Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsen uusi opettaja vahtii...

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.8.24 15:31:48

Että jokainen syö rauhassa. Laittaa Wilmaan kuulemma viestiä jos ei syö rauhassa tai anna toisille ruokarauhaa.

Itse olen joka vuosi ehdottanut, että koko luokka ruokailisi yhdessä edes tietyn ajan eikä pöydästä saisi sinkoilla ennen tätä, mutta tällainen ei ole nykypäivää. Osa lapsista haki lusikallisen ruokaa eikä edes istunut pöytään kun suoraan vaan astiat viemään ja välkälle. Myös muita hoputettiin tekemään samaa ja irvisteltiin jos joku halusi syödä varsinkin jotain "pahaa".

Ensimmäisen päivän ruokailu oli sujunut hyvin ja kuulemma muutenkin ollut rauhallinen meno, kun opettaja oli komentanut.

Odotan innolla, josko tämä opettaja saisi luokan kuriin, sillä siellä on pari todella pahaa häirikköä...

Re: Lapsen uusi opettaja vahtii...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.8.24 15:36:33

Kuulostaa ihan hyvältä käytänteeltä, etenkin pienempien lasten kanssa, miksei isompienkin. Ruokatauko on kuitenkin tarkoitettu syömiseen ja samalla energiatasotkin pysyy tasaisena, kun tulee syötyä rauhassa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.24 16:32:26

Meillä oli lapsena sääntö, että ruokalasta sai poistua aikaisintaan 20min kohdalla (tähän aikaan sisältyi myös ruuan jonottaminen)

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   8.8.24 16:44:19

Hyvä käytäntö, tukisivatpa muutkin opettajat sitä.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   8.8.24 17:43:50

Toivotaan parasta. Hyvä keskitien tapa on se, että ruokailuun varattu aika ollaan ruokalassa riippumatta siitä, syökö vai onko syömättä. Hitaampi saa vielä jäädä, mutta ei sentään kaikkien tarvitse odottaa, että hitainkin on ehtinyt syödä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.8.24 19:41:19

Itse olen luokanopettaja, ja meillä ruokailu jonottamisineen kestää 15 min, mitä ennen ei saa lähteä välkälle. Pitemmäksikin aikaa saa jäädä syömään. Miten niin tämä ei ole tätä päivää? Itse kuvittelisin, että ihan normaali käytäntö suurimmassa osassa kouluja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.