Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harry Potter päiväkoti-ikäisten versiota

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.8.24 21:04:25

Suosituksia kirjoista?

Ei taida varsinaista tarinaa olla kuvallisena iltasatuna?

  Re: Harry Potter päiväkoti-ikäisten versiota

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.8.24 21:06:09

Onhan niitä kuvakirjojakin. Eri asia ymmärtääkö sen ikäinen vielä pottereista mitään.

  Re: Harry Potter päiväkoti-ikäisten versiota

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.8.24 21:37:52

On ne kuvalliset kirjat, mutta niissä on mielestäni kyllä se kokonainen tarina. Meillä ne kolme ensimmäistä. Päiväkoti-ikäiselle en kyllä missään nimessä lukisi. Turhan hurjaa ja vaatii erityisen hyvää luetun (kuullun) ymmärtämistä ja laajaa abstraktia ajattelua, sekä muistia jne.

Esikoiselle alettiin lukea ekaa kuvallista eskarikeväänä (täytti silloin 7v ja sai lahjaksi tämän kirjan). Hän oli oppinut itse jo lukemaan hieman alle 5v iässä ja olemme lukeneet hänelle paljon, hän on huomattavasti lahjakkaampi kirjallisuudessa kuin keskiverto ikäisensä. Luimme sitten perään myös seuraavat kaksi. Hän on lukenut ne myös itse myöhemmin. Mutta mielestäni oli kiva lukea niitä hänelle itse ensin.

Esikoululaisena tämä kirjoitti itse n.30 sivuisen kirjan ja sen jälkeenkin tehnyt lisää. 1-2lk aikana mennyt vähintään 1 romaani/viikko. Näillä spekseillä oli kiva lukea 7v lapselle. Nyt luvattu lukea toiselle lapselle myös niin, että eskarissa alotetaan kirja, hänessä samaa kirjallista lahjakkuutta :) esikoinen ilmoittautui myös mukaan kuuntelemaan, kun aloitetaan!

Puolelle esikoisen ikäisistä (nyt 9v) Harry Potterit olisivat aivan liian vaikeita vieläkin, vaikka aikuinen lukisi. Prosentti suurenee entisestään, jos pitäisi itse lukea.

Hienoa, että on perheitä, jossa lukemista pidetään tärkeänä ja olette noin innokkaita lukemaan lapselle hyvää kirjallisuutta! Varmasti löytyy hyvää kirjallisuutta ikään sopien. Tämän meidän eskariin lähtevän yksi suosikki ollut nyt viime vuonna Risto Räppääjä -kirjat. Tosi kivoja! Meidän kohta 4v myös tykännyt 3-4vuotis aikana kuunnella mukana ja jaksanut hyvin keskittyä. Tatu ja Patu -kirjat ovat ihania huumoripläjäyksiä, naurattaa meillä niin aikuisia kuin lapsiakin. Tai entäpä Astrid Lindgrenin kirjat? Fantasiakirjojakin luulisi olevan 3-6v ikäisille suunnattuja, mutta me emme ole ikävä kyllä lukeneet.

  Re: Harry Potter päiväkoti-ikäisten versiota

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.8.24 22:08:01

Tuplapiste, kyllä ymmärtää. Veljeni oli 3 ja minä 5, kun isä luki meille Narniaa. Veljeni piti niistä hirveästi ja muistaa edelleen, kuinka hyviä kirjoja ne oli, vaikkei ole uudelleen niitä lukenut.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.