Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ovatko kaikki fanittaneet Coldplayta hiljaisuude

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 16:29:13

ssa
En ollut koskaan kuullutkaan musiikista. Nyt lähes jokaisen kaverin instassa päivitys konsertista ja että vihdoin kymmenien vuosiem odotus päättyy.
Mistä bändi on tunnettu ja milloin tullut tunnetuksi?

Re: Ovatko kaikki fanittaneet Coldplayta hiljaisuude

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.8.24 16:33:18

Itse kuuntelin paljon 2000-luvun alkupuolella, rakastan vieläkin noita biisejä.

Päivämäärä:   5.8.24 16:35:55

Minä en yleensä tiedä mitään biisejä. Mutta jopa minä tiedän joitain Coldplayn kappaleita.

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   5.8.24 16:36:15

Aloittaja ei ilmeisesti ole koskaan kuunnellut radiota. Coldplayn biisejä on soinut tasaisesti radiossa ainakin sen parikymmentä vuotta, aika tynnyrissä pitää elää jos on näiltä välttynyt.

Päivämäärä:   5.8.24 16:38:25

Ei sitä kaikki keikalla käyneet kuuntele, kunhan on pakko päästä kun muutkin menee ja siitä on tehty joku isompikin haloo. Tuntemattomasta syystä.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   5.8.24 16:38:38

"Itse kuuntelin paljon 2000-luvun alkupuolella, rakastan vieläkin noita biisejä."

Sama, ysärin brittipophuuman jälkimainingeissa vuonna 2000 rakastuin Coldplayn ekaan albumiin, ja paria seuraavaakin tuli kyllä kuunneltua. Jonnet ei tajuu :D

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   5.8.24 16:42:27

No mä ajattelen niin, et hyvä vaan, et riitti paljon porukkaa Coldplayn konsertteihin. Parempi niin, kun tyhjät katsomot. Ja saahan kaikki konsertteihin osallistua vaikkei olisikaan fani tai aiemmin kuunnellut musiikkia.

Mä kuuntelin kans jo 2000-luvun alussa, mut eniten se iski silloin kun tuli se Viva la vida levy ja aloin kuuntelemaan enemmänkin. Chris Martin vaikuttaa myös hyvältä tyypiltä, yhdessä Modern Familyn jaksossakin oli mukana :D

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.8.24 16:47:25

"Jonnet ei tajuu :D".

En osaa nimetä yhtään ko. bändin kappaletta, olen 40 v. Olen vissiin jonne. Tai vaihtoehtoisesti olen kuunnellut ihan muuta musiikkia tuolloin...

Päivämäärä:   5.8.24 16:50:36

Mutta Ällö, todennäköisesti tunnistaisit, kun kuulisit.

Päivämäärä:   5.8.24 16:53:12

., mielenkiinnosta olen kuunnellut ja en tunnistanut - tusinapoppia.

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   5.8.24 16:53:50

Omat elämänsä uniikit lumihiutaleet luulee olevansa jotenkin erityisiä kun "eivät tiedä" jotain maailmankuulua bändiä. Jos ei oikeasti tietäisi niin nopeammin asia selviää googlaamalla sanan "Coldplay", mutta tästäkin saa tehtyä numeron ja nostettua itseään jalustalle <3

Päivämäärä:   5.8.24 16:58:56

Ss, eipä tarvitse kovin uniikki olla - kaikki eivät kuuntele kaikkea. Tuskin sinäkään osaisit suosikkibändini tuotannosta nimetä muuta kuin ne radiossa soitetut kappaleet, kun taas itse pidän nimenomaan myöhemmästä tuotannosta, jota ei ole koskaan soitettu missään.

En kuuntele radiota, enkä kuunnellut nuorempanakaan, joten Coldplay on yhtyeenä vieras.

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   5.8.24 17:00:28

"Omat elämänsä uniikit lumihiutaleet luulee olevansa jotenkin erityisiä kun "eivät tiedä" jotain maailmankuulua bändiä. Jos ei oikeasti tietäisi niin nopeammin asia selviää googlaamalla sanan "Coldplay", mutta tästäkin saa tehtyä numeron ja nostettua itseään jalustalle <3"

Se on se sama ilmiö, kun juuri kuolleista julkkiksista tullaan huutelemaan nevahöödiä ja korostamaan kuinka ollaan niin erityisiä ihmisiä kun ei ainakaan mitään mainstream-sontaa seurata. Surullista. :D

Päivämäärä:   5.8.24 17:02:56

löl, riippunee myös piireistä, joissa on liikkunut. Juteltiin tästä huvikseen ja harva osasi nimetä Coldplayn kappaleita. Toisille joku bändi voi olla juttu, toisille taas ei.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.8.24 17:05:46

Harva ihminen, varsinkaan aikuisista, fanittaa jotain bändiä ns. näkyvästi. Siis niin, että jatkuvasti siitä puhuisi/ ostaisi fanikamaa/ kuuntelee jatkuvasti vain tätä tiettyä bändiä. Jotkut näin tekee, mutta useimmilla se jää korkeintaan sinne teini-ikään. Suurin osa vaan tykkää jostain bändistä, kuuntelevat musiikkia ja miellään sitten osallistuvat bändin keikalle, jos sellainen sattuu tulemaan.

Keikkahan ei ole vain sitä, että kuunnellaan musiikkia. Se on myös yhteisöllinen tapahtuma. Keikkaliput ostetaan hyvissä ajoin, keikkaa odotetaan, ehkä odottaessa aletaan enemmänkin kuuntelemaan tuota bändiä. Ja sitten keikalle mennään yhdessä kaverin kanssa ja pidetään hauskaa.
Ja jos bändi ei ole aikoihin käynyt suomessa eikä kenties koskaan enää tule suomeen, onhan se ainutlaatuinen tilaisuus päästä sinne keikalle.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   5.8.24 17:11:37

Kävin viimeksi katsomassa maailman suosituinta säkkipillibändiä, Red Hot Chilli Pipersia. Veikkaan, että valtaosa teistä ei ole bändistä kuullutkaan, vaikka on genressään tunnetuin ympäri maailmaa. Miksi pitäisi tietää Coldplay, jos sellaista musaa ei kuuntele? Samoin tekään ette tiedä tätä, vaikka keikkailevat ahkerasti.

Lähettäjä: Missä on m strömsö 
Päivämäärä:   5.8.24 17:11:57

Minä aina luulin että goldplay on joku levyyhtiö. en arvannut että se on joku bändi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.8.24 17:13:33

"Aloittaja ei ilmeisesti ole koskaan kuunnellut radiota. Coldplayn biisejä on soinut tasaisesti radiossa ainakin sen parikymmentä vuotta, aika tynnyrissä pitää elää jos on näiltä välttynyt."

Minä en kuuntele ikinä radiota. Miksi kuuntelisin, kun ei sieltä tule mitään sellaista, mitä haluaisin kuulla? Toki tiedän Coldplayn ja olen varmasti joskus jonkun biisin kuullut, kun radio on ollut auki taustalla jossain julkisella paikalla, mutta en osaa nimetä yhtään biisiä enkä tunnistaisi Coldplayn biisiksi, jos sellaisen jossain nyt kuulisin. Yritin juuri vähän aikaa sitten kuunnella muutamaa biisiä, mutta jaksoin noin 20 sekuntia per biisi.

T. 46-vuotias jonne, joka kyllä kuunteli paljonkin brittipoppia sen kulta-aikana 90-luvun puolivälin kieppeillä, mutta ei kyllä laske Coldplayta eikä 2000-lukua enää samaan genreen kuuluvaksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.8.24 17:19:07

En ole kyllä ikinä ymmärtänyt näitä, jotka ihmettelee miten joku toinen voi pitää jostain musiikista, josta ei itse tiedä mitään. :D

Mä olen kuunnellut Coldplayta enemmän ja vähemmän lukiosta saakka eli vuodesta 2007. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Mutta kuunnellut silti vuosia.

Onhan jotkut Rammsteinit ja Metallicatkin suosittuja bändejä enkä tiedä niiltä oikeastaan kuin pari biisiä, mutta miks hemmetissä ihmettelisin niiden suosiota kun ymmärrän, että makuja on monia.

Päivämäärä:   5.8.24 17:21:31

Tiedän Coldplayin mutta yllätyin itsekkin kuinka monta kaveria, tuttua ja somettajia oli siellä. Luulin että hän oli yksi muiden artistien joukossa, liput menee nopeesti mutta noin isoo haloota ei tulisi

Päivämäärä:   5.8.24 17:23:30

Ketään ei kiinnosta tiedättekö te Coldplayn, mutta miksi teitä jaksaa ihmetyttää jos joku sitä kuuntelee?

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   5.8.24 17:53:07

Ällö, itsehän en siis Coldplayta kuuntele saati fanita, ja silti tiedän yhtyeen, ja olen tiennyt teinistä saakka. Sama kun tiedän Beatlesin, Queenin, Elviksen, tai suomalaisena vaikka Frederikin. Suurin osa kuulee radiota tai muuten musiikkia ainakin jossain missä ei itse biisejä valitse, lukee iltapulua, katsoo videoita jne. ja on törmännyt bändiin kerran jos toisenkin.

Lähettäjä: Johto 
Päivämäärä:   5.8.24 18:14:07

Hassua kysyä mistä bändi on tunnettu.
Musiikistaan tietenkin.
Ja kuunneltu on 2000- luvun alusta saakka tähän päivään asti.
Itselleni kappale "Viva La Vida" vuonna 2008 vakuutti ja hittejä on tullut tasaiseen tahtiin siitä lähtien. Tuo asia että pystyy uudistumaan ja menestymään ei ole nykyisin mitenkään itsestään selvää vaan melko harvinaista.
Tosiaan en fanita mitenkään oikeastaan mitään nykyisin vaan ihan itsekseni tykkään kuunnella mielestäni hyviä kappaleita.

Aloittajan ikäluokka taitaa olla laumasieluja ja menee jonkun instan perusteella ja katsoo sieltä mistä kuuluu pitää ja minne konserttiin kuuluu mennä. Tuollaisesta käyttäytymisestä tällainen 80- luvun nuori ei käsitä mitään eikä onneksi tarvitsekaan.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   5.8.24 18:53:14

"Ketään ei kiinnosta tiedättekö te Coldplayn, mutta miksi teitä jaksaa ihmetyttää jos joku sitä kuuntelee?"

Tässä taidettiin nyt ihmetellä lähinnä sitä, että miten yhtäkkiä kaikki on menossa Coldplayn keikalle ja on niin superfania, niin superfania, vaikka aiemmin eivät olisi maininneet ko. bändiä edes sivulauseessa. Täytyy sanoa, että itsekin vähän ihmettelin muutaman tutun kohdalla keikan hypettämistä, kun en ollut aiemmin tiennyt heidän edes kuuntelevan mitään tiettyä bändiä tai ylipäätään käyvän keikoilla. Esim. Metallican ja Rammsteinin keikkojen kohdalla taas en ihmetellyt hypetystä, koska tiesin näiden ihmisten kuunnelleen kyseisiä bändejä jo kauan. Mutta tosiaan monen kohdalla se Coldplay-fanitus tuli ikään kuin ihan puskista.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.8.24 20:01:24

Aivan outo nimi minulle.

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   5.8.24 20:04:44

Samaa oon miettinyt!

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   5.8.24 20:05:56

Tiedän toki yhtyeen, mutta musiikkinsa ei ole koskaan sytyttänyt. Muut fanittakoot ihan rauhassa.

Päivämäärä:   5.8.24 20:13:05

Äh, nyt vasta heräsin et minähän tiedän tän, 'Paradise' on ollut yksi lempparini joskus.

Päivämäärä:   5.8.24 21:19:35

”LähettäjäMissä on m strömsö
Päivämäärä5.8.24 17:11:57

Minä aina luulin että goldplay on joku levyyhtiö. en arvannut että se on joku bändi.”

Mikä ihmeen goldplay :DDD

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   5.8.24 21:44:30

Coldplayn musiikki on sellaista ns. helppoa kuunneltavaa ja konsertit hienoja - niistä on some ollut pullollaan videoita jo vuosia. Totta kai sinne sitten haluaa monet. Metallica ja Rammstein ei ehkä ole niin helppoa kuunneltavaa tai sellaista, että menisi monelle.

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   5.8.24 22:26:57

Taitavaa markkinointia oli, kun yhtyeen tulo Suomeen ja lipunmyynnin aloituspäivä mainittiin ihan kymppiuutisia myöten... Ihan tolkuton hysteriahan lipunmyynnistä kehkeytyi.

Lähettäjä: Missä on m strömsö 
Päivämäärä:   5.8.24 22:52:35

Niin just. mikä ihmeen goldplay?

Päivämäärä:   6.8.24 00:51:39

Kirjoitin tähän ketjuun viestin jo aiemmin, mutta ei näköjään ole tullut läpi. Aika usein käy ht.netissä niin, ärsyttävää.

Mutta joo, olen kuunnellut Coldplayta lapsesta saakka, olen nyt 26v. Clocks taisi olla ensimmäinen biisi minkä kys. bändiltä kuulin. Aina kuulunut lemppareihin ja kuunneltua tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Coldplaysta tulee sellainen turvallinen tunne, vähän niinkuin jostain lapsuuden pehmolelusta. Monet kaverit tykkäävät myös, ja tietty on myös niitä jotka eivät välitä. Taylor Swift menee samaan sarjaan, lapsesta saakka olen kuunnellut ja kuuntelen edelleen. Itse asiassa olin hänen keikallaankin Tukholmassa. Taylor on toinen josta porukka jaksaa jankuttaa että eivät he ainakaan tiedä yhtään biisiä niin miten muut menevät kuuntelemaan.

En tosiaan tajua näitä ketjuja. Kun tämähän ei ole ainoa laatuaan. En mäkään tiedä vaikka Rammsteinilta ja Metallicalta kummaltakaan kuin yhden biisin (Sonne ja Nothing Else Matters) mutta en silti näe syytä tehdä ketjuja aiheesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.