Lähettäjä: Ahr
Päivämäärä: 6.8.24 22:51:10
Mulla on yksi kaveriporukan Whatsapp-ryhmä, jossa jaetaan ihan arkisia asioita. Sinne päivitetään kuvia lapsista, tapahtumista, matkoista, jaetaan suruja ja iloja. Välillä voi mennä monta päivää, että ei kukaan laita mitään. Joskus voi yhtäkkiä tulla 30 viestiä.
Ennen Whatsapp asuin suurimman osan kanssa samassa kaupungissa ja mulla ei ollut lapsia. Muutama läheisintä tyyppiä näin melkein viikoittain aftereilla tai viikonloppuna. Lasten syntymän jälkeen kaljottelu on jäänyt aika minimiin eikä viikonloppuisinkaan ole enää jaksamista spontaanisti lähteä vaikka johonkin kulttuuririentoon. Varsinkin kun en enää asu samalla paikkakunnalla. En ole käynyt kaikkien luona edes ikinä kylässä, joten tuskin ilman Whatsappia kävisin kylässä. Ilman somea en kyllä olisi noiden ihmisten kanssa näin läheinen eikä olisi tietoa mitä kenenkin elämään kuuluu. Olen vasta yhteisen ryhmän avulla tutustunut osaan ryhmäläisistä kunnolla.
Mulle on tärkeä myös "perheryhmä", johon kuuluu mun vanhemmat ja sisarukset. Kyllä me nähdään ihan livenäkin mutta kyllä ryhmällä säästää aikaa, kun saa kaikille kerrottua kuulumiset yhdellä kertaa. Kerroin esim. omasta raskaudestani ryhmässä (koronasulku päällä, niin ei pystynyt näkemään), koska silloin kerroin kaikille asian yhtäaikaa eikä niin, että ensin soitan äidille ja isälle ja sitten siskolle jne.
Mä koen Whatsappin elämääni helpottavaksi asiaksi. On edelleen yksittäisiä ystäviä joiden kanssa soittelen pitkiä puheluita ja Whatsapp on vain joskus käytössä.
Mä en ole omissa ryhmissä törmännyt mihinkään kärhämöintiin.
&* on erittäin hyvä pointti. Ennen älypuhelimia luin kirjoja, kämppä oli varmaan siistimpi. Katsoin tv:tä, kävin ystävien kanssa leffassa jne. Nyt netti imee ihan hirveästi aikaa. Whatsapp ei ole ongelma, vaan netti ylipäätään ja kaikki somekanavat, suoratoistopalvelut ym.
|