Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pääseekö yksinäisyydestä eroon

Lähettäjä: Saludo 
Päivämäärä:   6.8.24 17:59:31

Olen aina ollut jollakin tavalla yksinäinen, vaikka muutamia kavereita ympärillä ollut. Tosiystävää ei ole ollut. Lapsena minut pyydettiin, mukaan jos muut eivät päässeet.
Olen aina ollut hieman arka, mutta ystävällinen ja luotettava.En tiedä, mikä itsessä oli, että en kelvannut.

Aikuisena yksinäisyys on jatkunut, vaikka olen yrittänyt ihmisiä elämääni löytää. Olen kelvannut, jos muista ei seuraa ole löytynyt. Tämä on aiheuttanut sen, että en pidä itseäni muiden arvoisena ja häpeän, että muut joutuvat kanssani aikaa viettämään, kun olen vain mitätön.

Minulla on kaksi parisuhdetta ollut, jotka molemmat päättyneet. Ne toivat hetkellistä toivoa, että ei tarvitse ehkä elämää yksin viettää.

Olen ollut 5 viikkoa lomalla ja ihmiskontaktit olleet muutama naapuri ja kaupan kassan tervehtimet. On siis tosi surullisia yksinäisyyden hetkiä. Pelkään, että vanhempana, minä olen se, jonka huolto löytää kuolleena kodista kuukausien päästä, kun ei minua kukaan kaipaa.

Jos joku avaisi ja kertoisi mikä minussa on vikana, että seurani ei kelpaa, voisin yrittää sitä muuttaa.

  Re: Pääseekö yksinäisyydestä eroon

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   6.8.24 18:05:49

Ehkä sä olet vaan syvällisempi, kuin ihmiset, joiden kanssa olet aikaa viettänyt. Liian moni haluaa viettää kaveriporukassa vain aikaa pitääkseen hauskaa, tai jottei tarvitse lopulta olla yksin. Jos pinnallinen oleminen ei ole sun juttu, ja muiden on, niin ongelmia tulee.

Tai voihan olla, että sulla on syviä käsittelemättömiä juttuja, joista et välttämättä ole tietoinen, mutta ryhmädynamiikassa tämä näkyy. Ja lopulta kärjistettynä kaikki ihmiset eivät ole kaikkien seurassa hauskaa ja mukavaa seuraa, vaan joidenkin kanssa on kivempaa kuin toisten.

  Re: Pääseekö yksinäisyydestä eroon

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   6.8.24 18:47:51

Harmi. Mä olen aina viihtynyt yjsin. Tai on hetkiä, varsinkin vanhempana, jolloin on yksinäistä. Sitten vaan huokasen ja mietin miten ihanaa on olla rauhassa.
Kyllä tähän rannalle seurakin kelpaisi. Kunhan et hölise koko aikaa.
Mihin tarvitset seuraa?

  Re: Pääseekö yksinäisyydestä eroon

Lähettäjä: Saludo 
Päivämäärä:   6.8.24 19:50:15

"Mihin tarvitset seuraa?"

Arkeen, juhlaan, lomaan tai päivittäiseen elämään. Olisi kiva, että jos joku kysyisi, mitä sinulle kuuluu tai miten voit. Jolu, joka toivottaisi hyvää yötä, joulua tai edes syntymäpäivää.
Haluaisin, että olisi joku kenen kanssa voisi suunnitella, mitä tehtäisiin huomenna tai vaikka viikonloppuna. Olisi turvallisuuden tunne, joku joka lohduttaisi ja jolle kertoa huolista tai vaikka onnistumisista.

Itsekseen olo on ok silloin, kun se on vaihtoehto ei silloin, kun ei ole muuta vaihtoehtoa.

  Re: Pääseekö yksinäisyydestä eroon

Lähettäjä: tessa 
Päivämäärä:   6.8.24 19:59:32

Älä aloittaja vaivu epätoivoon tai mieti että olet viallinen, et selkeästi ole vaan kohdannut vielä niitä ns samalla aaltopituudella olevia ihmisiä.
Mulle tuli ihan sellainen olo, että haluaisin alkaa aloittaja sun kaveriksi! :D

  Re: Pääseekö yksinäisyydestä eroon

Lähettäjä: Emsku 
Päivämäärä:   6.8.24 20:03:48

Mullekin tuli olo, että voisin hyvin alkaa kaveriksi. Missäpäin oot?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.