Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   5.8.24 21:40:12

Minusta kaikki tuntuu vain pakkoliikkeiltä, joita tehdään kuolemaa odotellessa. Mistä se tarkoitus ihmisille tulee?

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.8.24 21:41:18

Ehkä ajattelet liikaa? Minulle sisältö on sitä, että opin aina uutta ja teen juttuja, joista pidän.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   5.8.24 21:51:44

No oma perhe/lapset on ainakin aika selkeä.
Lisäksi työt, harrastukset, ystävät, lemmikit...

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   5.8.24 21:57:46

Hevosista.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.8.24 22:08:49

Ja lisään vielä, että sisältö luodaan itse, ei muiden kautta.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 22:16:01

Teen asioita mistä nautin: heppailu, koirat, kotona oleminen, lukeminen, käsityöt, ystävät.

Nukun riittävästi, syön hyvin, liikun ja lepäilen sopivassa suhteessa, niin mieli on aika valoista.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.8.24 12:45:19

Hevoset, työ, mielekkäät harrastukset, ystävät & satunnaiset merkitykselliset tapahtumat, oppiminen, hyvän tekeminen, hyvä ruoka, kukat/esteettisyys

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   6.8.24 12:53:10

Mulla lukeminen avaa ihan uutta sisältöä aina elämään ja ajatusmaailmaan.

Käsitöiden kautta saan kehitettyä luovuutta (en ole mikään superhyvä, mutta teen mm. villasukkia itselleni).

Mulla on kirjekaveri ulkomailta, kiva vaihdella kuulumisia ja odottaa uutta kirjettä.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.8.24 12:56:43

"Minulle sisältö on sitä, että opin aina uutta ja teen juttuja, joista pidän."

Masentuneena ei kiinnosta eikä innosta mikään. Ei edes kissavideot saa hymyilemään.
Tätä on terveen vaikea ymmärtää.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   6.8.24 13:05:32

Lapset, työ ja hevoset eikä kyllä mitään muuta sisältöä mahtuiskaan. Eli hyvin perusasioiden äärellä ollaan.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   6.8.24 13:14:29

Masennusta voidaan hoitaa ja se pitääkin hoitaa, eihän tuossa ole mitään järkeä pyöriä masennuksen pauloissa.

Mä saan sisältöä elämään tekemällä työtä, josta tykkään ja tasapainotan työtä vapaa-ajalla tekemällä asioita, joista pidän. Ympäröin itseni ihmisillä, jotka ovat mukavia ja sellaisia, joiden kanssa on hyvä olla. Myös työyhteisössä välttelen negatiivisia työkavereita olemalla heidän kanssaan tekemisissä vain sen mitä työt vaativat, usein näiden ilkeilijöiden kanssa pyrin pitämään kontaktit mahdollisimman vähissä ja puhun vain työasiaa. Vapaa-ajalla olen lopettanut hölmöihin asioihin puuttumisen ja teen vain sellaisia asioita vapaa-ajalla, jotka kiinnostavat ja ovat kivoja. Tästä syystä jäin pois taloyhtiömme hallituksesta ja lopetin yhden harrastuksen koska se ei tuonut enää hyvää mieltä. Syön ruokia ja juomia, joista nautin enkä koe huonoa omaa tuntoa vaikka söisin viikonloppuna lounaaksi jäätelöä.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.8.24 14:44:08

Lapset ja heidän kanssaan touhaaminen, metsäretket ja luonnon ihmettely, nyt saa vielä mukaantuomisiksi sieniä ja marjoja. Hevoset, mies, hyvä ruoka, hyvät kirjat, edessä oleva 3 vk kesäloma ja lomamatka jne.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.8.24 14:46:57

Hevonen ja koira pitää yksinäisen kiireisenä. Töissäkin olen.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   6.8.24 14:47:33

Itsellä on tosi kiva työ, josta tykkään ja myös mukavat työkaverit. Sitten on lapsia ja lasten harrastukset vie ison siivun vapaa-ajasta. On jalkapalloturnauksia, ratsastuskilpailuja jne. Pidän kiinni myös omasta ajasta ja käyn viikoittain ratsastamassa sekä joogassa. Tapaan kavereita silloin kun ehdin. Muuten soitellaan.

Miehen kanssa käyn kävelylenkillä ja joskus kahdestaan leffassa. Nautin jos on arkivapaita ja saan kotona yksin rauhassa puuhastella. Joudun töissä olemaan tosi sosiaalinen niin vapaalla parasta on olla yksin. Saatan haahuilla koiran kanssa keräämässä sieniä tms. Tykkään myös lukea ja katsoa kotona yksin elokuvia. Joskus menen arkena yksinkin leffaan tai syömään, koska kaikki kaverini ovat normaaleissa päivätöissä.

Välttelen kuormittavaa seuraa kuten tietyt hankalat sukulaiset. En kuulu mihinkään whatsapp- ryhmiin tai roiku somessa.

Pidän ihan yksinkertaisista asioista kuten pihan hoito, leipominen, ruuanlaitto ja vaikka juhlien järjestäminen.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   6.8.24 14:59:22

Itse tekemällä. Ei ihme että moni on masentunut, kun aikuisena havahdutaan (tai ei ikinä havahduta) siihen että ei sitä ole koko elämänsä aikana tehnyt ikinä mitään, mitä itse haluaa tehdä. Täytetään muiden odotuksia ihan turhaan ja sitten ollaan työssä mitä vihataan, poltetaan itsensä loppuun tekemällä rahaa muiden pusseihin ja rojahdetaan päivän jälkeen sohvalle.

Sisällöllä on merkitystä. Pelkkä "sisältö" ei riitä. Sen sisällön pitää olla merkityksellistä sinulle. Eikö maailmassa ole oikeasti yhtään mitään, siis yhtään mitään, minkä tekeminen on sinusta vähintään mukavaa? Toki ymmärrän että 30 vuoden jälkeen on vaikea enää edes muistaa, mistä sitä tykkää. Silloin pitää suunnata sinne lapsuuteen ja miettiä mistä sitä lapsena sai iloa - äärimmäisen harvassa ovat ne, jotka eivät lapsenakaan ole nauttineet mistään.

On hyvä erottaa onko kyse masennuksesta eli siitä, että ei oikeasti saa nautintoa yhtään mistään, vai masennuksenkaltaisesta tilasta jossa on passivoitu tyydyttämättömään elämäntyyliin ja unohdettu täysin omat kiinnostuksenkohteet.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   6.8.24 15:08:29

Osaan olla yksin ja elämässä on sisältöä mutta kun rakkaus puuttuu kaikki tuntuu enää turhalta räpiköinniltä.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   6.8.24 15:15:38

Harrastukset, seksi, matkustelu, työ, uuden oppiminen... Jos vaikka mistä. Tunnistan kyllä tuon "pakkoliike" asiankin, se on yleensä liittynyt tylsiin työ- tai opiskelupaikkoihin tai huonoihin ihmissuhteisiin. Paras lääke on hankkiutua niistä eroon niin pian kuin mahdollista.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.24 15:37:33

Samaa mietin.

Hevoset ovat olleet työnä ja harrastuksena ehtymätön ja kokonaisvaltainen kiinnostuksen kohde ja elämäntapa tosi pitkään, mutta ei enää. Koen saaneeni hevosmaailmasta kaiken sen, mikä taloudellisten ja fyysisten esteiden rajoissa on minulle mahdollista, ja nyt pitäisi löytää jotain muuta tilalle.

Tykkään lukea, kuunnella musiikkia, kävellä metsässä, tavata kavereita jne... mutta tuntuu, että ollakseni onnellinen tarvitsisin jotain, jolla voin täyttää elämääni kokonaisvaltaisemmin, en vaan yhtään tiedä mitä se voisi olla.

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: Komeetta 
Päivämäärä:   6.8.24 16:08:19

Hyvä! Tuosta se lähtee, henkinen herääminen!

  Re: Miten saatte elämäänne sisältöä?

Lähettäjä: Faa 
Päivämäärä:   6.8.24 16:25:40

Tee omasta elämästäsi merkityksellistä. Mikä sinusta olisi tärkeää tehdä? Köyhien, luonnon, eläinten, syrjäytyneiden, pakolaisten tai vanhusten auttaminen? Taiteen tai käsitöiden tekeminen?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.