Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Elintarvikealan työntekijä, palkkasi?

Lähettäjä: Dun 
Päivämäärä:   7.8.24 20:01:24

Hei te jotka olette elintarvikealalla, millaista palkkaa saatte? Millaiset työvuorot teillä on, miten vastuullisia töitä teette ja kuinka paljon erilaisia työtehtäviä hallitsette? Kuinka pitkä kokemus teillä on?

Itse olen pienehköllä leipomolla ja hallitsen paistamisen, pakkauksen ja lähettämön työt sekä kaikkien kohteiden hygienian ylläpidon. Pystyn avustamaan leipureita yksinkertaisissa hommissa, esim. ainesten mittaamisessa ja ylöslyönnissä. Jäähdytys- ja viipalointilinjaa en osaa käyttää. Päivätyö, palkka reilun 12 €/h. Aiempaa leipomoalan kokemusta vuosi, nyt vuoden ollut täällä. Muuta elintarvikealan työkokemusta 2,5 vuotta.

Re: Elintarvikealan työntekijä, palkkasi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.24 21:12:31

Leipomossa itsekin, pienehkö leipomo. Peruspalkka n. 2500e, 18 vuotta kokemusta josta melkein kaikki samalla työnantajalla. Hallitsen tehtävät alusta loppuun ja käytännössä kaikki koneet. Paperilla en ole vastuussa muista kuin rivityöntekijöiden tehtävistä, käytännössä vastaan ruohonjuuritasolla tuotannon pyörimisestä ja omavalvonnasta yms., poislukien henkilöstöön liittyvät asiat.

Vuorot riippuu kulloisestakin työpisteestä ja tilausten määrästä. Aikaisin vuoro alkaa 3:00 ja myöhäisin 13:00.

Tällä alalla on paljon huonoja työnantajia, joten pidä kiinni oikeuksistasi niin palkka-asioissa kuin muissakin.

Lähettäjä: Hho 
Päivämäärä:   7.8.24 21:15:32

Liha-ala. 2 vuoroa, ei viikonloppuja. Liukuhihnahommaa ja käsinleikkuuta. Kokemusta viitisen vuotta. Kta päälle 18€/h.

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   7.8.24 21:35:57

Esimies tuotannossa. Keskimäärin 6800e kk. Työpäiviä noin 12 kuukaidessa

Päivämäärä:   7.8.24 21:41:54

Nii varmaa saat di:n palkkaa XD

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   7.8.24 22:18:53

Mä olen leipomon pakkaamossa. Peruspalkka noin 2400 e/kk. Samassa paikassa olen ollut 27 vuotta. Meillä alkaa aikaisin 04.00 ja viimeinen vuoro 20.00. Itse teen yleensä iltaa ja noin kerran kk yötä. Olen myös sunnuntait töissä. Aika paljon on saanut sanoa mitä vuoroa haluaa tehdä. Monet haluaa tehdä aamuvuoroja. Itse taas tykkään ilta- ja yövuoroista. Hallitsen kaikki pakkaamon koneet.
Vastuu on se, että tekee omat hommat kunnolla.

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   7.8.24 22:29:01

"Nii varmaa saat di:n palkkaa XD"

Niin... di saa yleensä di:n palkkaa

Päivämäärä:   8.8.24 07:17:37

Työntekijän palkkaa kysyttiin

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.8.24 07:20:50

Kaveri on HK:lla, ei tosin enää linjastolla. Saa lähemmäs 4000 e, ei tee öitä. En tarkkaan muista työnkuvaa. Jonkin sortin työnjohdossa on broileritehtaalla.

Lähettäjä: Tööt 
Päivämäärä:   8.8.24 13:41:20

Perus vähän yli 13e ja parin-5 euron verran jotain lisiä työtehtävästä riippuen päälle. 12 v alalla, ammattikoulun elintarvikepuoli aikanaan käytynä. Jonkin verran tarvittaessa linjalla, tiiminvetoa.
Koneet ohjelmoidaan ja muotit ym vaihdetaan itse, hoidetaan lähetteet lähettämöön asti sähköisesti. Pääasiassa teen aamuvuoroa, tarvittaessa iltavuoroa (nuoriso haluaa tehdä enemmän iltaa, se niille suotakoon)

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   8.8.24 14:26:54

Hho,missä töissä? Mä myös lha-alalla. Palkka karvan päälle 20e. Teurastajat ja leikkaajat 20- 30e väliin. Ja vuosia alalla yli kaksikymmentä.

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   8.8.24 14:42:52

Elintarvikealan palkat ei siis ihan niin huonot ole kuin luulin, ainakana lihapuolella. Itsekin tuotannossa töissä mutta teknisellä alueella. Meille on tullut paljon porukkaa elintarvialalta, sanovat että homma meillä rennompaa ja palkat parempia. 2 vuorotyö. Itse vihaan aamuja ja tekisin mieluiten pelkkää iltaa, omalla osastolla se ei ole mahdollista. Tästä syystä yritänkin päästä vaihtamaan toiselle osastolle :D Yövuoroa tekevät meillä eivät tee muuta kuin yötä.

Lähettäjä: Hho 
Päivämäärä:   8.8.24 21:51:37

Joku: Se toinen iso lihatalo. Broileripuoli.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.8.24 23:41:36

Kohta on palkat huonot, kun valtio haluaa viedä meidän yölisät ja sunnuntailisät

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   9.8.24 00:02:49

Ne lihanleikkuuhommat ovat aika kroppaa rasittavia eikä niitä ihan heti opi, palkka kyllä kohillaan osaajille.

Päivämäärä:   9.8.24 01:56:24

Elintarvikealla meriittilisät saa kaikki lusmut jätkät, jotka ei noudata ohjeita, mutta heittä läppää äijien kanssa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.