Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele koirarotua

Lähettäjä: Tessu 
Päivämäärä:   5.8.24 13:36:40

Minulla on tähän asti ollut aktiivisia palveluskoirarotuisia harrastuskoiria. Nyt olisi tilaa uudelle koiralle, tällä hetkellä harrastuskoirana terrieri.
Uusi koira tulisi olemaan normaali perhekoira. Toki senkin kanssa voin harrastaa, mutta en tavoitteellisesti.

Toivon rodulta;
Ei välitä vieraista/on ystävällinen vieraille. Pysyy kehnosti aidatulla pihalla (lähinnä henkinen este). Ei tapa kotieläimiä. Osaan toki kouluttaa koiran sietämään esim juoksevia kanoja mutta sellainen leppoisa perusluonne olisi kiva. Säänkestävä.
Koira saisi siis olla mukana normaalissa arjessa ja kulkea maalla vapaana mukana.

Kaipaan vain näiden edellisten jälkeen sellaista "normaalia" koiraa.

Rotuehdotuksia?

  Re: Suosittele koirarotua

Lähettäjä: Olivia 
Päivämäärä:   5.8.24 13:50:59

Heh, tämä olisi voinut olla oma tekstini, paitsi että olisi kiva että koira pysyisi suht helposti omalla pihalla. ;)

Minulla ei ole vastausta kysymykseen, mutta itse olen tutkinut vaihtoehtona vesikoiria joista ilmeisesti lagotto on eniten seurakoira ja muut työkoiramaisia. Jostain syystä mulla myös Labradorinnoutaja kummittelee mielessä koko ajan, vaikka aktiivinen rotu onkin. Tosin mulla on ollut aiemmin saksanpaimenkoiria ja bordercollielta ja jokainen noista olisi taipunut myös perhekoiraksi, joten eiköhän lapukkakin pärjää normaaliaktivoinnilla.

  Re: Suosittele koirarotua

Lähettäjä: Tessu 
Päivämäärä:   5.8.24 14:02:19

Minäkin mietin labradoria, mutta en näyttelylinjaista

  Re: Suosittele koirarotua

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.8.24 14:09:10

"Heh, tämä olisi voinut olla oma tekstini, paitsi että olisi kiva että koira pysyisi suht helposti omalla pihalla. ;)"

Mä luin kans moneen kertaan ja mietin, miksi joku haluaisi koiran, joka pysyy kehnosti pihalla.

Minkä kokoinen koira aloittajalla on toiveissa?

  Re: Suosittele koirarotua

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   5.8.24 15:23:01

Joku spanieli, vaikka koon mukaan mieleinen ! Jos arveluttaa metsästystausta irtipidon kanssa niin nahka- tai partacollie.

  Re: Suosittele koirarotua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 15:25:27

Kultainennoutaja

  Re: Suosittele koirarotua

Lähettäjä: Tessu 
Päivämäärä:   5.8.24 16:07:26

Tarkoitin siis että aita on kehno, ei siis mikään laumiksen aita. Spanielit ei miellytä silmää. Mielellään keskikokoinen.

  Re: Suosittele koirarotua

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   5.8.24 17:16:18

Samojedi tai keeshound. Iloisia, lupsakoita ja normaali aktiivisia rotuja molemmat. Jakutianlaika ehkä myös? Tunnen niitä vain yhden, mutta tämäkin rotu voisi sopia aloittajalle. Tämä rotu ei ole metsästyskoira kuten muut laikat.

Työlinjainen labbis ei sovi, niiden aktiivisuustaso ja liikunnantarve on erittäin suuri.

  Re: Suosittele koirarotua

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.8.24 17:18:09

Miksi kukaan haluaa koiraa, joka ei pysy pihalla?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.