Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: Surullinen 
Päivämäärä:   5.8.24 18:51:04

Välillä tulee olo, että mies ei arvosta minua enää yhtään. Yhdessä olemme olleet reilu 20 vuotta ja välillä miehestä tulee nykyään ihan ihmeellisiä piirteitä esille. Esim olimme hotellissa ja sängyssä oli 2 tyynyyä. Mies meni nukkumaan kun minä menin vielä hammaspesulle ja suihkuun. Tällä aikaa mies oli ottanut kummatkin tyynyt ja kun tulin takaisin ja pyysin toista itselle mies käänsi kylkeä, otti tyynyistä kiinni ja sanoi, että hän tarvitsee kummatkin kun ovat niin ohuita. Koitin kiskoa toista tyynyä itselleni ja sanoin ettei täällä ole kuin kaksi tyynyä. Miehen vastaus oli ”voi voi”.
Toinen esimerkki: Olimme kaupassa ja minulla oli ostoskori kädessä ja siellä oli muutama tuote. Mies toi pakkauksen missä oli 6 x 1,5 litran vesipulloja ja lätkäsi sen voimalla ostoskoriin. Kun sanoin, että on varmaan viisainta kantaa vedet kädessä tai hakea ne vasta kun muut ostokset on tehty kun kori ei näytä kestävän eikä sinne mahdu enää muuta mies suuttui ja sanoi ”sinun syysihän se on kun et kanna tasaisemmin”. Tiuskii ja mököttää kun minä kävelen nykyään aina joko liian nopeasti tai liian hitaasti jne.

Minulle tulee miehen käytöksestä olo, että hän ei yhtään enää arvosta minua. Tai miehestä on muuttunut kamalan itsekäs. Kaikki pitää tapahtua hänen tavallaan ja hän ei ole yhtään valmis joustamaan missään asiassa. Sitten tämä, että suuttuu, tiuskii ja mököttä ihan ihmeellisistä asioista. Hänellä ei tunnu olevan mitään vastuuta minkään asian suhteen vaan kaikki on minun hoidettava ja jos tulee pienikin virhe esim leikkeleet loppuvat siitä seuraa ihan kamala syyttely vaikka minä en edes niitä syö.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   5.8.24 18:56:21

Ja sä olet tuon helmen kanssa syystä?

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   5.8.24 19:04:35

Kumpikaan teistä ei huomannut, että kaapissa olisi ollut lisää tyynyjä. Hyvin harvassa hotellissa on kahden hengen huoneessa vain kaksi tyynyä.

Miksi se olit sinä, joka kannoit kaupassa koria eikä mies, kun sinä kannoit sitä väärin? Ja miksi se ei ole mies, joka ostaa itselleen leikkeleitä tarpeeksi?

Joskus sitä ihmettelee, miten naiset voivat alistua ihan mihin tahansa. Muutama vähän räväkämpi temppu on tullut tässä vuosien varrella tehtyä. Minun mieheni olisi jäänyt yksinään kauppaan koreineen ja juomineen, kun olisi poistunut paikalta. Ja ollut vaikka loppuikänsä ilman leikkeleitä jos olisi valittanut niistä minulle.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: Jjjjep 
Päivämäärä:   5.8.24 21:51:57

Jätä toi sika. Mun ex alkoi tuommoiseksi jo 4v seurustelun jälkeen, onneks arvostan itseäni enkä jaksanut katella enää. Tommonen käytös satuttaa =(

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 21:53:07

Kuulostaa siltä että mies ei kamalasti välitä sinusta. Yksin olisi parempi.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.8.24 21:59:18

Ukkoutuminen on kamala tauti. Miehet muuttuu ihan lapsiksi. Ei ole parannettavissa.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 21:59:56

Aloittaja voisi arvostaa itseään ja päättää tuon liiton.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   5.8.24 22:03:48

Herrajjumala millaisia miehiä ihmisillä on 😆
Ja monen mielestä yksin jääminen olisi se pahin kohtalo...
Kyllä tuo olisi ollut entinen jo moneen kertaan.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   5.8.24 23:02:11

Ei todellakaan arvosta sinua. Kodin ulkopuolella mahdollisesti joku kiinnostavampi henkilö, jos käytös muuttunut sinua kohtaan tuollaiseksi. Älä tuhlaa elämääsi suremalla, vaan päästä hänet menemään ja nauti elämästäsi. Kohtaat varmasti vielä jonkun ihanan ihmisen, joka osaa ja haluaa käyttäytyä kunnioittavasti sinua kohtaan.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 23:53:06

No mitä sinä teit kun mies vei tyynyt? Älä sano että nukuit ilman tyynyjä?

Mitä teit kun mies mäjäytti juomat kantamaasi koriin? Älä vain sano että jatkoit niiden kantamista?

Kuule; maailma on täynnä pahoja ihmisiä. Jos et suojele itseäsi, sulle käy tosi huonosti. Nykyinen miesystäväsi ei ole hyvä ihminen, hän kohtelee sinua kuin merkityksetöntä koska et ole millään lailla osoittanut olevasi arvokas. Miksi tuollainen paha ihminen kohtelisi sinua arvokkaasti kun et itsekään pidä itseäsi arvokkaana?

Arvokas silti olet. Älä anna hänen kohdella sinua noin.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.24 00:01:47

Kuinka monta lasta, kuinka paljon yhteisiä velkoja ja miten paljon elintaso/sosiaalinen piiri muuttuu, jos itsenäistyisit..?

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.24 00:02:31

Ja ihan oikeassa olet: miehesi ei arvosta sinua.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   6.8.24 00:39:03

Jos hevonen p*rseilisi noin, tietäisit varmaan mitä tehdä. Palaute eli suomeksi rangaistus huonosta käytöksestä välittömästi.

Jos miehellä järki juoksee, hienovaraiset vihjeet riittävät, tai ainakin rautalangasta vääntäminen. Tyynyvarkaalle olisin räväyttänyt kaikki valot päälle. Ostoskori olisi jäänyt kaupan lattialle. Jos kaupassa käynnistä ei ole sovittu mitään, nauraisin miehen leikkeleille ja muistuttaisin, että ne voi hommata itse.

Mikäli mies on aina saanut olla tuollainen, ei se enää muutu. Ukkoutumista sen sijaan ei pidä sietää yhtään.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   6.8.24 01:03:06

Voi luoja mikä miesvauva. Ja katselet tuollaista käytöstä syystä että?

Ihanaa elää yksin, miehiä olisi jonoksi asti, mutta kuka noita viitsii katsella. En minä ainakaan enkä tajua miksi yksinoloa pelätään, tämähän on ihan parasta.

Ja joo, miehesi ei arvosta sinua, se on selvä.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   6.8.24 07:47:42

Ja uliset täällä, etkä ulkoista kävelevää ihmisulostetta koska? Pukeutuu hyvin? Onhan tämä provo?

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.8.24 08:00:31

Mä olen aina ihmetellyt, että onko tällaisia parisuhteita oikeasti olemassa ja miksi ihmiset kokee että yksin oleminen olisi pahempi vaihtoehto. En jaksaisi päivääkään tuollaista. Mua ei kohtelis kukaan tolla tavalla, olisin ottanut aikamoiset raivarit jos mun puoliso ei välittäis ollenkaan ettei mulla oo tyynyä.

Kysymykseesi - ei, miehesi ei arvosta sinua. Suorastaan halveksii. Mutta kai ymmärrät, että sinäkään et arvosta itseäsi kun annat kohdella tuolla tavalla. Ansaitset paljon parempaa. On parempi olla yksin kuin tuollaisen kanssa. Ja sitä paitsi, voit tavata vielä elämäsi rakkauden, joka kohtelee sinua paremmin ja sitten sinä ihmettelet, että miksi ihmeessä olit vuosia huonossa suhteessa. Meillä on hei vain tämä yksi elämä, jonka päättymisestä ei ikinä tiedä. Älä tuhlaa sitä, älä käytä sitä väärin. Ansaitset parempaa. Jos nyt eroat, mieti millaisessa elämänvaiheessa voit olla vaikka vuoden päästä - voit olla tavannut jonkun uuden, elämäsi on hyvää eikä kukaan polje sinua.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.8.24 08:01:17

No nukuitko sitten ilman tyynyä?

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.8.24 08:05:52

No koska susta sitten tuntuu, että se arvostaa? Mitä hyvää tollasessa miehessä on? Mitäs jos te olisitte tavanneet juuri hiljattain ja hän olisi tapailukumppanisi vasta, katselisitko yhä häntä? Ei se 20 vuotta yhteistä historiaa saa merkata tuossa kohtaa, vain nykyhetki.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.8.24 08:18:40

Kerro nyt vielä että teet yksin kaikki kotityöt, peset miehen pyykit ja noin ylipäätään elät miehen ehdoilla? Olet aivan oikeassa, miehesi ei arvosta sinua ollenkaan jos käyttäytyy tuolla tavalla.

Mitäpä jos alkaisit kirjoittamaan päiväkirjaa tapauksista jotka vaivaavat mieltäsi, sekä miten olet näissä tilanteissa toiminut. Mieti sitten mitä neuvoisit henkilölle joka olisi samassa tilanteessa? Kukaan ei sitä tilannetta muuta, jos annat sen jatkua - päinvastoin se todennäköisesti pahenee. Jotenkin kyllä noista esimerkeistä tulee mieleen että tilanne on jokseenkin toivoton. Jäi hieman epäselväksi miksi tuollaisen ihmisen kanssa on edelleen yhdessä?

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.8.24 09:53:28

Ai välillä tuntuu? No mitä se tekee silloin kun susta tuntuu, että se arvostaa sua?

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   6.8.24 10:19:42

"En minä ainakaan enkä tajua miksi yksinoloa pelätään, tämähän on ihan parasta."

Tämä. Monet naiset sietävät vaikka minkälaista p.skaa, koska "ihmisellä kuuluu olla parisuhde". Ei kuulu. Nykynainen pärjää oikein hienosti omillaan. Jos miesten käytös on aivan järkyttävää, ihmetelkööt sitten yksikseen mikä meni pieleen.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   6.8.24 10:23:27

Ei tuollainen käytös muutu, pahenee vaan. Kun yrität jutella asioista, purkaa tunteitasi, saada keskusteluyhtettä, suuttua, itkeä tai puolustaa itseäsi, sinut leimataan vain hankalaksi ja vaativaksi.. Lähde, vaikka asumuseron kautta, muuten traumatisoidut pahasti.

Lähdin samasta syystä 15 vuoden jälkeen. Olen ollut nyt uudessa suhteessa pari vuotta ja edelleen välillä kysyn ja varmistelen, enhän vain ole nykyistä puolisoa kohtaan liian vaatelias tai hankala.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.8.24 10:31:01

MEILLÄ ON VAAN YKSI ELÄMÄ. Älä käytä sitä tuollaisen p a s k a n sietämiseen! Ei se mies arvosta sua etkä sinäkään arvosta itseäsi kun tuollaista katselet. Hyvä, että kuitenkin olet alkanut miettimään asemaasi. Ansaitset paljon parempaa, ihan oikeasti suututtaa sun puolesta.

  Re: Välillä tuntuu ettei mies arvosta minua yhtään

Lähettäjä: Pinja 
Päivämäärä:   6.8.24 10:33:05

Ei kuulosta siltä, että mies arvostaisi tai välittäisi sinusta. Tosi kurjaa, että olet joutunut kokemaan tuollaista. Kannustan myös eroamaan, ei tuollaista tarvitse kenenkään katsella.

Täällä on monet vähän ylimieliseen sävyyn kirjotteleen, että "minä en katselisi ja kyllä jäisi ukko kauppaan jos olisin sinä", mutta tilanteet ei ole niin yksinkertaisia. Pahimmillaan, jos olet vuosia kohdannut toisen alistamista, niin ei se lähteminen ja tilanteeseen havahtuminen ole niin helppoa. Helpompaa on huudella nimettömänä netissä ohjeita, kuin sitten toimia tositilanteessa.

Kaikesta huolimatta toivon, että löydät tarmokkuutta lähteä. Ei parisuhteessa kuulu olla surullinen. Tsemppiä <3

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.