Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   6.8.24 11:59:07

Auttakaa! Tilanne on se, että minulla on uusi ratsastuksenopettaja, joka on laittanut istuntaani uuteen uskoon. Hevosella on koulusatula, ja olin tottunut ratsastamaan siinä pari reikää liian lyhyillä jalustimilla; paino kippasi liikaa eteen ja polvet menivät kiinni polvitukiin. Nyt kun jalka on saatu pitkäksi ja takamus satulaan, takapuoli hankautuu ikävästi. Eli mulla on ratsastustunnin jälkeen punaiset pitkänomaiset läikät perperissä molemmin puolin.

Mikä avuksi? Onko tämä normaalia ja meneeköhän ohi, kun kroppa tottuu uuteen asentoon?

  Re: Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   6.8.24 12:52:52

Mulla hiertää ohuiden kesähousujen gripit, housu pysyy satulassa ja perse hieroo kangasta.
Paksummissa grippihousuissa ja vanhoissa mokkanahkaisissa ei hiero.

  Re: Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   6.8.24 13:06:26

Okei, mulla on ollut tätä nyt kaksien erilaisten housujen kanssa. Toisissa on mokkanahkaiset kokopaikat, toisissa grippikokopaikat, eivät kuitenkaan edes ole kauhean "tarttuvat" vaan vähän jo kuluneet. Eli kumpikaan pinta ei varsinaisesti tarraa satulaan.

  Re: Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.24 13:11:01

Sopivat housut, sopivat alushousut ja rasvaa tai talkkia peppuun ennen satulaan nousua. Pahimmat hiertymät olen saanut kun on ollut ihan aavistuksen liian pienet housut päällä ja kunnon hikitreeni. Kestikin hetki parantua kun pepusta oli nahka poissa.

  Re: Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.24 13:12:05

Mulla hiertää kesäisin helposti jos ridahousut ei ole hengittävää materiaalia. Kun hiki alkaa kinnaa ja hinkkaa niin hiertymiä tulee.

  Re: Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   6.8.24 13:17:29

Kesällä menen kangaspaikkaisilla kesähousuilla melkein koko ajan. Ja puuvillaisilla alkkareilla, jotka on mielummin liian isot kuin pienet eikä mitään hinkkaavia saumoja.

  Re: Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   6.8.24 13:59:00

Selvä, kiitos vastauksista! Varmaan sitten alushousut eivät ole parhaat mahdolliset.

  Re: Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: Olli 
Päivämäärä:   6.8.24 19:24:57

Talkkia takapuoleen ennen ratsastusta ja jälkeenkin, jos on hiertänyt.

  Re: Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: testaa 
Päivämäärä:   6.8.24 19:57:22

Ihan jo hyvät, just sulle sopivan malliset, sopivan kokoiset ja hyvää materiaalia olevat alushousut voi tehdä ihmeitä. Esim itse käytän vain urheilustringejä ratsastaessa, mutta jotkut toiset vaikka esim vain bokserimallia.

  Re: Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   6.8.24 20:56:04

Linolan peppuvoide on paras ratsastuksessa jos meinaa paikat hiertyä

  Re: Takapuoli hiertyy ratsastaessa OH :D

Lähettäjä: Etsivä 
Päivämäärä:   6.8.24 22:04:54

Siihen auttaa kun vaihtaa kokopaikat/-gripit polvipaikkaisiin. Housun kuuluu liukua satulassa, ei pyllyn housuissa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.