Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi istut viereiseen pöytään vaikka tilaa olis

Lähettäjä: Laumasielut 
Päivämäärä:   8.8.24 16:44:05

i muualla? Nyt käynyt pari kertaa niin lyhyen ajan sisään että istutaan jossain syömässä, ravintolassa lukemattomia tyhjiä pöytiä mutta silti pitää tulla siihen metrin päähän viereiseen pöytään kuuntelemaan. Ja selitys ei ole näissä tapauksissa mikään looginen ikkunamaisema, auringonpaiste tms. Olen aina ihmetellyt tätä ilmiötä kun jopa liioittelematta lähes tyhjällä ABC:lla peränurkassa istuessa joku tulee aivan viereiseen pöytään. Eikä kaikki ole kuuntelijoita vaan seassa myös möykkääviä lapsiperheitä.

Olisko täällä joku joka tekee näin ja kertoisi miksi? :D Ja samaan sarjaan menee myös ne jotka lähes tyhjässä leffateatterissa varaa paikan vierestä, tai junassa vaikka puolityhjä junavuoro, tai tyhjällä parkkiksella parkkeeraavat viereen. Tai bussissa tai junassa missä paljon tyhjää eivät vaihda käytäväpaikalta tyhjälle penkkiparille (ei lasketa tilanteita missä oletettavaa että seuraavalta asemalta täyttyy vaunu ja joutuu palaamaan heti omalle paikalleen) omaan rauhaan. Onko nämä ihmiset ylisosiaalisia, yksinäisiä, pelkäävätkö jotain vai eivätkö vain ajattele?

Re: Miksi istut viereiseen pöytään vaikka tilaa olis

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   8.8.24 16:46:02

En usko että useimpia ihmisiä kiinnostaisi kuunnella viereisen pöydän puheita. Veikkaisin että tuo käytös on alitajuista, sosiaalisena eläimenä ihminen menee sinne missä on muitakin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.8.24 16:46:20

Olen ihan normaali toisin kuin ne, jotka siitä ehdistuvat niin paljon, että pitää oikein erikseen asiaa miettiä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   8.8.24 16:50:27

Jaa’a, just oltiin pizzalla ja tyhjiä puhtaita pöytiä varmaan kymmenen ja joku perhe tuli istumaan viereiseen pöytään missä oli jopa edellisten astiat vielä keräämättä…

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.8.24 16:53:20

Vielä oudompaa on se kujn jossakin kahvilassa on vapaita pöytiä ja tullaan kysymään, onko tässä tilaa. No ei ole, mutta ympärillä on montakin tyhjää pöytää.

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   8.8.24 16:53:47

Usein sitäkin pidetään outona, että joku istuu kauas muista ihmisistä. Että niin tai näin, aina väärinpäin.

Päivämäärä:   8.8.24 16:58:56

Kyllä kai nyt viereiseen vapaaseen pöytään voi mennä. En minä ainakaan jätä hyvää pöytää tyhjäksi sen takia, että olisin kauempana ihmisistä jossain toisessa pöydässä.

Eihän tämä nyt ole mikään tyhjässä bussissa viereiselle istuimelle istumiseen verrattava henkilökohtaiseen tilaan tunkeminen kuitenkaan.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   8.8.24 16:59:14

Tämä on ärsyttävä ilmiö. Elokuvissa tämä johtuu usein siitä, että järjestelmä ehdottaa automaattisesti tiettyjä paikkoja, ja jos olet varannut paikan ylhäältä keskeltä, niin sinne se ehdottaa paikkaa seuraavallekin koska ovat parhaita paikkoja. Jos ei paikkaa huomaa tai halua vaihtaa niin sitten istutaan vierekkäin muuten tyhjässä salissa. En tykkää minäkään kun tilaa kerta olisi olla väljemmin. Typeryyden huippu alkaa siirtämään muuten tyhjässä salissa omia tavaroita, koska jonkun on pakko päästä juuri sille paikalle 35, vaikka kaikki on ympärillä muuten tyhjänä.

Tuli mieleen Helsingin keskustan kahvilat, joissa istutaan ainakin terasseilla aivan vieri vieressä. Kuka haluaa puhua tuolla jotain henkilökohtaisia asioitaan, en minä ainakaan. Jos siis edes kuulee oman pöytäseuransa puhetta kaiken metelin yli...

Päivämäärä:   8.8.24 16:59:22

Tuo on kieltämättä ärsyttävää. Ajattelen että ovat luonteeltaan epäsuomalaisia, suomalaiset perinteisesti arvostavat omaa tilaa ja rauhaa ja siitä on sarjakuvakin että suomalaiselle bussi on täynnä kun kaikki ikkunapaikat on varattu. Sitten on niitä poikkeustapauksia jotka hämmentää perisuomalaista sielunmaisemaa.

"Vielä oudompaa on se kujn jossakin kahvilassa on vapaita pöytiä ja tullaan kysymään, onko tässä tilaa. No ei ole, mutta ympärillä on montakin tyhjää pöytää."

Oikeesti? Ehkä se yritti iskeä... Yök!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.8.24 17:01:32

Istuin lääkärin aulassa odottamassa, koko aula oli lähes tyhjä, vain jossain perällä oli joku eli tuoleja oli vapaana PALJON. viereiseen tuoliin tunki istumaan joku ihan normaalin näköinen nuori ihminen. Mietin heti että mitä ihmettä, onko tuolla joku nuppivika kun ei voinut edes vastapäätä istua vaan oli pakko tunkea kylkeen kiinni? No se selvisi, hoitaja tuli sanomaan tälle että odota pieni hetki, hän ottaa minut ensin. Tämä henkilö sai jonkin lievän paniikkikohtauksen tai muun kohtauksen, vastasi puhisten juuh ja tamppasi jaloilla lattiaa. En sitten tiedä miten hän selvisi istua aulassa kun minun vuoroni tuli eikä voinut istua kenenkään vieressä.

...eli ehkä näillä viereiseen pöytää istujilla on jokin nuppivika?

Päivämäärä:   8.8.24 17:04:52

Kyllä, niin sen on pakko olla, että 8+ biljoonalla maailman ihmisistä on "jokin nuppivika" Ja ainoastaan mielenterveysongelmaiset suomalaiset ovat terveitä.

Lähettäjä: Laumasielut 
Päivämäärä:   8.8.24 17:05:38

"Kyllä kai nyt viereiseen vapaaseen pöytään voi mennä. En minä ainakaan jätä hyvää pöytää tyhjäksi sen takia, että olisin kauempana ihmisistä jossain toisessa pöydässä."

Kuten aloituksessa yritin sanoa, ymmärrän jos istuu viereiseen pöytään siksi että se on jollain tavalla hyvä pöytä, esim. maiseman tai sohvan tms. takia, kyse on siitä kun tälläistä selittävää tekijää ei ole. Muuten se on vain outoa, ja kiinnostaa siis kuulla että miksi ihmeessä joku ei vaali omaa rauhaa jos siihen on mahdollisuus :D

Päivämäärä:   8.8.24 17:08:54

Koska ihmisillä on erilaiset käsitykset "omasta rauhasta". Ei minua haittaa, jos jotkut muut juttelevat kahvilassa, ei se minua kiinnosta istuin sitten kahden tai viiden metrin päässä. Ääntä se matka ei kuitenkaan vaimenna yhtään.

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   8.8.24 17:29:46

Pakkoko sitä on sinne kahvilaan julkiselle paikalle mennä puhumaan jostain aroista henkilökohtaisista asioista? Siihen takuulla löytyy parempiakin paikkoja.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   8.8.24 17:34:39

Itse hakeudun mahdollisimman kauas muista, mutta syitä tulla jonkun lähelle:
- muita pöytiä ei ole siivottu
- muihin pöytiin kulku on vaikeampaa jotenkin
- pöydässä on kivat tuolit/penkit
- kiva maisema
- jossain toisessa kulmassa on kova melu (haluan hiljaisuutta tai korkeintaan rauhallista keskustelua)

Ja julkisessa paikassa aina joku kuuntelee! Puhu vain sellaista, mitä voisit huutaa keskellä toria.

Päivämäärä:   8.8.24 17:36:40

Samaa ihmettelin jälleen kerran tänään. Menin typötyhjään lounasruokalaan ensimmäisenä, ja tarkoituksella istuin paikkaan, jossa olin tolpan suojissa selkä saliin päin. Seuraava jälkeeni tullut tuli istumaan seuraavaan pöytään, kasvot minuun päin. Jättimäisessä, muutoin tyhjässä salissa. Se siitä ruokanautinnosta.

Sama juttu, kun jättää auton tyhjässä parkkihallissa (vahtiviettiset koirat sisällä) kauimmaiseen takanurkkaan. Kun palaa, parkkis on edelleen muuten tyhjä, mutta oman auton vieressä on joku m*lkero parkissa.

Mikä v*ttu ihmisiä vaivaa?! Ei kai tälle ole muuta syytä kuin kiusanteko???

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   8.8.24 17:38:13

Onko se tämä some- ja omannaamankuvaamiskulttuuri, joka saa ihmiset luuleman että kaikkia muita ihmisiä kaikkialla kiinnostaa juuri HEIDÄN asiansa ja tekemisensä ja puhumisensa. Ja tietenkin myös meetoo aiheuttaa sen, että jos kyseessä on mies, se tietenkin on kiinnostunut ja yrittää vampata.

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   8.8.24 17:49:45

Mä en koskaan puhu julkisella paikalla mistään yksityisistä asioista, ja yksin istuessa en puhu mitään. Silti on tosi ärsyttävää jos joku tulee viereen vaikkei ole pakko. Ei tarvi mennä toiseen päähän salia mut jos ees muutaman metri väliä jos tilaa on.

Ja junassa ärsyttää paukapäät jotka ei uskalla vaihtaa paikkaa käytävän puolelta muualle. Arkena päivällä esimerkiksi Tampereelta Ouluun mennessä juna tyhjenee Seinäjoella tai viimeistään Kokkolassa niin että kenenkään ei normaalisti oo pakko istua jonkun vieressä. Sit joutuu ite keräämään kamansa ikkunan puolelta ja siirtymään muualle. Viimeks joku tyttö istui käytäväpaikalla vieressä vaikka juna oli melkein tyhjä, siirty sitten tyhjälle paikalle syömään eväänsä ja palasi sitten takaisin. Teki mieli kysyä että miks ihmeessä haluut siinä istua kun pakko ei olis kun sillit suolassa. Hohhoijaa

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   8.8.24 17:51:56

Kaikki eivät pelkää muita ihmisiä ja ahdistu siitä, että näkee vieraan ihmisen.

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   8.8.24 17:54:01

Ihmiset on erilaisia, mulle oli yllätys kun kuulin että jotkut ei vaihda heti bussissa paikkaa kun vapautuu ikkunapaikka vaikka se olisi lähellä ja matkaa enemmän kuin pari pysäkkiä. Syy oli se etteivät kehtaa kun se olisi epäkohteliasta! :o Mun mielestä taas epäkohteliasta on pitää jotakuta nalkissa ikkunan puolella ja on se muutenkin mukavampaa kun on tilaa ja voi itsekin katsella ikkunasta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.8.24 17:55:38

Minusga olisi outoa kjn lähes tyhjässä kahvilassa joku menisi perkmmäiseen murkkaan istumaan vaikka lähellä olisi tyhjiä pöyttiä. Tai eoi ehkä outoa mutta kävis mielessä pelkääkö ihmisiä.

Lähettäjä: *a 
Päivämäärä:   8.8.24 17:59:16

Lähettäjä- 

Päivämäärä8.8.24 17:04:52

Kyllä, niin sen on pakko olla, että 8+ biljoonalla maailman ihmisistä on "jokin nuppivika" Ja ainoastaan mielenterveysongelmaiset suomalaiset ovat terveitä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   8.8.24 17:59:18

Mä en pelkää muita ihmisiä, ne on vaan väsyttäviä ja rasittavia jos ne on lähellä. Jotkut pyörii ja heiluu koko ajan, ehkä haisee joltain, hengittää tai maiskuttaa, tuijottaa tai kailottaa, pälyilee, rapistelee, naputtaa äänekkäästi läppäriä, katsoo videoita ilman kuulokkeita jne. jne.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   8.8.24 18:00:56

Menen ravintolassa siihen pöytään, missä parhaat tuolit ja siisti pöytä. Lääkärissä sille tuolille mikä on lähinnä huonetta, johon olen menossa. Junassa ja bussissa istun sen viereen, joka näyttää tolkun ihmiseltä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   8.8.24 18:04:32

” Minusga olisi outoa kjn lähes tyhjässä kahvilassa joku menisi perkmmäiseen murkkaan istumaan vaikka lähellä olisi tyhjiä pöyttiä. Tai eoi ehkä outoa mutta kävis mielessä pelkääkö ihmisiä.”

Voi olla että pelkää tai sitten inhoaa muita ihmisiä, tai ehkä jotain muuta meneillään elämässä miksi haluaa olla rauhassa. Ei siis kannata väkisin viereen istumaan, seuraa löytää vaikka harrastuksista helpommin tai fb:n kaveriryhmistä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.8.24 18:23:29

En tiedä, mutta oli kyllä ihan mielenkiintoista seurata vanhemman pariskunnan eropuintia mäkkärissä kun tulivat viereiseen pöytään muuten tyhjässä salissa. Jos se mies on sellainen uhkailija kuin nainen väitti, niin kuinka uskalsi tulla kuitenkin samalla autolla sinne julkiselle paikalle puimaan asioita...

Päivämäärä:   8.8.24 18:25:42

Usein ravintoloissa toiset pöydät ovat viihtyisämpiä kuin toiset. Esimerkiksi ovat ikkunan vieressä, niissä on sohva, eivät ole oven tai baaritiskin vieressä, viihtyisämpi valo, jotenkin muuten kauniimpi paikka, kivemmat näkymät, viherkasveja tms. Näin ollen on ihan normaalia, että ne viihtyisämmät pöydät täytetään ensin. Jos kyse ei ole siitä, on minustakin hiukan hassua mennä viereiseen pöytään, jos muualla on paljon tilaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.24 18:39:40

No okei, jos ravintoloissa jotkut pöydät on viihtyisämpiä, niin mikä selitys teillä viereen änkijöillä on parkkipaikalla? Kaikki ruudut ovat samankokoisia, mutta jostain syystä on pakko ajaa siihen viereiseen, vaikka tyhjää tilaa olisi kuinka paljon.

Lähettäjä: Kimmo 
Päivämäärä:   8.8.24 18:55:54

Mun mielestä on just hauskinta, jos menee ravintolaan/ kahvilaan, missä paljon tyhjiä pöytiä, mennä pöytään jossa jo joku istuu ja kysyä " onko tilaa" .

Päivämäärä:   8.8.24 18:56:09

Vieraalle parkkipaikalle tullessa ne myöhemmät tulijat usein olettavat, että aiemmat parkkeeraajat ovat tienneet mistä on lyhin matka sisäänkäyntiin whatever ja parkkeeraavat autonsa siihen lähelle. Jotkut taas eivät osaa parkkeerata ollenkaan, jos ei ole seinää tai toista autoa vieressä, koska eivät hahmota oman autonsa mittoja.

Päivämäärä:   8.8.24 19:38:42

Mietin joskus samaa, kun olin ensimmäistä kertaa kodinvaihtajakoiran kanssa ravintolassa terassilla. Valtavan kokoinen lähes tyhjä ulkoterassialue, jossa olen itse reunassa keskikokoisen aktiivisen työkoirarotuisen koiran kanssa. Koiralla oli kuonopanta ja pidin toisella kädellä tiukasti kiinni lyhyestä hihnasta varmuuden vuoksi, kun oli remmirähjä ja pelkäsi lapsia ja muutenkin oli aika tottumaton normaalielämään.

Minun jälkeeni alueelle ilmestyy kaksi muuta asiakasta; 5 kiukuttelevan ja mölyävän lapsen perhe ja joku toinen henkilö kiltin oloisen, mutta todella villin koiran kanssa. Voisivat istua mihin vaan (ympäri aluetta tarpeeksi isoja pöytiä ja parempia maisemia), mutta luonnollisesti istuvat molemmin puolin minun pöytääni. Siinä oli sitten pitelemistä, kun lapset kiukuttelee, huutaa ja juoksee ihan vierestä ja kielloista huolimatta yrittää tulla väkisin silittämään ja toisella puolella haukkuu ja hyppii yksi innostunut koira.

Päivämäärä:   8.8.24 20:17:16

Jos kahvilassa on valtava sohva, jossa röhnöttää yksi ihminen, menen kyllä kysymään tilaa, vaikka jossain minipöytiä normituoleilla olisikin.

Ravintolassa valitsen aina pöydän, jossa ei ole kirkasta valaisinta. Joskus on siis mentävä toisten ihmisten lähelle.

Ylipäätään kannattaa julkisilla paikoilla liikkuessaan tottua siihen, että kaikki tuolit on tarkoitettu istuttaviksi. Saatan vaikka labrassa mennä tuolille, josta helpoiten näkee numerotaulun.

Päivämäärä:   8.8.24 20:18:13

Älä mee kodinvaihtajakoiran kanssa terassille, jos se on sille (ja sulle) liian stressaavaa

Päivämäärä:   8.8.24 20:27:14

Tottakai menen kodinvaihtajakoiran kanssa tyhjälle terassille, rauhalliseen ravintolaan, hotelliin, torille jne. Miten se muuten oppisi koskaan käymään missään? Tietenkin totuttaminen aloitetaan sesongin ulkopuolella ja tyhjemmistä alueista (kuten nyt valtava tyhjä terassi), eikä tungeta ensimmäisenä kesäaikaan hellepäivänä keskustaan täydelle terassille.

Ironisinta oli se, että täysin tottumaton koira käyttäytyi tästä joukosta kaikkein parhaiten, vaikka kävi sekin kierroksilla. En tiedä miksi pöydällä pomppivan ja haukkuvan koiran ja kiljuvien, kurittomien ja kiukkuisten lasten piti päästä kaikki samaan kasaan sen sijaan, että oltaisiin hajauduttu 100+ ihmisen terassi/ruokailualueelle tasaisemmin, jolloin kaikilla olisi ollut todennäköisesti mukavampaa, mutta tulipahan todettua ettei omaa koiraani tarvinnut hävetä ihan niin paljoa, kun etukäteen ajattelin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.8.24 20:44:16

Olin juuri kahvilan tyhjällä terassilla. Hetken päästä sinne tuli pariskunta, joka suuntasi kohti. Siirsin omaa tuoliani niin lähelle pöytää kuin pystyin, kun kuvittelin heidän haluavan ohi (Kummallista sekin, kun moni muu väli olisi ollut tilavampi kulkea), mutta nainenpa majoittui selkäni takana olevalle tuolille. Siinä sitten join kahvini loppuun tuolin ja pöydän väliin rutistuneena. Lähtiessäni jouduin erikseen pyytämään naista väistämään, että mahduin pois tuoliltani. Nainen mulkoili pahastuneena ja siirsi tuoliaan vain sen verran, että juuri ja juuri pääsin hivuttautumaan pois paikaltani. Ja tuollakin oli noin sata tyhjää paikkaa, joista valita...

Päivämäärä:   8.8.24 20:46:19

Pysäköin parkkipaikalla aina johonkin mahdollisimman kauas. Joka ikinen kerta viereen änkeää muita, vaikka tilaa on muualla vaikka kuinka paljon. Erityisen ärsyttävää silloin, kun syön eväitä autossa ja haluaisin pitää ovea auki sen aikaa.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   8.8.24 20:55:21

Miksi on niin vaikeaa avata suu ja kysyä/puhua muille mitään?

Olin nuoren koiran kanssa paikallisen baarin terassilla, mä söin makkaraperunat, koiralla luu ja vesikippo.
Ketään ei ollut kun mentiin, iso ulkoterassialue tyhjänä.

Viereen majoittui kaksi aikuista ja lapsi. Kysyin miksi ihmeessä tuutte ihan viereen, vaikka tilaa on muuallakin? Eivät kuulemma olleet varmoja, saako muualle istua.

No nuori koira sai tutustumisseuraa/siedätystä ja minä haluamattani juttuseuraa.

Kysyin ihan alkuun, haluatteko minun siirtyvän muualle? Kuulemma ei, on kivempi olla muiden asiakkaiden lähellä.
No honkkelipentu kyllä väsyi ja mun sosiaalinen mittari tuli täyteen.

Ei kai tuohon ole mitään muuta syytä.

Päivämäärä:   9.8.24 06:33:10

^ Pitääkin alkaa tehdä noin, eli kysyä viereen tunkevalta että "Anteeksi, mutta mitä h*lvettiä mielessäsi liikkuu kun siihen tulit?" Varmasti omaakin v*tutusta helpottaisi, jos oppisi ymmärtämään.

Päivämäärä:   9.8.24 06:40:01

Koska ihminen on niin @!#$ rasittava elukka.

Lähettäjä: --., 
Päivämäärä:   9.8.24 06:56:50

"junassa ärsyttää paukapäät jotka ei uskalla vaihtaa paikkaa käytävän puolelta muualle. Arkena päivällä esimerkiksi Tampereelta Ouluun mennessä juna tyhjenee Seinäjoella tai viimeistään Kokkolassa niin että kenenkään ei normaalisti oo pakko istua jonkun vieressä. "

En mä vaihtele paikkoja koska jos vaihtaisin, niin satavarmasti seuraavalta asemalta tulisi joku jolla lippu juuri siihen paikkaan mihin menin. Sitten saisi taas keräillä kamansa ja vaihtaa. Se vaihtaa jota häiritsee vieressä istuva, minä siirryn sitten vapautuneelle ikkunapaikalle koska tiedän, että se ainakin pysyy vapaana.

Yksi kaveri on tällainen joka ei osaa pysäköidä ellei vieressä ole autoa josta ottaa "tukea". Kerrankin valitti kun parkkiksella oli vain yksi auto ja se kaukana ja joutui sitten kävelemään sateessa pitkän matkan. Ja koirakin haukkui siinä autossa minkä viereen meni... (ei ole koiraihmisiä hän).

Lähettäjä: Juup 
Päivämäärä:   9.8.24 07:43:56

Kaikesta ihmiset ärsyynyyynkin. :D

Noh parkkeeraamisesta sanon sen verran, että ajan auton aina nokka kohti menosuuntaa. En jaksa peruutella. Tällöin ajan presiis siihen, missä tälläinen ruutu on. On siinä vieressä sitten joku auto taikka ei. Lisäksi jätän auton lähelle ovea. Miksi veisin auton jonnekin kauas, siksi että naapuriparkissa on joku muu auto? Ihme ajatuskin. Jos siinä on parkkipaikka, siihen saa pysäköidä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   9.8.24 08:25:21

Et jaksa peruutella vai et osaa?

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   9.8.24 09:41:49

Jep, ja miksi ängetä salilla viereiselle pukukaapille jos tyhjiä kaappeja on ympäriinsä.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   9.8.24 09:59:44

Aika monen täällä ei tarvisi käydä julkisilla paikoilla ollenkaan. Taitaa se nuppivika olla ihan jollain muulla kuin toisella parkkiin ajavalla tai pöydän ääreen istuvalla.

Päivämäärä:   9.8.24 10:09:52

”Koska ihminen on niin @!#$ rasittava elukka.”

Joo nämä ärsyyntyjät on juuri tämmöisiä.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   9.8.24 10:10:12

Viimeksi Onnibussissa istui joku vieressäni, vaikka tyhjää tilaa oli todella paljon. Pidin sitten koko monen tunnin matkan laukkua sylissäni, yritin syödä eväitä siinä pienessä tilassa jne. Mun mielestä kyseinen henkilö olisi kyllä voinut siirtyä muualle, minä olin kuitenkin ensin omalla paikallani ja tosiaan tilaa olisi ollut ihan sikana.

En tiedä miksi edes tuli siihen, ehkä lippuvarausjärjestelmä oli arponut tuon paikan eikä ollut tajunnut vaihtaa sitä. Ja sitten kun hänelle oli varattu tuo paikka, ei "uskaltanut" mennä muualle? Joka tapauksessa erittäin ärsyttävää istua tuntikausia ahtaasti kun mitään ruuhkaa ei ollut. Ja ei, en kehdannut sanoa että voitko mennä muualle.

Päivämäärä:   9.8.24 12:03:08

Ajan myös autoni niin kauas muista kuin mahdollista. Silti vieressä on aina auto tai se viereinen on jättänyt jäljen itsestään ja paennut paikalta.
Ostin siis jokunen kuukausi sitten uuden auton, jonka kyljissä on jo parkkipaikkalommoja… on se autosta pois pääseminen joillekin niin vaikeaa, että pitää vahingoittaa toisten omaisuutta.

Päivämäärä:   9.8.24 12:11:32

"Mun mielestä kyseinen henkilö olisi kyllä voinut siirtyä muualle, minä olin kuitenkin ensin omalla paikallani ja tosiaan tilaa olisi ollut ihan sikana."
Olisit itse mennyt muualle. Ei kenenkään muun velvollisuus ole sopeuttaa elämäänsä sun mielenterveysongelmien mukaan.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   9.8.24 12:39:34

"Lähettäjä: --.,
Päivämäärä: 9.8.24 06:56:50

"junassa ärsyttää paukapäät jotka ei uskalla vaihtaa paikkaa käytävän puolelta muualle. Arkena päivällä esimerkiksi Tampereelta Ouluun mennessä juna tyhjenee Seinäjoella tai viimeistään Kokkolassa niin että kenenkään ei normaalisti oo pakko istua jonkun vieressä. "

En mä vaihtele paikkoja koska jos vaihtaisin, niin satavarmasti seuraavalta asemalta tulisi joku jolla lippu juuri siihen paikkaan mihin menin. Sitten saisi taas keräillä kamansa ja vaihtaa. Se vaihtaa jota häiritsee vieressä istuva, minä siirryn sitten vapautuneelle ikkunapaikalle koska tiedän, että se ainakin pysyy vapaana."

Tämä myös itselle syynä. On myös todella ärsyttävää, jos menen junaan/bussiin, johon olen varannut paikan ja joku istuu siinä minun paikalla ja joudun pyytämään, että siirtyisi. En siis halua itse istua muiden paikoilla ja junassa nyt on ihan hyvin tilaa istua vierekkäinkin, jos molemmat ovat normaalikokoisia. Toinen voi kyllä kaikin mokomin siirtyä, jos ei pysty istua vieressäni ja haluaa mennä kokeilemaan onneaan jonkun muun mahdollisesti varaamalle paikalle.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   9.8.24 12:44:07

"ep, ja miksi ängetä salilla viereiselle pukukaapille jos tyhjiä kaappeja on ympäriinsä."

Totta, en ole tullut ajatelleeksi. Mulla on vakikaappi mikä on suihkua ja vessoja vastapäätä ja olen kokenut sen käteväksi. Ei ole edes tullut mieleen, että mun pitäisi katsella vapaita kaappeja muualta :D

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   9.8.24 12:51:11

"Ja ei, en kehdannut sanoa että voitko mennä muualle."

En minäkään olisi sanonut, mutta olisin vaihtanut itse muualle. Samoin jos kahvilassa jonkun pitää ängetä samaan pöytään vaikka vapaana on useita pöytiä, vaihdan vapaaseen pöytään. En omista kahvilan pöytiä ja jokainen saa valita pöytänsä, joten en tietenkään voi sanoa että mene muualle, mutta samasta syystä (koska jokainen saa valita paikkansa) voin vaihtaa toiseen pöytään. Ei se sen vaikeampaa ole.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   9.8.24 13:00:49

"En tiedä miksi edes tuli siihen, ehkä lippuvarausjärjestelmä oli arponut tuon paikan eikä ollut tajunnut vaihtaa sitä. Ja sitten kun hänelle oli varattu tuo paikka, ei "uskaltanut" mennä muualle? Joka tapauksessa erittäin ärsyttävää istua tuntikausia ahtaasti kun mitään ruuhkaa ei ollut. Ja ei, en kehdannut sanoa että voitko mennä muualle."

Miksi tämän ihmisen olisi pitänyt mennä varaamaltaan ja maksamaltaan paikalta muualle? Ja miksi kuvittelet, että sinulla edes olisi oikeus kehottaa häntä tekemään niin? Itsehän et ole yhtään erilaisessa tilanteessa, istut varaamallasi paikalla ja et näemmä "uskalla" mennä siitä pois - vaikka sinä olet tässä tilanteessa se, jota toisen läsnäolo ärsyttää.

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   9.8.24 13:08:55

No on ihmeellistä. Jos on niin "allerginen" muille ihmisille, niin ei mene paikkoihin, joissa voi olla muitakin tai laittaa ison kyltin, jossa kieltää tulemasta 5 metriä lähemmäksi. Kertakaikkiaan outoa minusta.

Päivämäärä:   9.8.24 13:23:42

Ymmärrän, että kaupan oven läheiset parkkikset ovat suosittuja ja siellä joku tulee viereen. Mutta jos ajan kaikkein kauimmaiseen riviin ja välissä on useita täysin tyhjiä rivejä, niin miksi ajat siltikin viereen?

Te, jotka ette osaa parkkeerata ilman apuautoa, opetelkaa sitten edes tulemaan autosta ulos kolhimatta toisten autoja.

Päivämäärä:   9.8.24 13:35:48

Jos on pakko tunkea viereen vaikka tilaa olisi muuallakin,niin pitäkää nyt sitten edes se turpanne kiinni.Minua ei kiinnosta puhua MITÄÄN tuntemattomien kanssa.

Lähettäjä: Ihanaa 
Päivämäärä:   9.8.24 13:44:44

Ihanaa, että joku muukin ihmettelee samaa kuin aloittaja ja minä! En voi myöskään käsittää juuri näitä tilanteita (kahvila, jossa kaikki pöydät ns. samanlaisia, tai parkkipaikka jossa ei ole KETÄÄN muuta). Kerrankin olin työpaikalla, parkkiksella ei ollut yhtään muuta autoa (perjantai-ilta), ja oli tarkoitus hakea sisältä tavaraa ja kantaa ne autoon. Sen kokoista tavaraa, että ovet piti saada kokonaan auki. Vaan eikös joku sillä välin ole tullut ja ajanut lähes kylkeen kiinni... Yhtään muuta autoa ei edelleenkään parkkipaikalla. En vaan käsitä.

Lähettäjä: Argh 
Päivämäärä:   9.8.24 13:45:40

"Jos on pakko tunkea viereen vaikka tilaa olisi muuallakin,niin pitäkää nyt sitten edes se turpanne kiinni.Minua ei kiinnosta puhua MITÄÄN tuntemattomien kanssa."

Tämä. Sehän menee käytännössä niin, että jos on täyttä siellä julkisessa tai kahvilassa ja asiallinen ihminen kysyy, onko tilaa, hän istuu eikä sano kuin korkeintaan että onpa täällä täyttä. Mutta nämä, jotka luulee minkä tahansa paikan olevan jotakin baaritiskiä ja deittiäppiä ja bussissa tai kahvilassa ilman miesseuraa istuvan/istuvien naisen/naisten olevan työmatkalla tai ostosreissun ohessa kahvilla vain tavatakseen miehiä, a) änkeävät siihen riippumatta siitä onko muualla tilaa ja b) alkavat jankata jotakin mä oon pena, kuka sä oot, oot tosi nätti, ootatko jotakuta, ootko töistä tulossa, onko suunnitelmia illaksi, saanko sun numeron.

Lähettäjä: Buahaha 
Päivämäärä:   10.8.24 23:44:57

Aloittaja on varmaan tuttuni jolla on usein tapansa puhua henkilökohtaiset asiansa julkisella paikalla huutaen. Koska hän on tosi kovaääninen kukaan kilometrin säteellä ei vain voi olla kuulematta mitä hän puhuu.

Osa ihmisistä kääntyy myös katsomaan minkä näköinen ihminen siellä selittää kaikki elämänsä asiat, minkä väriset alushousut tänään puki päälleen ja mitä söi, mitä koira söi jne.
Tämä tyyppi kun soittaa se on pitkä ja piinaava puhelu. Hän istuu samalla bussissa tai muualla missä on ihmisiä ja huutaa kesken puhelun "MITÄ TUIJOTAT?!"
:D

Lähettäjä: Lauma 
Päivämäärä:   11.8.24 00:14:21

Projisoin nyt muita itseeni, mutta jotenkin uskoisin, että meitä ihmisiä on opetettu mahdollisimman järjestelmällisiksi. Ollaan totuttu jonottamaan, odottamaan liikennevaloja, vaikka ketään ei tulisikaan jne. Tietyt asiat toimii tietyllä kaavalla ja jos onkin yhtäkkiä liikaa valinnanvaraa, me laumaeläiminä vaistomaisesti ehkä luotetaan siihen, että "Ton on pakko olla hyvä paikka, kun siinä on toinenkin ihminen. Ehkä tuolla ravintolaan toisella puolella onkin jotain vikaa näissä paikoissa."

Jotenkin mieltäisin, että tämä on vaistonvaraista. Itse kuulun siihen kategoriaan, joka ajaa autonsa sen toisen viereen tyhjälläkin parkkiksella. Usein pakotan itseni antamaan tilaa ja jätän jonkun yhden tai kaksi parkkiruutua tyhjää, mutta pakko myöntää, että mun OCD ei meinaa kestää sitä. :D

Päivämäärä:   11.8.24 08:10:11

Ihmisten tulee opetella hahmottamaan liikenne ja peruuttamaan ja parkkeeraamaan. Pitää opetella. Muutoin ei kuulu autolla liikenteeseen lainkaan. Sen OCD:n kanssa pitää oppia elämään vähän järkevämmin.

Ottakaa ja tarttukaa tarjottimeenne ja marssikaa itse mielenosoituksellisesti tai ei, eri pöytään mistä nuo mieluusti eivät näe teitä.

Jos joku kysyy tyhjässä junassa bussissa tai ravintolassa onko vieressä tilaa, sanokaa että ei tietenkään ole, katsopa koko ravintola on tyhjä, miksi änkeät vieraan ihmisen syliin häiritsemään!

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   11.8.24 08:17:23

Joka toiseen ruutuun parkkeeraukset ovat niin ärsyttäviä! Järjestyksessä täytetään. Junassa istun tasan siinä minkä paikan olen maksanut, vaikka joku ihmiskammoinen ei sitä kestäisikään, että tulen viereen. Ravintolassakin valitsen juuri sen pöydän, kun haluan tai mihin tarjoilija ohjaa. Kenenkään syliin en tietenkään mene. Minulla on käytöstavatkin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   11.8.24 08:20:40

Jotenkin mieltäisin, että tämä on vaistonvaraista. Itse kuulun siihen kategoriaan, joka ajaa autonsa sen toisen viereen tyhjälläkin parkkiksella. Usein pakotan itseni antamaan tilaa ja jätän jonkun yhden tai kaksi parkkiruutua tyhjää, mutta pakko myöntää, että mun OCD ei meinaa kestää sitä. :D

^ Ihan oikeasti? Susta oikeasti tuntuu parhaalta ängetä toisen viereen, jotta hänen varmasti pitää varoa kolhimasta autoasi ja esim. hänen tavaroittensa saaminen autoon vaikeutuu, vaikka tilaa olisi kuinka ja paljon? Onko tuohon mitään lääkitystä, onhan tuommoinen outo takertuva laumasieluisuus epätervettä? Vai kiusanteon tarvettako se pohjimmiltaan on? Ei sekään sen terveempää kyllä ole.

Lähettäjä: Ei O'mallah 
Päivämäärä:   11.8.24 08:57:28

En pysty käsittämään minäkään. Parkkeerasin kauppakeskuksen pihassa tuhansien ruutujen parkissa kauas ovista, pienen puskan taakse reunaan. Lähimpään autoon oli matkaa noin satakunta ruutua ja vastaavia "puskantaus" paikkoja oli edessäni ja takanani muissa pienempiin alueisiin jaetuissa parkeissa kymmeniä, koko alueella ei ollut yhtään autoa ennen minua. Siihen oli pitänyt päästä peräkärryn kanssa viereen niin ahtaasti ettei matkustajan puoleinen ovi sopinut auki. Miksi? Luulis että sen peräkärryn kanssa olisi ollut kiva ajaa mihin tahansa väljemmille vesille tai vaikka sinne lähelle ovia kun tilaa on mutta ei, sinne perimmäiseen pusikkoon piti päästä aivan kylkeen kiinni.

Päivämäärä:   11.8.24 09:42:22

Pakko olla jokin ihme vika ajatustavassa ihmisissä jotka tekevät noin.

Itse parkkeeratessani kulkupeliä en ole moista harrastanut. En änkeä mihinkään kenenkään viereen odotussalissa tai missään ylipäätään. Sitten jollei asiaa voi välttää menen viereen kunhan johonkin on päästävä, mutta en muutoin. Enkä ala tuijotella ketään vastapäätä istuvaa. On normaalia yrittää pitää hajurakoa.

Päivämäärä:   11.8.24 10:02:25

Jos parkkipaikalla ei ole merkitystä ruutuja, niin silloin ehdottomasti aina ensimmäinen parkkeeraa reunaan, ja seuraava viereen.

Päivämäärä:   11.8.24 10:04:17

Miks ihmeessä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.8.24 10:07:17

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Usein nämä näkijät ovat vielä äänekkäitä.
Ja toinen mikä saa raivon partaalle on juuri nuo miehet jotka kuvittelee että heillä on oikeus tulla utelemaan vieraalta ihmiseltä ties mitä. Viimeksi tänä aamuna kun olin menossa lentokentälle ja odotin junaa joku ukko tuli heti kyselemään mihin olen menossa. Vastasin että kentälle ja sitten jatkoi että minne sieltä. Sanoin sitten että mitä väliä sillä on ja että en jaksa jutella tuntemattomien kanssa niin johan suutahdettiin.

Päivämäärä:   11.8.24 10:09:54

Monissa, tiheästi kansoitetuissa, maissa ilmeisesti opetetaan täyttämään kaikki paikat järjestyksessä. Suomessa en ymmärrä vimmaa moiseen, kun harva paikka tulee niin täyteen, että viimeiset joutuisivat kovasti etsiskelemään paikkoja.

Päivämäärä:   11.8.24 10:19:11

Samaa mietittiin eilen, kun käytiin buffassa syömässä. Isä otti edellä ruokaa, minä perässä. Minun perässä tuli vanhempi pariskunta (no ehkä isäni ikäinen 65-70v skaalaan), hyvä, että päälle tönineet jo siinä linjastolla, kun oli niin kauhea nälkä vissiin. Isä meni siis edellä valitsemaan pöytää ja jäin juomia ottamaan, kun pömpeli oli hidas sitä antamaan. Sillä välin pariskunnan toinen osapuoli meni pöytään kans. Tilaa oli vaikka kuinka paljo. Kiva keli, myös ulkona oli suojaisalla terassilla paikkoja. Myös muita ihmisiä oli, että ei oltu ainoat. Myös muita ikkunapaikkoja oli. Meillä oli 4 hengen pöytä ja he ottivat vierestä kahden hengen pöydän (=ainakin omasta mielestä ärsyttävän ahdas tarjottimien kanssa). Kun istuin alas, niin piti istua vähän vinottain jopa, koska muuten olisi kyynärpäät kolisseet yhteen pariskunnan miehen kanssa.. Näkivät kyllä etukäteen, että ollaan isän kanssa samaa seuruetta. Suoraan sanoen vitutti, että kun piti varoa.
Ravintolan puolesta ihmettelen kyllä, että miksi pöydät tungettu niin lähekkäin, että jos minun vieressä olisi pitänyt istua vielä joku niin aika mahdotonta olisi ollut.

Päivämäärä:   11.8.24 15:28:12

Rakkaat Tähti ja A:

Heh, herättipä tämä tunteita. Olen kyllä ajanut entisessä työpaikassani niin työkoneita kuin henkilöautoja ja pakuja ihan vuoristossakin, että ajotaito on kyllä kovempaa luokkaa kuin keskiverto suomalaisella.

Vielä ei ole myöskään kukaan tullut sanomaan päin naamaa asiasta, joten odotan päivää, että joku uskaltaa niin tehdä. Täälläkin on valittajia, jotka kyllä triggeroityvät ihmisistä ympärillä, mutta eivät sano kenellekään mitään tai itse vaihda paikkaa vaikka terassilla. Sekin on sallittua meinaan. Jokaisen on opittava myös parkkeeraamaan myös oma auto niin, että siihen viereen mahtuu toinen. Moni tämän ketjun ihmisiatä ei varmaan pystyisi elämään ruuhkakaupungissa - mun toisessa kotikaupungissa, miljoonien ihmisten metropolissa ihan hirveästi mietitä muuta kuin että missä olisi edes se pieni tila itselle. :D

Mutta kiitos huolenpidosta diagnoosini ja hoitoni suhteen, välitän tämän viestin terapeutilleni, niin voimme nauraa hänen kanssaan yhdessä. <3

Päivämäärä:   11.8.24 15:34:05

Jos joku kortin jotenkin saanut sanomallaan ilmituo ettei osaa peruuttaa, ja siksi joutuu tekemään niin tai näin eikä voi tehdä muutoin, eikä muka voi parkkeerata, kuin toisen auton viereen, niin hän ei minusta edes kuulu autoliikenteeseen. Jos on niin kyvytön siihen autoliikennöintiin. Mitä lie muuta kyvytön havainnoumaan onkaan liikenteessä? Turvallinen?

Mua ei kiinnosta nauraako joku tai kenenkään terapiat.

Päivämäärä:   11.8.24 15:53:51

Minulle aiemmin kesällä rupesi joku valittamaan, kun ravintolassa menin liian lähelle istumaan. Ei toki suoraan, mutta jotain mutisi itsekseen. Ilmeisesti olisi pitänyt hotelliaamiaisella juuri pahimman ruuhkan alkaessa istua yksin johonkin isompaan pöytään eikä ottaa sitä ensimmäistä vapaata 2hlö pöytää, joka silmiin sattui. Annoin mutista ihan rauhassa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   11.8.24 16:41:16

Ihan turha verrata mitään omia miljoonakotikaupunkeja, jossa parkki- tai mitään muutakaan tilaa ei ole, tilanteeseen jossa tilaa ON AINA reilusti ja SILTI ängetään viereen.

Päivämäärä:   11.8.24 16:59:07

En muista koska olisin viimeksi nauranut näin paljon suomalaisuudelle. Tämä palsta ei koskaan petä.

Päivämäärä:   11.8.24 19:43:41

Tähti, mistä sä keksit etten osaisi peruuttaa? Ja enemmän sinä tunnut tästä mun pakkomielteestä kärsivän nyt kuin minä. :D

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   11.8.24 19:44:31

.: hienoa, kun osaat nauraa itsellesi, tyypilliselle suomalaiselle :D

Päivämäärä:   11.8.24 19:48:39

"Ihan turha verrata mitään omia miljoonakotikaupunkeja, jossa parkki- tai mitään muutakaan tilaa ei ole, tilanteeseen jossa tilaa ON AINA reilusti ja SILTI ängetään viereen."

Vertasin sen takia, että tuntuu absurdilta, että tästäkin saadaan ongelma kun taas toisaalla joudutaan jännittämään onko niitä paikkoja edes. Eli jossain muualla on ihan oikeita ongelmia. Mutta suomalainen polkee jalkaa, kun joku parkkeeraa viereen tai istuu viereiseen pöytään, kun joutuukin julkisella paikalla kestämään muita ihmisiä. Ajatella. :D

Päivämäärä:   11.8.24 19:52:05

Kerroin tänään jenkkiystävälleni, että juonimme taas kuinka vältymme lapsen joukkueen yhteisruokailulta joka on illalla pelien jälkeen. Hänen mielestään se on niin söpöä ja sopii hyvin meille introverteille ja hänenkin tekisi joskus mieli uskaltautua. Ajatelkaa, ulkomaalaiset eivät aina haukukaan suomalaisia.

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   11.8.24 20:04:13

Tää sama tapahtuu aina myös rannalla. Tuut yksin lukemaan kirjaa, valitset rauhallisen paikan muutenkin tyhjältä rannalta. Menee vartti niin lapsiperhe tulee siihen viereen tekemään leirinsä ja potkimaan hiekkaa sun päälle.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   11.8.24 20:18:51

En ymmärrä miten osalle on niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät pidä muista ihmisistä tai heidän seurastaan? Vaikka sinä pitäisit, niin siltikään kaikki eivät pidä.

Minä pidän vispipuurosta, mutta ymmärrän, että kaikki eivät pidä ihan ilman sen kummempia taivasteluja.

Kauas parkkeeraukselle voi olla myös ihan käytännön syitä. Autosta/autoon pitää vaikka lastata jotain isompaa tms.

Päivämäärä:   11.8.24 20:32:11

"En ymmärrä miten osalle on niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät pidä muista ihmisistä tai heidän seurastaan?"

Sitten ei varmaan kannata liikkua julkisilla paikoilla :D Vähän sama kun sanoisit, ettet tykkää lapsista mutta sitten istut puistoon leikkipaikan viereen ja valitat niistä leikkivistä lapsista.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   11.8.24 20:33:20

Onko introverteilla siis oikeus olla menemättä julkisille paikoille? Ei tarvitse käydä töissä työmatkoineen yms?

Päivämäärä:   11.8.24 20:39:33

Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että julkisilla paikoilla on vaan pakko sietää muita ihmisiä? Mistä sen edes tietää kuka kuka sietää muita ja kenen viereen voi istua?

Päivämäärä:   11.8.24 20:43:25

Tämä ketju taas osoittaa miksi en mistään hinnasta haluakaan olla tuollainen "neuronormaali". Normauliudella oikeutetaan silkka kiusanteko.

Päivämäärä:   11.8.24 20:53:50

Näistä toisien auton parkkiin laitosta tuli mieleen, kun kerran ajoin auton perheparkkiin ja lapsia otin autosta, niin vieressä perhepaikalla nainen yksin liikenteessä kiukutteli, kun joutui odottamaan, että saan lapset autosta. Hötöläisen mukaan tein ilmeisesti kiusaa, kun kehtasin siihen ajaa parkkiin :D

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   12.8.24 12:20:40

Mä kerroin ylempänä istuneeni bussissa monen tunnin matkan niin, että tilaa oli hyvin vähän koska vieressäni istui joku. Muuten bussi oli tyhjähkö. Mulla on siis teidän mielestä mt-ongelma :D Ok.

Istuin ikkunapaikalla. Joka on Onnibussissa matkustanut, tietää etä tilaa ei ole hirveästi. En oikeasti ymmärrä, miksi joku tulee tuolla viereen kökkimään pieneen tilaan, kun muut penkit ovat melkein kaikki vapaina. Jos sen paikan on varannut jostain syystä niin ok, mutta näkeehän sinne bussiin noustessa, että muualla on vaikka kuinka tyhjää paikkaa. Niin miksi mennä ahtaasti toisen viereen moneksi tunniksi kun voisi istua missä tahansa muuallakin?

Joo, minä olisin voinut itse vaihtaa paikkaa. Mutta ikkunapaikalta on vaikeampi lähteä. Ja sitten vielä selitellä jotain tyyliin mä en nyt mahdu olemaan tässä kun sä tulit siihen. Olisi kuulostanut epäkohteliaalta. Jos mun vieressä olisi toinen yrittänyt vaikeasti syödä eväitään, olisin sanonut että minäpä tästä siirryn muualle niin saat syötyä. Olisi ollut minusta kohteliasta viereen tulleelta huomata, että olisi parempi siirtyä. Mutta kaikkihan ei tällaisia huomaa.

Päivämäärä:   12.8.24 13:00:49

Älkää yhtään puolustelko:

Ei ole normaalia ängetä vieraisen ihmisten kanssa hankaamaan kyynärpääetäisyydelle kun tilaa on paikat täynnä. Ei Suomessa.

Lähettäjä: Tai sitten 
Päivämäärä:   12.8.24 13:15:59

Lähettäjäkropsu

Päivämäärä12.8.24 13:04:48

On kyllä aivan normaalia mennä tyhjään pöytään.
Pitäiskö sinun * pysyä siellä pierunhajuusessa yksiössäsi pysyvästi.

^ On aivan normaalia ettei halua Kropsua viereiseen pöytään piereksimään, kun Kropsu voisi haista vähän kauempanakin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.