Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millaisella fiiliksellä heräät ?

Lähettäjä: Väsyy 
Päivämäärä:   3.8.24 09:05:48

Joka aamu, vaikka nukun 8h. En jaksais tehdä yhtään mitään heti herättyä. Kahvin keittäminenki tuntuu aina ylitsepääsemättömän vaikeeta. Puhumattakaan koirien kqns ulos lähtemisestä. Haluaisin jaksaa tehä aamulla pienen lenkin koirien kans, mutta käydään vaan sen verran että saa tarpeensa tehtyä. Onko tää nyt sitä kun tulee vanhaks ? Vai voiko epäillä että jotain on vikana.

Terkuin 33 v

Re: Millaisella fiiliksellä heräät ?

Lähettäjä: Uni 
Päivämäärä:   3.8.24 09:30:32

Unen tarve on yksilöllistä. Minun tarpeeni on 9 h ilman päiväunia ja jos nukun päivällä tunnin päiväunet niin sitten 8 h yöunet riittää. Sen lisäksi olen ns. Hidas herääjä eli ihan ensiksi minun pitää saada kuppikahvia jonka juon ihan rauhassa uutisia samalla lukien. Tämän jälkeen olen toiminta valmis.

Lähettäjä: Uni 
Päivämäärä:   3.8.24 09:32:01

Ja tosiaan, jos en kuuntele tuota tarvetta niin se aiheuttaa minulle hiljalleen univajeen joka sitten näkyy aamuisin huonona olona ja kovana väsymyksenä pitkin päivää.

Lähettäjä: väsyttää 
Päivämäärä:   3.8.24 12:12:30

Väsyttää aina herätessä. Ihan sama, onko nukkunut mitä tahansa 6-10 tunnin väliltä. Jos herätyskello soi aamulla töiden takia, tuntuu yleensä, kuin olisi nukkunut 5min. Ihan hirveä olo, vaikka olisi oikeasti nukkunut 8h.

Ihmettelen, heräävätkö jotkut oikeasti virkeinä. Kun kaikissa unen tarpeen määritelmissäkin sanotaan, että "olet nukkunut tarpeeksi, kun heräät virkeänä x määrän unta jälkeen". Ei kyllä koskaan käy noin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.8.24 12:29:48

Itse herään kyllä virkeänä jos viikonloppuna saa herätä omaan tahtiin eli yleensä siinä klo 9.30

Tälläistä ihmettä ei vaan tapahdu pikkulapsiarjessa kuin pari kertaa vuodessa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.24 13:09:16

En koskaan herää virkeänä, vaan oikeastaan olen aina herätessä väsyneempi kuin nukkumaan mennessä. Olen tosin aina ollut huono nukkuja.

Tuo, ettei jaksaisi kahvia keittää eikä lähteä lenkille, kuulostaa enemmänkin alhaiselta verensokerilta. Oletko kokeillut syödä kunnon iltapalan ennen nukkumaanmenoa? Tai että vedät jonkun hedelmän tms heti herättyäsi? En minäkään selviäisi aamulla tyhjällä vatsalla lenkille (hädin tuskin siihen kahvinkeittoonkaan), mutta nappaan aina heti noustuani jääkaapista valmiiksi tehdyn smoothien niin johan lähtee. :)

Lähettäjä: Missä on m strömsö 
Päivämäärä:   3.8.24 13:45:58

Heräsin onnellisessa mielentilassa jonka syynä oli pitkäaikaisen ihastukseni jonka kanssa unessa vietettiin laatuaikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.