Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vakuutus ratsastukseen

Lähettäjä: kasvis 
Päivämäärä:   3.8.24 14:51:37

Kannattaako liittyä ratsastusseuraan pelkästään siksi, että saa vakuutuksen onnettomuuksia varten? vai kysellä pelkkää vakuutusta vakuutusyhtiöistä?
Ollut vuosia taukoa harrastuksessa, niin ei ole jäsenyyttä missään seurassa. Enkä tiedä mihin seuraan edes liittyisin, kun en käy missään Srl:n jäsentallilla tai ratsastuskoulussa. Neuvoja?

  Re: Vakuutus ratsastukseen

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.8.24 14:55:27

Ratsastus ei ole erikseen vakuutettava laji, minulla mennyt tavallisesta kotivakuutuksesta kaikki ratsastusonnettomuudet, kypärät jne.

  Re: Vakuutus ratsastukseen

Lähettäjä: kasvis 
Päivämäärä:   3.8.24 15:45:15

En ole koskaan kuullut että kotivakuutus korvaisi lääkärikuluja ratsastustapaturmissa, ei omani ainakaan. Hmm sulla täytyy olla jokin muu vakuutus lisäksi, luulisin.

  Re: Vakuutus ratsastukseen

Lähettäjä: Jusu 
Päivämäärä:   3.8.24 15:49:01

Mulla on tapaturmavakuutus mistä ei ole rajattu pois ratsusta eikä ajamista. En nyt muusta vuosimaksua, mutta ei mitenkään kallis.

  Re: Vakuutus ratsastukseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.24 15:53:51

No niin tapaturmavakuutuksesta tietty eikä kotivakuutusesta.

  Re: Vakuutus ratsastukseen

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   3.8.24 16:21:20

Tapaturmavakuutus, varmistaa vaan, että ratsastus sisältyy ja jos meinaa kisata niin yleensä tarvii vakuutukseen jonkun extran.

  Re: Vakuutus ratsastukseen

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.8.24 23:30:23

No meillä on vain yksi vakuutus, jossa on henkivakuutukset, koti ym. samassa. Ei ole muita ja siitä on mennyt kaikki tapaturmat. Olen yrittänyt lukea sisältöä, mutta ei siellä mistään tapaturmasta erikseen ole mainintaa.

  Re: Vakuutus ratsastukseen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.8.24 07:26:51

Kyllä se seiran jäsenyys ja sitä kautta tuleva vakuutus on halvin joten miksi ei.

Eikö syksyllä saa greencardin puoleen hintaan?

  Re: Vakuutus ratsastukseen

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   4.8.24 07:39:10

Et tarvitse liiton vakuutusta, jos et kisaa. Itsellä on tapaturmavakuutus ammattiliiton kautta (ilmainen) ja sitten kattava työterveyshuolto. Sen kerran kun käsi murtui tallilla se meni työterveyshuollon piikkiin. Niinä vuosina kun olen jotkut kisat käynyt niin olen seuraan liittynyt, mutta nykyään se liiton vakuutus on niin huono (alhainen korvauskatto) ja siinä on korkea omavastuu. Joten saat ihan tavallisen tapaturmavakuutuksen varmasti halvemmalla, ja se myös korvaa paremmin.

Lapsella on liiton vakuutus, koska kisaa. Muuten olisi riittänyt hänellekin pelkkä tapaturma- ja sairaskuluvakuutus.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.