Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Silmien samentuminen vanhempana

Lähettäjä: why 
Päivämäärä:   6.8.24 09:35:03

Miksi ihmisten silmät samentuvat vanhana, eivätkä tummareunaisetkaan silmät näytä enää skarpeilta?

  Re: Silmien samentuminen vanhempana

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.24 09:37:37

Kaihi?

  Re: Silmien samentuminen vanhempana

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   6.8.24 09:39:51

Kaihi

  Re: Silmien samentuminen vanhempana

Lähettäjä: why 
Päivämäärä:   6.8.24 09:52:20

En tarkoita kaihia, vaan yleisesti ottaen tuntuu että +55-vuotiailla silmät muuttuvat sellaisiksi sameamman näköisiksi.

  Re: Silmien samentuminen vanhempana

Lähettäjä: pottu 
Päivämäärä:   6.8.24 10:01:16

Kudokset vanhenee, löystyy ja harmaantuu, silmissä rajat näkyy nuorena hyvin kun värierot on rinnakkain. Sama tapahtuu ihan kaikissa kudoksissa, ihossa, hiuksissa, sisäelimissä joista se vaan ei näy ulospäin yhtä tarkasti. Kudokset ja solut myös uusiutuu iän myötä hitaammin/huonommin ja uusiutuminen loppuu lopulta kokonaan.

  Re: Silmien samentuminen vanhempana

Lähettäjä: why 
Päivämäärä:   6.8.24 10:03:31

pottu: Kiitos! :D Olen yrittänyt googlettaa asiaa ja tämä kuulostaa järkevältä selitykseltä.

  Re: Silmien samentuminen vanhempana

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   6.8.24 10:15:41

Osaako joku vastata toiseen silmäkysymykseen? Olen arvannut useasti tuttavan (usean eri) olevan raskaana hänen silmistään paljon ennen kuin mahaa on näkynyt tai olen muuten kuullut asiasta. Silmät "hohtaa". Onko se jotain sisäistä onnen hehkua, vai muuttuuko esim. kyynelnesteen koostumus hormonien takia? En omissa raskauksissani huomannut silmissäni mitään erityistä.

  Re: Silmien samentuminen vanhempana

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   6.8.24 10:28:39

+55? Minun mielestäni ehkä siinä +70.

  Re: Silmien samentuminen vanhempana

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.24 10:35:31

"En tarkoita kaihia, vaan yleisesti ottaen tuntuu että +55-vuotiailla silmät muuttuvat sellaisiksi sameamman näköisiksi."

Ei sentään 55:na vielä, joskus lähempänä 80 ehkä. Vanhempani ovat 85-vuotiaita ja molemmilla kirkkaat silmät.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.