Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Luuleikkaus, kauan kipeä?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.8.24 07:55:22

Kävin ti käsileikkauksessa, jossa poistettiin luuta taltalla ja voitte varmaan kuvitella, että on nyt hieman kipeä. Saikkua reilu kuukausi, mutta mietin, että kauanhan tämä pahin kipu kestää? Onko täällä ihmisiä, joilla olisi kokemusta saman tyyppisistä leikkauksista? Buranaa käskivät vaan syömään kipuun.

Re: Luuleikkaus, kauan kipeä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.8.24 07:59:33

Ei nyt samanlainen leikkaus, mutta mulla sahattiin ranteesta luu irtipoikki ja asetettiin uuteen asentoon levyllä ja ruuveilla. Olihan se kipeä, ehkä ensimmäinen viikko oli pahin. Sen jälkeen ihan burana piti kivut poissa, ja olisin ollut ihan työkuntoinen. Toki tuo oli kipsissä leikkauksen jälkeen.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.8.24 08:08:59

Mulla ei oo kipsiä, side vaan mikä pitää ottaa jo ensiviikolla pois ja tikit Kahen päästä. Ei ole onneksi ihan noin radikaali mulla, et ainoastaan luuta poistettu ja hermoja ommeltu luun pintaa kiinni. Mut jos sullakii meni vain viikko tuollasessa niin tuskin mullakaan pahin kipu sen yli kestää. Käytä ei vaan saa oikein käyttää kuukauteen, ettei mikään repeä paikoiltaan.

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   8.8.24 08:10:05

Luuleikkaukset on aina niitä kipeimpiä, tosin toimenpiteesi on aika pieni että ehkei kipu ole pahimmillaan kun 4-7 pv. Mutta niin yksilöllistä tuo kipuilu ja siihen vaikuttaa niin moni. Sanoisin, että 2 vk jälkeen suurimmat kivut on aika varmasti kuitenkin poissa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.8.24 08:14:43

Joo onneksi tuo aika on suht lyhyt ja menee nopeasti, kiitos teille, tietää ettei tässä nyt hirveän pitkään tarvi kestää kuitenkaan.

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   8.8.24 14:22:34

Mulla poistettiiin solisluusta luun sisältä dual trak implantti, ja siirrettiin hohkaluuta murtumakohtaan. Myös luiden päitä hiottiin. Oli kipeä 6 viikkoa. Sain 4 viikkoa saitsua, mutta piti hakea 2 lisää.

Lähettäjä: Pelttu 
Päivämäärä:   8.8.24 15:57:49

Minulla vastaavan kuuloinen luuleikkaus vuosia sitten. Alle viikon kesti kipukipu ja sen jälkeen noin kuukauden oli ärsyttävä kolotus, joka häiritsi unta eikä oikein taittunut kipulääkkeillä kunnolla.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.8.24 16:10:11

Mulla poistettiin taltalla luuta pois kädestä, että hermo pysyisi paikoillaan. Kunhan pahin kipu menee pois niin korotuksen kestää ehkä paremmin. Epäilen kans, et joudun hakea lisää sairaslomaa tuon kuukauden päätteeksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.24 16:23:44

Minulla hakattiin reisiluusta pala pois, ja kipein oli muistaakseni reisilihas jonka läpi sinne mentiin. Leikkauksen jälkeen kaduin että menin koko leikkaukseen kun oli niin kipeä, ihan hyvin olisin voinut linkata loppuelämän jalka suorana..... mutta noin 1-2 viikon päästä alkoi olla jo sellainen että pääsi hitaasti käymään kävelyilläkin (keppien kanssa) eikä sattunut liikaa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.8.24 22:27:21

Jalka olisikin vielä pahempi kävelyn kannalta :( no ehkä tää tästä ajankuluessa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.