Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos olisin rikas, lopettaisin eläimiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.24 22:23:15

Kaikki me varmasti ollaan nähty noita ulkomaiden eläinten "pelastustarinoita" kun hyvin huonossa kunnossa olevaa eläintä hoidetaan ja pidetään väkisin hengissä. Viimeisin kauhistus mihin törmäsin oli hevonen, jolla selkä oli kuin kanelilla kyttärän kanssa ja hevonen vielä tosi lyhyt. Ei tuollaisella rakenteella elämä voi olla kivutonta ja itse toivoin että pääsisipä se kivuistaan.

Itse siis haluaisin lähteä toteuttamaan eläintensuojelutyötä nimenomaan motiivilla etsiä kaikkein kipeimmät ja sairaimmat eläimet ja armahtaa niitä päästämällä ne pois ruskista. Samoin nuo romanian ja vastaavien katukoirat yms, ne kun kävisi asianmukaisesti lopettamassa niin loppuisi monen elälmen kärsimys siihen. Toki terveimmät ja hyväluontoisimmat voisi nämä rescuejärjestöt pelastaa ja etsiä kodit.

  Re: Jos olisin rikas, lopettaisin eläimiä

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   4.8.24 22:30:40

Niin haluaisin tehdä itsekin, kun ei osata tehdä sitä viimeistä päätöstä. Ihan vasta oli Torissa myynti-ilmoitus 24 vuotiaasta suomenhevosesta! Vielä sen ikäisestä ollaan hyötymässä ja jättämässä viimeisen päätöksen tekeminen jollekin muulle. Omani ei ole vielä edes tuon ikäinen enkä voisi kuvitella myyväni sitä eteenpäin, lähtee minulta monttuun eikä herraties kenen kiusattavaksi!

  Re: Jos olisin rikas, lopettaisin eläimiä

Lähettäjä: Ruskista pois 
Päivämäärä:   4.8.24 22:31:18

Siinäpä elämäntehtävä etsiä ja ostaa ne elukat ensin ja sit ostaa niille piikki

  Re: Jos olisin rikas, lopettaisin eläimiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.24 22:32:03

Voihan ruska :D

  Re: Jos olisin rikas, lopettaisin eläimiä

Lähettäjä: Tore 
Päivämäärä:   4.8.24 22:33:41

Kun mulle napsahtaa lottovoitto niin perustan klinikan jolla lopetetaan ilmaiseksi eläimiä jos omistajalla ei ole siihen varaa. Ilmaista kun ei tämäkään ole ja valitettavan usein pidetään sairaita eläimiä hengissä varattomuuden vuoksi.

  Re: Jos olisin rikas, lopettaisin eläimiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 00:37:25

En ole rikas, mutta olen silti ostanut pari hevosta ihan vaan lopetettavaksi. Saivatpa sen etsimänsä "loppuelämän kodin".

  Re: Jos olisin rikas, lopettaisin eläimiä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.8.24 00:40:53

Olen miettinyt ihan samaa.

  Re: Jos olisin rikas, lopettaisin eläimiä

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   5.8.24 00:53:11

Hohhoijaa. Kyllä on erikoinen tarve toisilla olla "parempia" eläintenpitäjiä.

  Re: Jos olisin rikas, lopettaisin eläimiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 01:48:12

"Samoin nuo romanian ja vastaavien katukoirat yms, ne kun kävisi asianmukaisesti lopettamassa niin loppuisi monen elälmen kärsimys siihen."

Ei niitä niin vaan mennä paikanpäälle lopettelemaan. Kyllä moni rescue-toimija tätä on yrittänyt, mutta liika painostus vaan aikaan sen ettei niitä pääse edes avustamaan. Joissain uskonnoissa uskotaan ettei ihmisellä ole oikeutta ottaa jumalan roolia; eläin elää niin kauan kuin jumala haluaa ja kuolee samoin, kun luoja suo. Valistus saattaa pikkuhiljaa toimia, ulkomaalaisten sanelupolitiikka ehdottomasti ei.

  Re: Jos olisin rikas, lopettaisin eläimiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 07:23:06

Täällä makaa sohvalla entinen romanian katukoira. Onneksi pääsi tänne, ei päätynyt aloittajan kaltaisen tappokiimaisen käsiin :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.