Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: Tiia 
Päivämäärä:   4.8.24 14:22:59

Miten nämä menee finnairilla? Ei ole vantaan lentoasema. Kuinka tarkkaa on, että laittaa 100ml nestepakkaukset 1 litran suljettavaan pussiin? Minulla ei pussi mene kiinni, niin joudunko heittämään pois joitakin tuotteita? Pitääkö nesteet ottaa esille turvatarkastuksessa?

Varmaan tyhmä kysymys, mutta en ole paljon matkustanut. Ja olen lukenut finnairin sivuilta ja googlannut.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.8.24 14:26:25

Ei minulla ole aina pussi mennyt kiinni ja on ollut ok, maasta riipumatta.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.8.24 14:26:59

Ja pitää ottaa esille.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.8.24 14:31:28

Ja kannattaa muidenkin huomioida, että 100 ml tai alle sääntö koskee MYÖS Helsinki-Vantaan lentokenttää!!!

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.8.24 14:45:45

"
Ja kannattaa muidenkin huomioida, että 100 ml tai alle sääntö koskee MYÖS Helsinki-Vantaan lentokenttää!!!"

Eikös tää ollut vasta 1.9. alkaen? Siihen asti 500ml ok, ainakin oli vielä viime viikolla.

Aloittajalle tiedoksi, ettei ole lentoyhtiökohtaista vaan nimenomaan riippuu lentokentästä. Eikä kohta edes siitä vaan hki-vantaallakin tulee kohta käyttöön samat neste rajoitukset kuin muuallakin.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.24 14:46:43

Ei tarvitse enää ottaa esille, näkevät pussin läpivalaisussa.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.8.24 14:55:55

S, eipä me tiedetä, milloin aloittaja on menossa. Mieluummin on liian varma kuin riskeeraa esim tuliaiset.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.8.24 15:01:12

"
S, eipä me tiedetä, milloin aloittaja on menossa. Mieluummin on liian varma kuin riskeeraa esim tuliaiset."

Ei tiedetä ei, mutta aloittaja ei nyt muutenkaan ollut Hki:sitä edes lähdössä, joten sikäli siks turhaa infoa sitten muutenkin. ;(

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.8.24 15:02:29

S, ei välttämättä, kun tämä on uusi tieto ja ainakin itselleni yllätys. Hyvä jakaa tietoa muillekin aihetta sivuavissa keskusteluissa.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: Winff 
Päivämäärä:   4.8.24 15:50:55

Mikä tämä muutos 1.9. on?
Finavian sivulla sanotaan, että raja on 2 litraa. Toki muilla kuin Helsinki-Vantaan kentillä litran pussi ja alle desin pakkaukset pätee.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: Pilkku 
Päivämäärä:   4.8.24 16:11:15

Winff: EU taas säätää ja 1.9 alkaen siirrytään taas Hki-Vantaalla takaisin vanhaan läpinäkyvään litran pussiin. Määräajaksi, mutta ei tietoa mihin asti...

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.8.24 16:19:08

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010605360.html

Winff, tässö tietoa

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: Kiinni 
Päivämäärä:   4.8.24 16:20:30

Minulla oli litran minigrip pussi auennut laukussa. Turvatarkastuksessa se pyydettiin sulkemaan. Pussi meni kiinni. En tiedä olisiko joku pullo pitänyt jättää pois, jos ei olisi mennyt kiinni. Tämä Vaasan kentällä vuonna 2018.

Niitä minigrip pusseja on eri muotoisia (olikohan Pirkan litran pussit pidempiä ja kapeampia kuin aidot minigripit), joten aloittajan kannattaa testata eri merkin pusseja.

Olettaisin, että pussin tulee mennä kiinni. Litran minigrippiin menee enemmän tavaraa, jos pussia ei tarvitse sulkea ja kysehän on nimenomaan nesteiden määrän rajoittamisesta ja ohjeissa lukee ”uudelleen suljettava pussi”.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.24 21:27:33

Periaatteessa pussin pitää mennä kiinni. Joku sitten on siitä tarkempi kuin joku toinen.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.8.24 21:40:22

Kaikki 100ml isommat joutuu laittaan pois ja pussin mentävä kiinni. Jos tästä poikkeaa on hyvin mahdollista, että jotain joutuu heittämään pois. Matkustan paljon, ja lähes aina jollain on joku liian iso hammastahna tai jotain muuta, joka sitten lentää roskiin kun tarkastaja sen näkee. Kannattaa varautua kotona ja tehdä ohjeen mukaan niin tarkastus on sujuva. Mukavaa matkaa!

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 13:28:54

On tarkka. kokemus viikon sisältä, läpivalaisu on tarkka ja havaitsee sallittua isommat pullot. Minulta otettiin just 150ml pullo pois jonka olin piilottanut matkatavaroihin :D (ketutti kun olin just ostanut reissusta joten oli melkein täysi tuote) Niitähän ei tarvitse enää ottaa esille vaan läpivalaisu on tehokas.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 13:40:39

Tarkennan vielä, minulla oli tarkastuksessa nesteet 2 litran pussissa, siihen eivät puuttuneet mutta ottivas sen liian ison pullon pois.

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.8.24 14:10:41

Täytyykö olla just joku minigrip vai käykö sellainen läpinäkyvä pussukka missä vetoketju tms mu millä laitetaan kiinni?

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: 27282 
Päivämäärä:   6.8.24 18:01:35

On tarkka. kokemus viikon sisältä, läpivalaisu on tarkka ja havaitsee sallittua isommat pullot. Minulta otettiin just 150ml pullo pois jonka olin piilottanut matkatavaroihin :D (ketutti kun olin just ostanut reissusta joten oli melkein täysi tuote) Niitähän ei tarvitse enää ottaa esille vaan läpivalaisu on tehokas.

Puhutko nyt siis helsinki vantaasta? En tiedä muita kenttiä missä ei tarvitsisi ottaa laukusta pois niin miten jouduit 150ml heittämään pois kun itse vein 1,5 vesipullon muutama päivä sitten läpi ja joutui siihen tarkempaan tarkastukseen mutta silti sai sen pitää

  Re: Lentokoneen käsimatkatavara nesteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.24 18:06:25

Ei ole Helsinki-Vantaa. Tosin sieltä lähtiessäni ei tarvinnut ottaa nesteitä laukusta pois, vanhasta mmuistista jopa kysyin otanko ne esille.
Eli toinen kenttä kyseessä. En muuta tiedä kuin pulloni oli piilossa kassissa josta sen parin valaisussa kierrättämisen jälkeen kaivoivat, näytti määrää kertoen että liian iso ja linkaisi roskikseen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.