Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: =90= 
Päivämäärä:   3.8.24 14:54:05

Saan aina valtavia fiiliksiä, kun katselen viinilasin ja naposteltavan äärellä kaupunkikävelyvideoita eri kaupungeista. Sitten kun menen paikan päälle, samaa fiilistä ei tule, ei edes silloin, kun juon. Kaikki vain tuntuu jotenkin likaiselta ja meluisalta ja tympeältä.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   3.8.24 14:54:46

Ei edes silloin, kun juon? Siis wtf?

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: kuulostaa wt:ltä 
Päivämäärä:   3.8.24 14:55:57

Matkailu on aina elämys.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.24 14:58:06

Eikös matkailussa olekkin parasta ensiksi suunnittelu ja sitten myöhemmin matkan muistelu :D

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.8.24 14:58:11

Minulla vähän sama, vaikka moni hehkuttaa, että tämä pitää kokea paikan päällä. Norjan vuonot ym.

Kun olin siellä, ei paikka vaikuttanut sen enempää kuin kuvissa. Harmitti vain kun piti lähteä pitkän matkan päähän, oli kylmää ja tuulista ja joka paikkaan piti kävellä pitkiä matkoja rinkka selässä.

En enää matkusta, koska en saa siitä mitään irti. Kuvia on kiva katsella. Paikan päällä on aina liikaa ihmisiä, melua ja sotkua.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   3.8.24 15:22:24

Sen takia ei kannata matkustaa paikkoihin, joista katselee videoita.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.24 15:36:58

Täällä sama. Kaikki muutkin tapahtumat yms. mitä muut kehuvat ihan mahtaviksi ja upeiksi ja mitä vielä, harvoin herättävät mitään tunteita itsessä :( mietin usein, mikä minussa on vikana :D

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: Kah 
Päivämäärä:   3.8.24 16:16:06

Ei se kaikille sovi. Jos oot todennut et et saa matkailusta mitään niin sehän on vain hyvä, tiedät mikä sulle ei sovi.

Mä en tykkää matkustella kenenkään kanssa, ne reissut on aina olleet pettymyksiä. Sen sijaan yksin, en tiedä parempaa tekemistä =)

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: Immu 
Päivämäärä:   3.8.24 17:36:37

Mulla sama fiilis artistien keikkojen suhteen. Katson mielelläni videoita ja tv:stä mutta paikan päälle en nykyään enään halua. Ehkä nuoruudessa tuli liikaa hengailtua bäkkäreillä enkä halua yleisön joukkoon. Esim. Lauri Tähkä Bolt-keikka oli pettymys sivukatsomossa ja pettymystä lisäsi viereisen naisen tanssiminen ja fiilistelyliikkeet.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.8.24 17:44:22

Mullekin keikat on nykyään yleensä sellainen, että blaah miks oon täällä. Se odottelu, jonottelu, huonot näkymät, vieraat ihmiset liian lähellä. Mua häiritsee just ne vieraat ihmiset siinä lähellä.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: aaseedeesee 
Päivämäärä:   3.8.24 17:50:58

Mulla just sama keikkojen suhteen. Kallista, jonotusta, hikeä ja hajua, paskat lämppärit ja kestää tuntikausia ennenkuin vars. bändi nousee lavalle, jossa soittaa lyhyen setin paskasti ja äänenlaadun ollessa paljon huonompi kuin levyllä. Paljon paljon paremman kuuntelukokemuksen saa kotona alkuperäisiltä äänitteiltä hyvälaatuisilla stereoilla, joten en näe mitä oikeaa lisäarvoa saa siitä että sen artistin pääsee näkemään livenä, tavallisia ihmisiä nekin loppujen lopuksi on.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: Mörö 
Päivämäärä:   3.8.24 20:39:10

Ole onnellinen! Voit matkailla helposti ja edullisesti, ilmasto ei kärsi etkä kuluta paikallisten vesivarantoja. Mä taas haluaisin kovasti reissuun kokemaan se ilmasto, tuoksut, kieli, makuelämykset... Niitä ei vaan saa kotisohvalta.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: Tris 
Päivämäärä:   3.8.24 22:42:37

En ennen välittänyt matkustelusta yhtään, mutta hankittiin retkeilyauto jokunen vuosi sitten. Roadtripit on täysin mun juttu, kun omat tavarat kulkee helposti mukana ja voin edetä just sen verran kun haluan. En myöskään välitä ihmispaljoudesta, joten skippaan suosiolla kaikki kuuluisat kohteet sesonkiaikana.

Lentokone, rantaloma jne koettu kyllä, mutta eivät ole oma juttu.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.24 22:47:33

Mä en myöskään tykkää oikein enää keikoista, matkustelusta... Siis en vois kuvitellakaan lähteväni enää mihinkään festareille ja olen sentään vasta 3-kymppinen. Syynä on ihmispaljous, se odottelu, likaisuus (bajamajat on ehdoton yäk).

Matkailuautoa en ole kokeillut, mutta se voisi olla kyllä oma juttu, kulkisi omat tavarat mukana jne.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.8.24 23:24:01

Up

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: Fsf 
Päivämäärä:   5.8.24 00:18:06

Minä inhoan kaupunki- ja rantalomia. Sen sijaan kauniissa maassa patikoiminen on se mun juttu, olkoon sitten vuoria tai rantaa tai mitä vaan. Siihen vähän päälle jotain ikivanhoja temppeleitä niin on parasta. Siis sellaisia, mihin ei pahemmin tarvitse jonotella.

  Re: Matkailu on aina pettymys

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.8.24 01:24:53

Miksi ihmeessä matkustaa, jos siitä ei saa mitään irti?

Minulle matkustaminen on iso juttu - harvemmin pääsee näkemään laiskiaisia Amazonilla tai upeita luolastoja luonnossa. Jos tällaiset asiat eivät ole oma juttu, niin jääkää kotiin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.