Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia Ozempicistä tai vastaavasta

Lähettäjä: laihdutukseen? 
Päivämäärä:   5.8.24 18:05:42

Sisko sanoi, että siihen saa reseptin jos bmi on yli 30. Itsellä on vajaa 31 onkohan mitään mahista saada reseptiä? Millä perusteilla itse sait laihdutustarkoitukseen?

Re: Kokemuksia Ozempicistä tai vastaavasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 18:08:56

Mulla BMI 28 ja verenpainetauti, kun sain Saxendan,

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   5.8.24 18:09:58

Pelkkää hyvää sanottavaa, 17 kg on mennyt helposti pois.
Pitää vain sietää aluksi huonoa oloa, ei tosiaan tee mieli syödä. Nyt kun on tasainen tilanne, puolikas annos, haukku jotain pullaa, riittää hyvin.
Aiemmin esim ratsastuksen jälkeen illalla oli aivan tajuton nälkä, tuntui ettei mikään riitä.
Venytän pistosta usein päivän , kaksi, ihan unohdan vaan joskus. Silloin huomaa, kuinka nälkä alkaa hiipiä esiin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.8.24 18:20:19

Minulla oli käytössä. Jouduin lopettamaan käytön vatsaongelmien takia. Ozempic toimi hyvin, vajaan vuoden käytin.

Ongelmaksi kuitenkin jäi, se että käytön lopettamisen jälkeen olen kokenut vähän jatkuva nälkää. Ennen ei ollut tällisia ongelmia. Nykyään jos en syö tunnin sisällä heräämisestä, minulle tulee tosi paha olo. On myös pakko syödä muutman tunnin välein enkä kestä yhtään nälän tunnetta, alan tosi nopeasti voida pahoin. Paino nousi käytön lopettamisen jälkeen nopeasti vaikka luulin pysyneeni pienissä ruokamäärissä.

En enää uskaltaisi ottaa ozempicia takaisin käyttöön.

Lähettäjä: laihdutukseen? 
Päivämäärä:   5.8.24 18:26:39

Paljonko piikit maksoi?

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   5.8.24 18:29:05

Mulla oli BMI 28 ja sain vastaavaa lääkettä Rybelsusta koska siinä ei ole saatavuusongelmaa. Laihdutin raskauskilot ja nyt olen lopettamassa lääkkeen käyttöä. Huomaan että nälkää alkaa olla useammin mutta pidän pätkäpaastorytmistä kiinni minkä lääkityksen kanssa sain asettumaan.

Lähettäjä: Piikki 
Päivämäärä:   5.8.24 18:29:21

Yksityiseltä saat, julkiselta et. Hyviä kokemuksia, vuodessa 25 kiloa.

Lähettäjä: Veera 
Päivämäärä:   5.8.24 19:31:50

-45 kg, toki myös kovasti liikuntaa. Nyt jo pari vuotta tässä painossa. Satunnaisesti vielä käytän lääkettä

Päivämäärä:   5.8.24 20:24:43

Kuukauden annos ilman kelakorvauksia 118 e

Päivämäärä:   5.8.24 20:44:25

Perustuuko toiminta siihen että ihminen on niin pahoinvoiva ettei ruoka maistu?

Päivämäärä:   5.8.24 21:11:43

Itse laihduin tuolla reilut 60kg alle vuodessa. Alkuun oli vain huonoa oloa vähäsen, ja kilot karisivat nopeasti. Toki tukkaa putosi nopean laihtumisen johdosta.

Ongelmat alkoivatkin sitten kun lopetin. Lihoin heti 5kg takaisin vaikka olin tiukalla dieetillä. Vatsaongelmat alkoi pahenemaan, olin jatkuvissa kivuissa. Hormonit heitti totaalisesti, kuukautiset jäi pois, iho meni huonoon kuntoon. Ravasin lääkärissä ja mitään muuta syytä ei löytynyt. Nyt syön vain 1000kcal päivässä jotta pysyn nykypainossa, Ozempic hidasti aineenvaihduntaa niin että ei kulu mikään. Olo on koko ajan todella väsynyt.

Jos saisin uudelleen miettiä asiaa, en lähtisi tähän. Tietoa pitkän ajan vaikutuksista on vain vähän ja nyt ei näytä hyvältä, mm. vaikutukset näköön on aika hirveät.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.8.24 21:11:47

Miksi pitää kinuta reseptiä lääkkeeseen, jossa on koko ajan saatavuusongelma ja sitten kiukuttelette apteekissa, kun lääkettä ei saa?

Päivämäärä:   5.8.24 21:32:13

Eihän näitä kuulu lopettaa, itse ainakin olen asennoitunut siihen, että käytän vaikka loppuelämäni.

Ozempicissa on toimitusvaikeuksia, ei esim. Rybelsuksessa, joka on vastaava lääke, mutta tablettimuodossa. Muitakin laihdutuslääkkeitä on jo markkinoilla, ala on hurjassa nousussa uusien läpimurtojen takia. Vuosituhannen lääke, kuten joku Usa:n toimittaja jo sanoi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.8.24 21:35:49

"Perustuuko toiminta siihen että ihminen on niin pahoinvoiva ettei ruoka maistu?"

Ei. Lääke vaikuttaa jotenkin suolistohormoneihin niin, että ei tunne nälkää niin paljoa ja tuntee olon nopeammin kylläiseksi.

Osa kokee alkuin pahoinvointia, mutta se menee ohi. Tarvitttaessa käytetään pienempää annostusta.

Päivämäärä:   5.8.24 21:38:20

Mulla lähti paino putoamaan heti, ensimmäisen viikon aikana lähti 4 kiloa. Vakka kyseessä oli varmaan suurimmaksi osaksi nesteitä, niin joku vaikutus lääkkeellä siihenkin oli.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.8.24 21:47:59

Hyvin on yksilöllistä miten vaikuttaa. Ite oon nyt käyttänyt 7 viikkoa annosta nostaen mutta ei vielä ole paino tippunut. Ajattelin kokeilla vielä pari kynää ja jos ei auta niin kuuluun noihin jotka eivät tästä lääkkeestä hyödy.
Ja ihan julkiselta sain reseptin.

Päivämäärä:   5.8.24 22:00:57

- : Pelkkään ylipainoon?

Päivämäärä:   5.8.24 22:26:56

Mikä ihmeen ajatus on, ettei julkisella määrätä lihavuuden hoitoon lääkkeitä? Se ei maksa mitään ylimääräistä yhteiskunnalle, jos lääkäri kirjoittaa reseptin lääkkeeseen, josta ei edes Kela-korvausta saa. Lakatkaa puhumasta paskaa.

Lähettäjä: Kysyn 
Päivämäärä:   5.8.24 22:33:31

8kk -40kg

Lähettäjä: luumu 
Päivämäärä:   6.8.24 00:45:06

Näissähän on se juttu että oikeasti niitä joutuu sitten käyttämään loppuikänsä.

Päivämäärä:   6.8.24 02:33:54

^ Lopun ikäänsä käyttäminen on vaan mahdotonta kun aineenvaihdunta hidastuu ja keho alkaa sammua ajan myötä. Uusimpien tietojen mukaan voi näkökin mennä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.8.24 06:38:41

Minä laihdutin Saxendalla 10 kiloa. Tästä on jo pari vuotta, ei ole kilot tulleet takaisin, vaan olen laihtunut vielä lisää. Mistä tulee tuo ajatus loppuelämän käytöstä?

Päivämäärä:   6.8.24 08:59:12

"Mikä ihmeen ajatus on, ettei julkisella määrätä lihavuuden hoitoon lääkkeitä? Se ei maksa mitään ylimääräistä yhteiskunnalle, jos lääkäri kirjoittaa reseptin lääkkeeseen, josta ei edes Kela-korvausta saa. Lakatkaa puhumasta paskaa."

Varmasti, jos sitä ylipainoa on ihan hirveän paljon, mutta jos ollaan siinä bmi 30:n päällä, veriarvot viittaavat siihen, että 2-tyypin diabetes puhkeaa jossain vaiheessa, niin ei saa. Toivottavasti jossain vaiheessa lääkkeiden saatavuus paranee ja tehdään päätöksiä siitä, ettei lääkkeille anneta ollenkaan Kela-korvauksia tai korvattavuutta rajoitetaan raskaasti, niin silloin niitä voi myös saada helpommin.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   6.8.24 09:16:50

Bmi oli 34 ja lääkäri kirjoitti Ozempic-reseptin. Käytin sitä noin vuoden ja pääsin hyvään vauhtiin painonpudotuksessa. Vaihdettiin sittemmin Rybelsukseen. Paino on pudonnut 25 kg ja tällä hetkellä on verenpainelääkitystä pienennetty, kolesteroliarvot kohdillaan ja diabetesriski vähentynyt. Minulle riitti puolikas annostus, täydestä kyllä paino putosi nopeasti mutta olo oli huono.
"Ihannepainoon" on matkaa noin 5-10 kg mutta sitä en mitenkään erityisesti tavoittele, tällä hetkellä liikunnan lisääminen muuttaa kehon koostumusta ettei sillä painolukemalla ole niin merkitystä. Rybelsusta on varalta kaapissa jos alkaa tuntumaan siltä että tarvitsisin uudestaan.
Maksoin lääkkeen itse.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   6.8.24 10:36:09

Huomasitko sivuoireissa tai missään eroa piikin ja pillerin välillä ? Piikit kun tosiaan välillä kiven alla ja sama aine pillerinä on koko ajan saatavilla..

Päivämäärä:   6.8.24 12:55:24

Älkää käyttäkö diabeetikoiden lääkkeitä, muutenkin niissä on jo saatavuusongelmia. Eräs ozempicilla laihduttanut potilas sanoi minulle että sen jälkeen ei ole tehnyt mieli mitään ruokaa niin on sen takia laihtunut.

Päivämäärä:   6.8.24 13:08:02

Mielestäni Ozempicista oli enemmän huonovointisuutta aina pistospäivän jälkeen. Rybelsusta otetaan päivittäin niin ei niin voimakasta, joskin se tabletti otetaan tyhjään mahaan niin on vähän öklö tunne. Minulla kyllä se huonoin olo oli silloin ihan alussa, sen jälkeen ei niinkään. Ja tosiaan, molempia meni vaan puolikas annos, tulee puolta halvemmaksikin.

Päivämäärä:   6.8.24 13:12:12

Apteekissa keskustelin tuosta diabeetikoille tarkoitettujen lääkkeiden käytöstä. Siellä oltiin kyllä kannustavia sen suhteen että tällä konstilla näyttäs siltä että tehokkaasti olen välttänyt sen diabeteksen ja muu terveydentila kohentunut. Että en aio kokea syyllisyyttä omaan terveyteeni panostuksesta.

Päivämäärä:   6.8.24 13:13:45

Piikki: Joo. Pelkkään ylipainoon

Lähettäjä: Dld 
Päivämäärä:   6.8.24 13:17:25

Riittävän suuri lihavuus on sairaus. Kun bmi on sairaalloisen lihavan puolella, niin siitähän saa ihan diagnoosin. Mutta joku syyhän sen lihavuuden taustalla aina on, joten se pitää myös hoitaa.

Ja todella usein se syy jää hoitamatta, joten ei se lihavuuskaan paljoa kummene. Paino nousee uudelleen kun laihdutuslääkkeen lopettaa.

Jos lihavuuden taustalla on suolistohormonin puute, niin siihen ei kai auta kuin lääkitys? Sehän voi olla jo pienellä lapsella. Katsoin joskus dokumentin, jossa oli 5 v lapsi, joka huutoraivosi ja itki nälkäänsä. Oli koko ikänsä ollut pohjattoman nälkäinen ja vanhemmat yrittivät ruokkia häntä terveellisesti ja pitää ruokamäärät järkevinä. Kun lapsi pääsi lääkäriin ja todettiin suolistohormonin puute, niin hän sai lääkkeen ja apua.

Ruokavalio vaikuttaa suolistohormoneihin, mutta kaikkea ei silläkään voi korjata. Mutta paljon ehkä voi. Ja se korjaus kannattaa tehdä ennen laihdutuslääkkeen aloittamista tai viimeistään lääkkeen käytön aikana, että olisi mahdollista päästä lääkkeestä eroon tai käyttää sitä lopulta vain pienellä ylläpitoannoksella.

Kaikille nuo lääkkeet ei sovi, koska voivat aiheuttaa esim. munuaisarvojen nousua, joten esim. diabeetikolta voidaan joutua lääke lopettamaan, koska munuaiset kärsivät kyseisessä sairaudessa yleensä muutenkin.

Ja jos nälän päästää todella pahaksi, niin silloin tosiaan tuntuu ettei mikään ruokamäärä riitä, ja siinähän sitä sitten lihoo kun aina syö liikaa. Mutta ei painonhallinta ole pelkästään "syö vähemmän kuin kulutat" kun paljon on väliä sillä, mistä ne kalorit kerryttää ja sama ruokavalio ei todellakaan passaa kaikille. Esim perusterveelle ei välttämättä sovi sama kuin 1-tyypin diabeetikolle, sydänsairaalle tai minuaissairaalle.

Joillekin ozempic toimii, toisille ei. Jotkut ovat käyttäneet jotain muuta lääkettä. Ja pari tuntemaani ovat lopettaneet lääkkeen esim. munuaisarvojen nousun vuoksi. Mutta eihän sopivuutta tiedä jos ei kokeile. Halpahan tuo lääke ei ole.

Päivämäärä:   6.8.24 13:54:59

Tässähän on sitten otettava huomioon ettei se lääke yksinään laihduta, ainakaan pysyvästi, tai tee terveemmäksi. Minulla lääkitys auttoi hallitsemaan liiallista syömistä, söin kyllä suhteellisen terveellisesti mutta annoskoot olivat kasvaneet aivan suhteettomaksi. Lisäksi myös herkuttelu riistäytyi helposti mässäilyksi.
Yhdessä lääkityksen aloituksen kanssa kävin myös Terveyskylän painonhallintaohjelman joka myös osaltaan auttoi selventämään syömiseen ja lihomiseen liittyviä tekijöitä omassa elämässäni.

Päivämäärä:   6.8.24 15:54:06

"Älkää käyttäkö diabeetikoiden lääkkeitä, muutenkin niissä on jo saatavuusongelmia. Eräs ozempicilla laihduttanut potilas sanoi minulle että sen jälkeen ei ole tehnyt mieli mitään ruokaa niin on sen takia laihtunut."

Itse näen asian niin, että on parempi, että ihmiset omasta pussistaan haluavat maksaa lääkkeen, joka estää heitä sairastumasta lihavuuden liitännäissairauksiin. Se tulee yhteiskunnalle paljon halvemmaksikin.

Mulla on ihan selvä suolistohormoonin puute taustalla, johtunee aikuisiällä sairasteusta suolistobakteerista, joka on tuhonnut kaikki hyvät bakteerit. Ruokavalio on ollut hyvä aina ja annoskoot pieniä, silti paino on hiljalleen kivunnut ylöspäin.

Lähettäjä: Nokasta 
Päivämäärä:   6.8.24 16:24:02

Itse olin sukumme ainoa ylipainoinen ja aina ihmetellyt miksi painonhallinta on minulle niin vaikeaa. Eikä tämä ollut itsekurin puutetta, koska onnistuin niin monessa muussa asiassa.

Itkin onnesta kun 45 vuotiaana löysin ozempicin ja ymmärsin että olin kärsinyt suolistohormonien puutteesta koko elämäni.
Nyt tajusin miltä muista tuntuu ja ozemoicin korjasi elimistössäni muitakin asioita kuin ylipainon
Toivon, että jokainen ylipainoinen löytää elämäänsä sen oikean lääkkeen tai muun keinon syödä normaalisti. Joillainhan ylipainon takana on suolistohormonit, joillakin joku muu syy

Lähettäjä: Ahkeruus 
Päivämäärä:   6.8.24 18:43:14

Saisi olla ylipainoisille nuo pistokset ja lääkkeet Kela-korvattavia, että useampi voisi niitä käyttää. Se vasta yhteiskunnale kaliiksi tulee, kun diabetes lisääntyy koko ajan ja tekee kalliita komplikaatioita, jolloin ihmisiä jää yhä enemmän työkyvyttömyyseläkkeelle. Tulee kalliita sairaalajaksoja amputaatioineen ja näön menettämisineen. Parempi on lihavia laihduttaa lääkkein kuin odotella heitä sitten diabeetikkoina terveydenhuoltoa rasittamaan.

Päivämäärä:   6.8.24 18:59:30

Tuosta korvattavuudesta oli jossain juttua, siis siitä, miten Suomessa on niin valtavasti ylipainoisia ja kuinka valtava tarve tuolle lääkkeelle on. Mutta ongelma on se, että sen korvaaminen kaikille halukkaille kaataisi Suomen talouden täysin, en nyt muista tarkkoja lukuja.

Käytännössä se pitäisi saada nopeammin käyttöön kaikille halukkaille ja omaan piikkiin. Maksan itse lääkkeeni, kuukauden annos maksaa 130 euroa. Virosta saa saman 85 eurolla. Jos meiltä vetäisi edes nuo välikädet pois, olisi useammalla varaa maksaa lääke itse.

Päivämäärä:   7.8.24 13:21:40

Julkisella puolella tuskin saa Ozempiciin reseptiä jos ei ole diabtesta. Joku yksityinen saattaa kirjoittaa. Saatavuusongelman takia lääkäreitä on ohjeistettu säästämään O diabeetikoille.
Wegovy on samaa ainetta ja tarkoitettu laihdutukseen, mutta hinta on tuplat O:hon verrattuna.
Saxenda on eri hormoni, mutta toimii kyllä lähes yhtä hyvin kuin O. Pitää vaan pistää joka päivä.

Aloitin Saxendalla ja jatkoin Ozembicilla kun sattui kohdalle lääkäri joka sitä suostui kirjoittamaan. Halusin pistää harvemmin kun tulee tosi helposti mustelmia pistoksesta. Oli maha aika hurjan näköinen Saxendan takia.

Aloittaessa mun bmi oli 36,4/ vaikea lihavuus ja nyt 24,8/ normaali paino. Aikaa meni noin 1.5 vuotta. Edelleen ylläpidän pienellä O annoksella.

Päivämäärä:   7.8.24 13:28:53

Lähettäjä: X
Päivämäärä: 6.8.24 06:38:41

Minä laihdutin Saxendalla 10 kiloa. Tästä on jo pari vuotta, ei ole kilot tulleet takaisin, vaan olen laihtunut vielä lisää. Mistä tulee tuo ajatus loppuelämän käytöstä?
--
Tästähän on jo tutkimuksia, että Oze/Sazenda/ym vaikuttaa suolistohormoneihin. Vaikeasti lihavilta ja jojolaihduttajilta on todettu puuttuvan kyseistä suolistohormonia ja se vaikuttaa nälkään, kylläisyyteen, aineenvaihduntaan. Kun paino on pudotettu käyttäen suolistohormonin korviketta, ei se oma hormonituotanto ole palannut, eli aineenvaihdunta taas hidastuu, nälkä palaa ja kylläisyys katoaa.
Koska sinulla näin ei ole käynyt, et alunperinkään ole lihonut siksi että sinulta puuttuisi tai olisi vähäistä tämä suolistohormoni, vaan lihoit muista syistä. Nyt kun lääke on lopetettu, olet saanut elintavat muutettua eikä suolisto toimi väärin ja vaadi lisää ravintoa kuten niillä joilla hormoni puuttuu.

Lähettäjä: Nokasta 
Päivämäärä:   7.8.24 18:21:04

Eikun päinvastoin, on todettu myös että laihtumisen korjaa suolistohormonien toimintaa, joten voi olla että pärjääkin ilman lääkettä. Myös esim laihdutusleikkauksella aikaansaatu laihdutus korjaa suolistohormoneja.
Eli ei todellakaan kaikkien tarvi lopun elämää pistää lääkettä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   7.8.24 19:15:24

” Koska sinulla näin ei ole käynyt, et alunperinkään ole lihonut siksi että sinulta puuttuisi tai olisi vähäistä tämä suolistohormoni, vaan lihoit muista syistä. Nyt kun lääke on lopetettu, olet saanut elintavat muutettua eikä suolisto toimi väärin ja vaadi lisää ravintoa kuten niillä joilla hormoni puuttuu.”

Niin, fakta nyt kuitenkin on, että laihduin Saxendalla enkä ole lihonut takaisin. Elintapani eivät ole muuttuneet mihinkään.

Lähettäjä: Ahkeruus 
Päivämäärä:   7.8.24 20:48:41

No se vasta kallista yhteiskunnalle onkin, kun lihavista tulee diabeetikkoja vakavine komplikaatioineen. Kela-korvattavuus ei olisi tietenkään 100% välttämättä, mutta edes peruskorvattavuus pitäisi olla, niin yhteiskuntakin säästäisi terveydenhuoltopuolella. pitkässä juoksussa.

Päivämäärä:   7.8.24 21:14:17

Jokainen voi maksaa lääkkeen itse, se se vasta hyvä juttu olisi. Paljon ahmivilla menee varmasti monta sataa euroa turhaan ruokaan kuukaudessa rahaa, sellainen satanen lääkkeeseen ei tuntuisi missään, kun ruuasta jää puolet pois.

Lähettäjä: Rbrj 
Päivämäärä:   8.8.24 15:59:39

"Paljon ahmivilla menee varmasti monta sataa euroa turhaan ruokaan kuukaudessa rahaa, sellainen satanen lääkkeeseen ei tuntuisi missään, kun ruuasta jää puolet pois."

Tämä!
Kyllähän se lääkkeeseen menevä summa säästyy ruokalaskussa.

Lähettäjä: kohtuus 
Päivämäärä:   8.8.24 16:15:52

Pitäisikö ylipainoisten maksaa itse myös kaikki sellaiset leikkaukset, joiden voidaan ajatella syntyneen tai pahentuneen painon takia? Suolistohormonin puute on sairaus siinä missä joku muukin, niin kyllä siihenkin jonkinlaisen korvaus kuuluisi.

Päivämäärä:   8.8.24 16:21:58

Valtion talous ei vaan kestäisi sitä, että kaikille ylipainoisille korvattaisiin lihavuuslääke. Joten jokainen, joka sen maksaa omasta pussistaan tällä hetkellä, ansaitsisi itse asiassa kunniamerkin, koska edistää sitä, ettei maksa yhteiskunnalle niin paljon tulevaisuudessa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.8.24 17:02:16

""Paljon ahmivilla menee varmasti monta sataa euroa turhaan ruokaan kuukaudessa rahaa, sellainen satanen lääkkeeseen ei tuntuisi missään, kun ruuasta jää puolet pois."

Tämä!
Kyllähän se lääkkeeseen menevä summa säästyy ruokalaskussa."

No taas tietämättömät julistaa ! Vihannekset, hedelmät ja muu terveellinen on kalliimpaa kuin ne hiilarimössömakaronit tai sokeriset jutut kuten karkit. Idea kun on, että lääkkeen lisäksi puututaan elintapoihin mm. ruokavaliolla ja monella sellaisellakin kenellä ei ole tällaista ajatusta ollut niin maistuu näiden aineiden jälkeen paremmin terveellinen ruoka, sokeriset voi olla liian makeita jne.

Lähettäjä: Vv 
Päivämäärä:   8.8.24 17:12:54

Vaatiiko pillerimuotoinen lääke jotain seurantaa verikokeissa? Olen piikkikammoinen ja muutenkin lääkäripelkoinen.

Päivämäärä:   8.8.24 17:59:42

Ei minulla ainakaan ole ollut mitään seurantaa Ozempicin käytön aikana eikä sittemmin Rybelsuksen(tabletti) aikaan.

Päivämäärä:   8.8.24 18:15:55

” No taas tietämättömät julistaa ! Vihannekset, hedelmät ja muu terveellinen on kalliimpaa kuin ne hiilarimössömakaronit tai sokeriset jutut kuten karkit. Idea kun on, että lääkkeen lisäksi puututaan elintapoihin mm. ruokavaliolla ja monella sellaisellakin kenellä ei ole tällaista ajatusta ollut niin maistuu näiden aineiden jälkeen paremmin terveellinen ruoka, sokeriset voi olla liian makeita jne.”

Tämä voi tulla sulle yllätyksenä, mutta aika monella niistä, jotka eivät onnistu laihtumaan ilman lääkkeitä, on jo valmiiksi ihan terveelliset elämäntavat.

Päivämäärä:   8.8.24 18:20:00

"No taas tietämättömät julistaa ! Vihannekset, hedelmät ja muu terveellinen on kalliimpaa kuin ne hiilarimössömakaronit tai sokeriset jutut kuten karkit. Idea kun on, että lääkkeen lisäksi puututaan elintapoihin mm. ruokavaliolla ja monella sellaisellakin kenellä ei ole tällaista ajatusta ollut niin maistuu näiden aineiden jälkeen paremmin terveellinen ruoka, sokeriset voi olla liian makeita jne."

Anteeksi nyt vaan, mutta epäterveellinen ruoka on kalliimpaa kuin terveellinen. Kaiken moskan kilohinta on paljon enemmän kuin terveellisen, itse tehdyn ruuan, joten huonolla ruokavaliolla oleva paljon syövä säästää huomattavasti enemmänkin.

Päivämäärä:   9.8.24 06:48:50

Minulle lääkäri määräsi kuukauden välein alussa verikokeet (maksat, munuaiset jne) kun aloitin Rybelsuksen ja aina kun nostettiin annosta. Eli kolmet verikokeet. Nyt en ole vähään aikaan käynyt kokeissa, pitäisi varmaan varmuuden vuoksi otattaa. Mulla ei ole vaikuttanut veriarvoihin muuta kuin positiivisesti. Sokerit ja kolesterolit laskeneet.

Paino pudonnut noin 20kg.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   9.8.24 08:32:27

Onko Rybelsuksessa ja Mysimbassa suuria eroja? Lähinnä hinta kiinnostaa.

Päivämäärä:   9.8.24 08:56:30

” Onko Rybelsuksessa ja Mysimbassa suuria eroja? Lähinnä hinta kiinnostaa.”

Onhan näissä valtava ero, koska niiden vaikutusmekanismi on ihan erilainen. Mysimba vaikuttaa aivoihin ja tunnesäätelyyn, Rybelsus taas suoliston GLP-1 hormoneihin, jotka osallistuvat nälän säätelyyn ja ruoan imeytymiseen suolistossa. Hinnasta en osaa sanoa. Todennäköisesti Mysimba on halvempi, mutta se ei ole yhtä tehokas kaikille.

Päivämäärä:   9.8.24 09:07:02

Jos on tunnesyömistä niin onko tuo Mysimba hyvä?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   9.8.24 14:10:28

Olkaa varovaisi ozempicin kanssa.. ystävällä järkyttävät oireet vuoden käytön jälkeen. lähti pari kk sitten yöllä hätäleikkaukseen tukkeutuneen suolen ja kuolion vuoksi. näkö reistailee ja jatkuva väsymys painaa.

Päivämäärä:   9.8.24 15:28:58

Voi k, ei suolistohormoni nyt suolentukkeamaa aiheuta. Ummetusta voi olla, pitää muistaa ottaa ajoittain laxoberonia tms.
Ja kenellekään o ei ole pakollinen lääke, eli jos on kovin sivuvaikutuksia, älä käytä.
Tuollainen ihme pelottelu on säälittävää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.