Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.24 13:04:40

Nykyihmiset eivät näytä kykenevän enää kantamaan aikuistumisen vastuuta, vaan he venyttävät nuoruuttaan ties kuinka pitkälle. Entisessä maailmassa 25-vuotias oli ihan rehellisesti aikuinen. Nykymaailmassa 29-vuotiaskin nimetään usein nuoreksi.

Minkä ikäinen sinusta on nuori nainen tai mies? Oma rajani kulkee noin 25 ikävuodessa. Sitä nuorempia voi vielä nimittää nuoriksi, mutta 26-vuotias ei enää varmasti ole nuori. Toki hän voi elää kuin nuori, mutta ei se hänestä enää nuorta tee.

Sama vaiva on toisessa päässä. Vanhuksia ei enää ole niin kuin ennen. Kaikki ovat loputtomiin nuoria ja aktiivisia. Vasta kotihoidon käyminen tai laitokseen joutuminen tekee ihmisestä vanhuksen.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: Ei omalla tätä 
Päivämäärä:   8.8.24 13:14:27

Noh, alle 25 on vielä nuori. Mutta kyllä siitä sen jälkeen pitäisi jo ihan aikuisuus alkaa. Voihan sitä olla vaikka nuori aikuinen. Kolmekymppisenä ollaan ihan oikeita aikuisia. Nelikymppisenä sitten keski-ikää lähestyviä :D ?

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: Ei omalla tätä 
Päivämäärä:   8.8.24 13:15:04

...toki käytös voi olla minkä ikäisellä ihan minkälaista vaan huolimatta numeroista iässä!

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.24 13:17:39

No 16-24 vaikka.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   8.8.24 13:22:25

"Entisessä maailmassa 25-vuotias oli ihan rehellisesti aikuinen."

Ja sitä entisessä maailmassa taas 16-vuotias oli jo aikuinen, kivikaudella taas 12-vuotias kun aikuisuuden rajan määritti sukukypsyys ja se, jaksoiko kantaa keihästä tai vauvaa.

Tämä ei ole kuitenkaan mikään ideaali johon tulisi pyrkiä; eivät nämä ihmiset aikuistuneet nuorella iällä siksi että he olisivat itse halunneet tai koska se olisi jotenkin ylevää, vaan koska oli PAKKO. Jos olosuhteet ovat paremmat ja helpommat niin tottakai ihmiset valitsevat itse aikuistumisen rajaksi sellaisen, mikä heille paremmin sopii.

Tämä valittaminen on aivan yhtä fiksua kuin sanoa, että tsot tsot, eipä kyllä keskiajan ihmiset lentäneet joka kesä lomalle thaimaaseen. Eivät niin koska lentokoneita ei oltu keksitty eikä heillä ollut lomaa eikä varaa maksaa. Jos olisi ollut niin olisivat jonottaneet Helsinki-Vantaalla ihan yhtä hyvin kuin nykyihmisetkin. Jopa innokkaammin, koska ne olosuhteet mistä sitä lomaa olisi saatu olivat paljon vaativammat ja kovemmat.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   8.8.24 13:22:39

Olen 34v ja mielestäni alle 30-vuotiaat ovat nuoria.

40-60v kollegani pitävät minua nuorena.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.24 13:22:56

Alle kolmekymppiset on nuoria.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.8.24 13:23:57

Kyllä alle kolmekymppisiä pidän nuorina. Ehkä poikkeus jos on ennenaikaisesti vanhentunut syystä tai toisesta.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   8.8.24 13:24:50

Aikuinen on ihminen, joka osaa asettaa rajansa, ja pitää niistä kiinni. Ihminen, joka tietää, että elämässä on sekä oikeuksia, että velvollisuuksia. Aikuinen ihminen myös tietää tilansa, eikä hänen perusolemuksensa ole uhri, tai syyttäjä. Hän kantaa vastuunsa, eikä anna muiden määritellä itseään, muttei myöskään määrittele itse itseään. Aikuinen ihminen on haavoittuva, ja voimassaan, kuten elämäkin on.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   8.8.24 13:26:05

Enpä tainnut edes vastata kysymykseen, eli nuori on edellisten vastakohta, tai ehkä lapsi on enemmänkin vastakohta, ja nuori sillä väliltä.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.8.24 13:26:36

Netflix dokumentissa kutsuttiin 40v naista nuoreksi naiseksi

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.24 13:28:03

Mielestäni vanhuus alkaa noin 80- vuotiaana. Silloin elämä yleisesti hidastuu.
Toki on poikkeuksia molempiin suuntiin.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.8.24 13:30:43

Mä kans sanoisin, että alle 30v on nuori aikuinen. Varsinkin 18-25v on nuori aikuinen. Se 25-29v on sitten sellainen välitila, 30v on jo ihan oikea aikuinen. :D

No, eihän se nyt ihan näin mene, mutta noh.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: ... ... 
Päivämäärä:   8.8.24 13:48:05

Nuori nainen tai mies on alle kolmekymppinen, mutta ei se tarkoita etteikö hän olisi aikuinen.

Nuori aikuinen on aikuisikänsä alkupäässä, samoin kuin nuori eläkeläinen on eläkeläisikänsä alkupäässä.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   8.8.24 13:49:33

Alle 35

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.8.24 14:01:40

Jossain siinä 35 - 40 ikävuoden välillä nuori aikuinen alkaa olla keski-ikäinen.

Keski-ikä ei tapahdu yhdessä yössä, vaan jossain vaiheessa sitä vain huomaa olevansa keski-ikäinen.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: Vanhus 
Päivämäärä:   8.8.24 14:21:02

Minusta on aivan ihanaa, että ihmisen nuoruus / nuori aikuisuus on pidempi ja joustavampi kuin joskus muinoin! :) On enemmän aikaa elää, tutkia, seikkailla ja tutustua itseensä sekä maailmaan. Itse olen jo varmaan jonkun mielestä iältäni fossiili joka kuuluisi jo hiljaa istumaan kiikkustuoliin tuvan nurkkaan, mutta aion pitää kiinni sisäisestä nuoruudestani hautaan asti. Minun silmissäni nuoria (hyvällä tavalla) ovat melkein kaikki ~ alle 45 vuotiaat, alle 30v vielä lapsukaisia :D

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.24 14:43:01

Emma Kanerva on 39v ja kyllä mulla vähän särähti korvaan kun Marko kutsui häntä nuoreksi naiseksi.

Nuori on mun mielestä alle 30v.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   8.8.24 15:13:44

Mieluumin kutsuu nuoreksi naiseksi kuin vanhaksi. Koska ei 30-40-vuotias nyt mikään vanhakaan ole.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: mielestäni 
Päivämäärä:   8.8.24 15:26:01

40 ja alle on vielä nuori.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   8.8.24 22:15:09

Alle 25 ehkäpä. Toisaalta miellän itseni näin 31-vuotiaana nuoreksi aikuiseksi. Saanhan viikottain kuulla nuoresta iästäni ja työssä sekä harrastuksissa olen aina se nuorin.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.8.24 11:00:20

30 v ja alle

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   9.8.24 11:53:30

Mielestäni alle kolmekymppiset on nuoria aikuisia.

  Re: Minkä ikäinen on nuori nainen tai mies?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.8.24 12:07:36

Minä olen 26v ja koen kyllä että olen nuori jos puhutaan nuoresta adjektiivina, mutta en enää nuorisoa. Nuorisoksi lasken 13-24 vuotiaat.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.