Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voisitko pettää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.8.24 10:29:59

Milloin tämmöinen tilanne olisi ja olisiko se ok ?

Oletko pettänyt? Mitä sen jälkeen tapahtui?

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.24 10:33:27

Olen pettänyt, ero tuli. En voisi pettää enää.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.8.24 10:34:30

Asuin miehen kans jota ei seksi kiinnostanut. Olin nuori ja tyhmä ja luulin että vika on minussa. Olin sitten toisen miehen kans ja kokemus oli aivan ihana. Ymmärsin ettei minussa mitään vikaa ole ja muutin pois. Mielestäni päätös harrastaa seksi toisen miehen kans ei kuulunu asuinkumppanille ollenkaan, tiesi kyllä että seksiä haluan. Kerran en kotona kelvannut niin olin sitte toisen kans.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.8.24 10:36:14

Petin pitkässä liitossa,omat tunteet olivat loppuneet,seksiä oli kuitenkin.
Arki jatkui niinkuin ei mitään,itselle se pettäminen toi hyvää oloa kun oli joku joka sai lepatusta vatsaan.
Lopulta kuitenkin erottiin ja syynä ei ollut tämä pettäminen,en muuten koskaan siitä jäänyt kiinni.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   3.8.24 10:46:08

En

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.8.24 11:06:30

Vastustan pettämistä ja mielestäni on suoraselkäistä erota jos ruoho aidan takana kiinnostaa. Minua on petetty (ilman mitään syytä) ja sen aiheuttama kriisi pilasi monta vuotta elämässäni. Perusturvallisuuden tunteeni järkkyi: kaikki oli parisuhteessa hyvin, olimme tehneet suhteen eteen töitä, olimme onnellisia jne jne. Yht'äkkiä olin tilanteessa jossa parisuhde, perhe ja koti olivat vaakalaudalla vain siksi, että puoliso oli imarreltu yhteisen ystävän flirttailusta ja antoi homman edetä suhteeseen asti.

Mutta nyt tulee se mutta.
Tein virheen ja päätin jäädä suhteeseen. Kuvittelin, että töitä tekemällä pääsisin pettämisestä yli ja suhde alkaisi jälleen toimia. Näin jälkiviisaana: olisi vain pitänyt erota. Opin, että pikaisen rakkauspommitus-vaiheen jälkeen en kiinnostanut puolisoa yhtään enempää kuin aiemminkaan. Sen sijaan hän salakavalasti huononsi asemaani niin, että lähteminen on nyt vielä vaikeampaa (vaikka heti tuon pettämisen jälkeen perustin salaisen exit-tilin).

Seksiä, läheisyyttä ja hellyyttä puoliso on pantannut nyt pari vuotta. Hän tietää, että nuo ovat minulle tärkeitä asioita ja varmaan siksi nauttiikin kun voi niitä pantata.

Nyt olen pattitilanteessa: kaipaan todella paljon romantiikkaa, hellyyttä, kosketusta, suutelua, rakastelua jne. En pääse lähtemään suhteesta vielä pariin vuoteen. Moraalisesti en kokisi tilanteessa tekeväni kovin väärin, vaikka jonkun muun kanssa tämän toteuttaisinkin. Luultavasti puolisoni pettää minkä ehtii.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.24 11:17:10

En ikinä. Minua on petetty. Se on parisuhteessa erittäin suuri loukkaus toista kohtaan kaikilta näkökannoilta.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.8.24 11:17:18

En petä, rakastan ja arvostan miestäni niin paljon ja tiedän miten hän kärsisi.
En voisi tuottaa hänelle sitä tuskaa.
Olemme keskustelleet tästä ja sopineet, että jätämme ensin toisen jos uusi rakkaus tulisi jommankumman elämään. Näin emme petä toista, kun suhteemme on päättynyt. Suhteen voi päättää myös toista arvostaen.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.8.24 11:20:24

En ole itse pettänyt, mutta tapailinnmiestä, jolla olikin kotona perhe. Kuukauden ehkä ehdittiin tapailla, kunnes tuon miehen puoliso soitti mulle ja kertoi kaiken. Kyllä siinä aika paljon järkyttyi itsekin. Juttu loppui ja mies palasi puolisonsa luokse ja taitavat yhä olla yhdessä.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   3.8.24 11:23:32

Suhde menee peruuttomasti rikki jos toinen pettää. Jos syystä tai toisesta joutuisin jäämään pettäjän kanssa suhteeseen, se olisi tilanne jossa voisin pettää. Tai jos toinen vammautuisi pysyvästi, olisi vuodepotilaana, tms en koe, että minun pitäisi lopettaa seksielämäni myös.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.8.24 11:52:05

En näe syytä jäädä sellaiseen suhteeseen, jossa olisin kiinnostunut pettämisestä. Suhde luultavasti päättyisi jo paljon ennen kuin pettäminen olisi ajankohtaista. Olen päätynyt nykyiseen suhteeseen koska haluan seksiä ainoastaan tuolta yhdeltä kumppanilta. Niin kauan kun muutkin kiinnosti, en väittänyt tapailuja parisuhteeksi.

Toki jos elämä olisi mennyt olennaisesti toisenlaisella tavalla ja olisin päätynyt avioliittoon esim. taloudellisista syistä tai biologisen kellon sanelemana, niin saattaisin ajatella hyvinkin eri tavalla. Suhteeseen ryhtymisen syistä on hyvä olla rehellinen itselleen ja mielellään myös kumppanilleen. Jos seksi ei ole syy suhteen olemassa ololle, niin sen harrastaminen muiden kanssa ei välttämättä ole syy suhteen päättämiselle. Minusta olisi kamalaa olla läheisessä suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jolle en voisi olla rehellinen ja jonka seläntakana toimimisen kokisin olevan käyttökelpoinen ratkaisu. Olipa pettäminen sitten seksuaalista, henkistä, taloudellista tai missä tahansa muodossa tapahtuvaa, parisuhde on niin jokapäiväisesti läsnä, etten haluaisi moista sosiaalista kuormaa ihmisestä, johon en luota tarpeeksi ollakseni avoin.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   3.8.24 12:33:00

Jos tilaisuus tulisi, pettäisin. Seksiä saanut viimeksi n. 10v sitten.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   3.8.24 13:29:07

Luulen että en pettäisi. Meillä pitkä avioliitto jossa mies on pettänyt. Ei sitä luottamuksen tunnetta enää tahdo löytyä, asia nousee omaan mieleen joskus yllättävästikin. Ollaan kuitenkin juuri nyt hyvässä vaiheessa enkä aio murehtia mitä tulevaisuus voi tuoda.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.24 13:34:44

Olen pettänyt ja minua on petetty (eri suhteet, kumpikaan ei nykyinen). Nykyisessä suhteessa ei ole toistaiseksi pettäminen edes käynyt mielessä, toivottavasti ei koskaan käykään.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   3.8.24 13:42:35

Kyllä valitettavasti voisin. Ihan kamala asia myöntää, mutta näin nimettömänä sen voi tehdä.. Ei, minusta ei kuulu eikä saisi pettää, mutta tunnen itseni ja se kävisi jopa kovin helposti ja varsinkin jos alkoa on mukana. Tämä EI liity millään tavalla mieheeni, suhteeseemme, onnellisuuteeni -ei mitenkään ! Ihan omien luonteenpiirteideni ja epävarmuuksieni ja ehkä vähän koukuttumistaipumukseni seurausta. Uskon, että monella (pettävällä) miehellä on aika samanlainen tilanne ja siksi heitä ymmärränkin usein.. Onneksi oman miehen itsetunto on niin paljon parempi ja hän pystyy myös päätöksissään pysymään vakaasti, että ei kovin helposti sellaista tekisi -koska jos minua petetään niin se on ihan kamalaa.

Mutta miehellekin olen sanonut, että jos jotain joskus touhuat niin olennaista on olla jäämättä kiinni !! Jos itse tässä suhteessa joskus hairahdun niin tärkeintä on olla jäämättä kiinni, suomeksi satuttamatta toista. Itse sitten kärsii omantunnontuskat ja kaikki sellaiset, pakko on pystyä jos on pystynyt itse tekoonkin.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.24 17:12:38

Nuorena ja tyhmänä petin. Suhde oli todella solmussa ja sain tukea ja turvaa ihmiseltä, joka sai minut tuntemaan itseni hyväksi ja riittäväksi. Hänen ehdotuksestaan päädyimme myös seksisuhteeseen ystävyyden ohella. Olin kyllä täysin mukana itsekkin ja tuntui, että elämä ei ollutkaan vielä ohi.

En voinut kuitenkaan vaieta asiasta. Laitoin pisteen seksisuhteelle (ja menetin samalla äärimmäisen tärkeän ystävän, jonka vuoksi kadun seksisuhdetta entistä enemmän..) ja kerroin miehelleni.

Seuraavat vuodet olivat vielä vaikeammat, mutta ne vahvistivat. Karille ajautumassa ollut liitto on vahvistunut ja ongelmat pienentyneet vuosien varrella. Meidän tapauksessa mun pettäminen oli avain siihen, että asioista puhuttiin ja suhteen eteen alettiin tehdä töitä. En kuitenkaan suosittele kellekkään, en tiiä mitään niin hirveetä kun nähdä sen tuskan mitä se puolisolle tekee. Ja kuinka pitkä matka siitä on päästä yli.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.8.24 17:21:02

Tottakai voisin. Todennäköisesti vaatisi pitkään huonosti menneen suhteen ja jonkun joka todella veisi jalat alta.

Varmaan voisin myös kostopettää ennen eroa jos mieskin olisi pettänyt.

Pettäminen ei ole koskaan kuitenkaan ok.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Noppa 
Päivämäärä:   3.8.24 17:37:39

Nuorena petinkin. Mulla oli väljähtynyt etäsuhde ja tapasin toisen, jonka kanssa kaikki kolahti. Nopeasti päädyin lopettamaan seurustelun ja tän toisen kanssa päädyin naimisiin .

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   3.8.24 20:02:04

En ole pettänyt enkä voisi pettää.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.24 20:15:24

"Jos tilaisuus tulisi, pettäisin. Seksiä saanut viimeksi n. 10v sitten"

Mikä pakottaa pysymään suhteessa, jossa ei saa sitä mitä haluaa ja ei arvosta toista niin paljoa, että ennen pettämistä jättäisi? Anna kun arvaan. Asutaan miehen tiluksilla, naisen hevoset siellä, ei ole ilman tätä parisuhdetta varaa pitää ainuttakaan.. Näitä on ennenkin tällä foorumilla nähty.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   3.8.24 21:18:22

Vain yhdessä tilanteessa. Haluaisin kokea seksin naisen kanssa. Tavallaan luulen että mies ei tätä kokisi pahana loukkauksena, sillä se on asia mihin olen herännyt vasta myöhemmin elämässä että enpäs olekaan umpihetero. Niin moni asia käy nyt järkeen.

En tiedä haluanko mennä hautaan ilman että olen kokenut sensuellia kahden naisen välistä seksiä.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.24 22:05:45

Ennen en kyennyt, enkä halunnut. Minua petettiin. Nykyään teen mitä lystään. Olen siis sinkku.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.24 22:16:20

Suutelin toista miestä joskus 10 vuotta sitten. Olin parikymppinen. Kerroin miehelle heti. Oli kännissä ja unohti, sain kertoa aamulla uudelleen. No ei sitä ihan hirveästi hetkauttanut asia. Ja tässä edelleen ollaan, naimisiin menty ja lapsi tullut sen jälkeen, eipä ole sen jälkeen tullut petettyä. Eikä mennyt suhde rikki. Kaikki suhteet ja ihmiset on erilaisia.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.8.24 22:25:52

En.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Wft 
Päivämäärä:   3.8.24 22:31:12

En. Minulla on tarpeeksi selkärankaa lopettaa vanha suhde ennen muiden kanssa vehtaamista.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.8.24 22:41:29

En

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   4.8.24 00:55:26

Ehkä, jos olisin niin hypoteettisessa tilanteessa kuin vaikka pakkoavioliitossa tmv. Mutta muuten en oikein. Arvostan sitä vapautta, mikä mulla on tehdä valintoja oman moraalini mukaan ja pettäminen ei kuulu niihin. Jotkut ihmiset on naureskelleet, että nuorempana mulla vaihtui miehet kuin sukat, mutta mähän en koskaan pettänyt. Deittailin kyllä paljon, mutta en koskaan halunnut jäädä suhteeseen, joka olisi niin huono, että olisi edes teoreettisesti ollut mahdollisuus pettää. Mieluummin reilusti lopetin tapailun heti, kun tuntui siltä.

On ollut paljon tilaisuuksia pettämiseen ja oon ollut myös suhteissa, joissa on mennyt todella huonosti (esim. ei seksiä puoleen vuoteen, henkistä ja fyysistä väkivaltaa jne.) enkä ole silti pettänyt, vaan kerännyt lopulta voimat lähteä. Se on musta jokaisen velvollisuus myös omaa itseään kohtaan, ettei jää tilanteeseen rypemään. Vaikka se sattuu lähteä, pettäminen on vain ongelmien sivuuttamista.

Toinen syy sille, miksi en halua pettää on se, että maailmassa on jo valmiiksi paljon murhetta ja hirveitä asioita. En halua olla tuottamassa niitä toiselle ihmiselle, etenkään ihmiselle, jota rakastan. Haluan tuoda ihmisille hyvää ja mikään mun oman itsetunnon boostaus tai nautinto syrjähypyn kautta ei ole sen arvoista.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Kameli 
Päivämäärä:   4.8.24 09:26:57

Ennen olisin vastannut että ehdottomasti en. Kunnes exäni hylkäsi mut henkisesti ja fyysisesti kokonaan (silti halusi olla kanssani).

En päätynyt pettämään vaan erosin, mutta voisin kuvitella että tuon tilanteen pitkittyessä vaikka vuosiin olisin lopulta pettänyt.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Ainut syy 
Päivämäärä:   4.8.24 09:31:37

Jos kumppani ei välittäisi sehän se

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.8.24 09:39:34

Voisin.
En toistaiseksi koskaan ole pettänyt.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   4.8.24 09:48:34

Vaikea kysymys. Vastustan pettämistä. Toisaalta elämänkokemuksen kartuttua ymmärrän, että yksi ihminen ei voi vastata kaikkiin tarpeisiin. Jos kumppanuus toimii hyvin, mutta seksi ei, avoin suhde olisi tietysti paras vaihtoehto. Vuosia seksittömässä suhteessa oleminen katkeroittaa, olenkin miettinyt, että omakin suhde voisi varmaan paremmin jos hakisin seksin muualta. Puolison ego ei tätä kuitenkaan kestäisi, joten enpä tiedä. Pystyisin pettämään jäämättä siitä kiinni, voisin sopia toisen aikuisen ihmisen kanssa järjestelyn, jossa harrastaisimme seksiä välillä ja pitäisimme asian omana tietonamme. Eipä tuo ketään loukkaisi, kun kukaan ei siitä tietäisi -lisäksi puolisoni on pettänyt, joten lähinnä tasaisin puntit.

Se, miksi en voisi pettää on se, että sotii moraaliani vastaan. Toinen syy on se, että tunnen olevani demi(?)seksuaali, eli voin harrastaa seksiä vain sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan minulla on tunteita. Ja niitä ihmisiä on harvassa.

Monimutkainen ja vaikea kysymys, mutta se on varmaa, että loppuelämääni en aio viettää ilman seksiä!

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.8.24 10:26:53

En voisi.

Kerran kun piti päästä suhteesta ulos, aloin oikein hakemalla hakemaan tilanteita, jotta tulisi lähdettyä toisen matkaan. Että saisi sen viimeisen sysäyksen lähteä itseä rikkovasta ja sairaasta suhteesta. En kuitenkaan pystynyt, vaikka tilaisuuksia oli. Lopulta useiden kuukausien valmistelun jälkeen sain eron tehtyä ja sitten olikin sitä ja tätä laastarisuhdetta. Olivat tarpeen, koska erosta meni vielä melkein 6kk, ennen kuin pääsin ihan oikeasti eroon siitä eksästä. Sitten löytyikin nykyinen jossain kohtaa, 11v yhdessä oltu. Ei ole koskaan tullut pienintäkään halua pettää ja jos impulssi joskus tulisi, niin en vaan pystyisi.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   4.8.24 17:20:37

En voisi.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.8.24 17:41:51

Voisin kuvitella sopivissa olosuhteissa päätyväni ns. pikkujoulupettäjäksi. Reippaasti alkoa alle, mahdollisesti hankalampi jakso parisuhteessa ja tilanne vain veisi mukanaan. Mutta sivusuhteen aloittaminen menee yli omien kuvitelmien, en näe miten voisin ryhtyä sellaiseen ikinä.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.8.24 21:47:58

Ennen olin ehdoton pettämisen suhteen. Ikinä en pettäisi, en edes kännipäissään.

Ja niin sitä ihminen muuttuu. Pian vuoden kestänyt salainen seksisuhde.

  Re: Voisitko pettää?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.8.24 09:41:09

En. Kysyin luvan kun teki mieli käydä vieraissa ja niinpä sitä sit oltiin avoimessa suhteessa jonkin aikaa. Nyt mulla on 2 miestä (asutaan yhdessä) ja en pettäisi niitä ja ei kyllä tee mielikään mitään toisia enää.

Oma mielipide et jos tekee mieli lähteä vieraisiin niin siihen sit etsitään joku muu ratkaisu tai erotaan. Pettäminen ja muutenkin kaikki selän takana tekeminen on jotenkin tosi inhottava ajatus :( Suhteessa kaikenlaisella avoimuudella pääsee pitkälle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.