Lähettäjä: .
Päivämäärä: 9.8.24 13:34:38
Turha syyllistää ihmisiä näihin haksahtamisesta. Kyllä ne huijaukset on joskus todella taitavasti tehty ja ajoitettu, että ihan inhimillisyydessään niitä ei huomaa.
Minä muutin ja vaihdoin osoitetta 2 viikkoa sitten, ja maksoin uudelleenohjauksen paketeille, koska odotin vielä vanhaan osoitteeseen pakettia ulkomailta. Viikko siitä minulle tuli postin nimissä tekstiviesti, että paketteja ei voida ohjata uuteen osoitteeseeni, koska osoitetiedot ovat virheelliset (mikä myös on totta, koska minulla on niin eriskummallinen osoite ja sen rekisteröimisessä oli hankaluuksia postin kassalla, jouduin periaatteessa antamaan hieman virheellisen osoitteen). Koska olin töissä, en reagoinut viestiin ja olin muutenkin hälytyskellot päällä. Puoli tuntia myöhemmin pakettini tuli perille, jonka jälkeen sain varmistuksen, että kyseessä oli kuin olikin huijaus. Mutta mielestäni tämä olisi hyvinkin voinut mennä läpi, jos vähän nopeammin olisin reagoinut. Se miksi olin hereillä, oli että minulle tulee yleensä kaikki Postin ilmoitukset sähköpostilla eikä tekstiviestillä. Mutta kyllä tämä oli muuten niin hyvin minulle kohdistettu, että ihmettelen mistä tämäkin huijaus on lähetetty!
|