Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten jotkut jaksaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 14:05:32

Luin blogia, jossa aviopari matkusti neljän pienen lapsensa kanssa autolla Suomesta Espanjaan. Miten joku voi jaksaa tuollaisen reissun? Vanhin lapsista oli alle nelivuotias ja pienin vauva.

  Re: Miten jotkut jaksaa?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.8.24 14:10:52

Kyllä sen jaksaa. Ajattelee pätkissä eikä isona möykkynä, lisäksi jos vielä voi pysähtyä matkalla pariksi kolmeksi yöksi eikä ole pakko suoraan posottaa, niin mikä jottei. Lasten luonteestahan tuo riippuu paljon, myös siitä kuinka paljon reissuja on tehty. Omani on esimerkiksi tottunut 600 kilometrin mummolamatkoihin, viime viikolla ajeltiin parituhatta kilometriä Norjan reissulla.

  Re: Miten jotkut jaksaa?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.8.24 14:46:30

En todellakaan tiedä. Osahan on näitä superihmisiä, joilla on monta alle kouluikäistä lasta, lemmikit, vaativa päivätyö, juuri perustettu yritys, väitöskirjan kirjoitus, toisen tutkinnon opiskelu ja tavoitteellinen urheiluharrastus yhtäaikaisesti ja silti aina aikaa järjestää isoja juhlia läheisilleen.

Itse en jaksaisi ajaa Suomesta Espanjaan edes kahdestaan puolison kanssa ilman lapsia.

  Re: Miten jotkut jaksaa?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.8.24 14:50:09

Enemmän minä mietin, että miten joku jaksaa arkea neljän alle nelivuotiaan kanssa. Tai miten on ylipäätään jaksanut olla raskaana lähes yhtä soittoa ja jaksanut olla taas raskaana, kun kotona on jo kolme pientä. Että siihen verrattuna tuo Espanjaan ajaminen on helppo nakki :D

  Re: Miten jotkut jaksaa?

Lähettäjä: eippa 
Päivämäärä:   5.8.24 15:00:29

Lapsuudenperheessäni oli vain kaksi lasta, mutta pitkät autoreissut Eurooppaan meni ihan hyvin. Me lapset oltiin totuttu istumaan autossa ja vanhempani tykkäävät matkustaa. Itse matkanteko siis ei heille ollut mikään rasite, vaan kiva asia.

Nämähän riippuu paljonkin siitä, mistä kukakin kuormittuu ja mistä taas saa energiaa.

  Re: Miten jotkut jaksaa?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   5.8.24 15:03:37

Niin me ihmiset ollaan erilaisia. Toiset jaksaa ja toiset ei. Ja toiset tykkää tuollaisista reissuista ja toiset ei. Minä kuulun niihin joka jaksaisi ja tykkäisi tuollaisesta.

  Re: Miten jotkut jaksaa?

Lähettäjä: suhteellisuus 
Päivämäärä:   5.8.24 17:33:45

Miten sen nyt ottaa. 50-60 luvulla samankokoinen perhe on matkustanut puolen Suomen poikki talvella 2-tahtisella moottoripyörällä, kun on ollut pakko.

  Re: Miten jotkut jaksaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 18:13:52

no itse en jaksaisi istua autossa tuollaista matkaa, ellei sitten ajaisi 100km päivässä :D voisi tovi vierähtää... jos lapset nukkuu paljon, sehän on leppoista.

  Re: Miten jotkut jaksaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 18:20:51

No onhan se nyt kivempi niiden lasten kanssa olla reissussa kuin kotona. Se vauva huutaa kuitenkin jos on huutaakseen, mieluummin sitä kuuntelee kivoissa maisemissa kuin neljän seinän sisällä kotona :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.