). Mutta onko hyvää hopeashampoota, jossa ei silikoneja eikä sulfaatteja kumpaakaan?"

Kannattaa liittiä curly girl suomi -ryhmään jos olet facebookissa, sieltä näyttäisi löytyvän sulfaatittomia hopeashampoita

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   10.8.24 22:59:43

Tummuminen johtuu vedessä olevasta rautaoksidista (ruoste). Se ei siis tule putkista, vaan maaperästä.
Kun taivaalta sataa vettä, niin se suodattuu maakerrosten läpi pohjavedeksi ja jos kerroksissa on rautamalmia, niin siitä se ruoste tulee juomaveden mukana.
Rautaoksidia käytetään väriaineena ja täysin vaaraton, mutta ei siinä auta, että talossa olisi putket muovia.
Voihan niitä maitokaupan suodattimia kokeilla ja todennäköisesti toimiikin, mutta tuskin niin pitkään mitä mainoslauseissa kertovat.
Eli taitaa se hopeashampoo olla huokeampi keino.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: Vattu 
Päivämäärä:   11.8.24 00:02:37

Juu tää blondi käyttää monta kertaa viikod syväpuhdistavaa. Ja keltaisuutta taittavaa.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   11.8.24 00:07:52

Tää "blondi" muuttuu kerta kuussa taas bruneteksi, kun ajelee parran ja kyljet pois harmaista.

  Re: Hyvä suihkusuodatin?

Lähettäjä: jean 
Päivämäärä:   11.8.24 00:08:57

Detox shampoo aktiiviseen käyttöön myös. Esim Metal Dx tai Four Reasons.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.