Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Hitto 
Päivämäärä:   5.8.24 16:17:11

Toimeentulotuki meni viikonloppuna kun oli vähän juhlia ja nyt pitäis koko loppukuu elää 7 eurolla. Jakaako kirkko tai mikään taho ruokaa päivästä riippumatta?

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.8.24 16:19:13

Lol :D toivottavasti ei tollaselle jaa. Toimeentulotukea ei ole tarkoitettu juhlimiseen, senhän sanoo jo maalaisjärki jos sellaista vaan on. Mene töihin.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 16:20:00

Googlaa paikkakuntasi ruokajonot. Pyydä läheisiltäsi apua ruokakassin muodossa. Hattu kouraan vaan, moni varmasti auttaa mielellään jos voi.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 16:34:53

Nyt on myös hyvin sieniä jo ja marjojakin löytyy, ei niillä elä mutta voi vähän täydentää peruna-makaroni -ruokavaliota.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   5.8.24 16:41:06

5.8. ja rahat jo menneet? :D

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Hitto 
Päivämäärä:   5.8.24 16:46:19

Joo ei paljon naurata kun 2.9 saan seuraavan kerran rahaa. Joudun kyllä lainaamaan mutta olis hyvä jos safkat sais edes ilmasiksi. Tupakkaa, pesuaineita ym. tarvitsen lainarahat. Ruokajakoa ei löydy täältä päin, mutta yritän huomenna soittaa seurakunnalle. Marjat ja sienet kyllä hyvä idea.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.8.24 16:47:46

Provot on tosi huonoja JA kyllästyttäviä.

En tiedä enkä ole koskaan tiennyt kuin rapajioppoja, tuurijuoppoja, joilla tuollaista.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.8.24 16:49:06

Oma moka, vaikka provohan tää on.

Samalla logiikalla voisin käyttää kuukauden tulot parissa päivässä ja alkaa nillittää, että tarvis lisää, kun palkka ei riittänyt. Suhteuta menot tuloihin.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   5.8.24 16:54:30

Minä olen itse aikanaan saanut apuja, kun on ollut tiukka tilanne, ja nyt annan puolestani sitä muille. Mutta jos itse hassaa rahansa menemään juhlimisen vuoksi, niin nähköön nälkää minun puolestani. Loppuu se tupakointikin siinä rahan puutteessa samalla.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 16:59:06

Ensi kesää ajatellen tupakat voi kasvattaa itse

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Missä on m strömsö 
Päivämäärä:   5.8.24 16:59:43

Joka kunnassa on joku taho joka jakaa EU-ruokakortteja. täällä meillä sosiaalitoimi.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Hitto 
Päivämäärä:   5.8.24 17:45:47

Hm/
Juurihan kerroin että tupakkaan saan rahat kyllä lainattua, mutta ruokaa jos saisi ilmaiseksi,
vaikka aterian päivässä ja leipää&juustoa/leikkelettä aamu- ja iltapalaksi niin olisi hyvä.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   5.8.24 18:14:37

Minun puolestani voit lainata sitä rahaa niin paljon kuin haluat, jos joku on riittävän tyhmä lainatakseen. Mutta kannattaisi nekin rahat käyttää siihen ruokaan.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Gaer 
Päivämäärä:   5.8.24 18:22:57

Lidlissä makaroonipussi maksaa 40snt per pussi.
1 pussi päivässä= 2,8€/viikko.
Jos siihen päälle vielä saa metsästä antimia niin johan on luksusta!

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.8.24 18:28:59

No ei kukaan ole niin tyhmä ettå juhlii hetkessä toimeentulotukensa. Keksi parempi

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 18:34:41

Kerää monta reissua päivässä pulloja.

Lidlissä kaurahiutale 500g 0.39e. On lisäksi vielä hyvää, siitä aamiainen ja päivän toinen lämmin ruoka.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 20:09:30

Ai että nälkä lähtee pelkällä kaurapuurolla tai makaronilla? Ja syöt niitä kuukauden putkeen. Okei.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   5.8.24 21:33:16

Roskisdyykkaus.

Ruoka-apukassit jne. on vaan apuja, ei koko kuukauden ruokaa.

Tavallaan ymmärrän, että jos on pitkään ollut tiukkaa, haluaa joskus juhlia tms. Tupakointia en ymmärrä, mutta tiedän, että se koukuttaa käyttäjäänsä pahasti. Kulissien ylläpidon kannalta voi olla paljon helpompaa pyytää lainaa tupakkaan kuin ruokaan.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   5.8.24 21:35:47

Omissa sukulaisissa ja tutuissa on useampi tupakoitsija, jotka ruikuttavat miten rahat ei riitä. Tupakkaa menee vähintään aski päivässä, pahimmilla kaksikin. Monta sataa euroa kuussa.

Tupakoija ei ole oikeasti köyhä.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   5.8.24 23:29:15

Näitä on paljon, valitettavasti. Ja kyllä, niille tungetaan vaan lisää rahaa. Htto että vtuttaa.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Rasisti 
Päivämäärä:   5.8.24 23:38:29

N-sanoja riittää tässä maassa. Pidetään niistä huolta.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: luumu 
Päivämäärä:   6.8.24 00:48:58

Rasisti, oot niin säälittävä luuseri.

Mutta juu, röökiin menee helposti 300-400e kuussa. Mulla ei olis ikinä varaa, mutta ilmeisesti niillä on, jotka saa toimeentulotukea.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Rahat kotiin.. 
Päivämäärä:   6.8.24 02:48:42

Oikein naurattaa tämä provo. Ei kukaan voi olla ääliö. Jos voi, niin sitten pitää vaan pärjäillä.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.24 08:36:28

Aloittaja on ilmeisesti täysi-ikäinen. Istut ratkaisun päällä. Ei järvi soutamalla kulu.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   6.8.24 10:35:13

Aloittaja on idiootti, joka ei saa sääliä ainakaan multa. Lopeta tupakointi ja mee töihin

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: duunari 
Päivämäärä:   6.8.24 10:39:16

"Juurihan kerroin että tupakkaan saan rahat kyllä lainattua, mutta ruokaa jos saisi ilmaiseksi,
vaikka aterian päivässä ja leipää&juustoa/leikkelettä aamu- ja iltapalaksi niin olisi hyvä."

Minäkin voisin ottaa tämän vaatimattoman selviytymiskattauksen jos ilmaiseksi saisin. Säästyisi omat fyffet tupakkaan ja baari-iltoihin.

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.24 12:21:45

vankila

  Re: Mistä ilmasiksi ruokaa?

Lähettäjä: Tintti 
Päivämäärä:   6.8.24 13:34:26

Meillä alakerran mummo kiikuttaa 2-3 kertaa viikossa ruokaa meille, mitä ei itse kuulemma jaksa syödä. Ja tämä lähti vain siitä kun kerran valitin hänelle ruoan kovaa hintaa. :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.