Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaikilla mausteilla?

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   2.8.24 18:48:15

Olen varmaan jotenkin tyhmä tai jotain, mutta siis mitä tarkoittaa grillikioskilla "kaikilla mausteilla"? Onko se jokin yleinen termi vai onko eri kioskeilla eri mausteet? En ole aiemmin käynyt ja nyt sitten tuli pistäydyttyä reissun päällä ollessa kaverin kanssa. Kaveri otti kaikilla mausteilla, minä ilman. Silti minun hampurilaisestani puuttui mausteiden lisäksi salaatti ja tomaatti kokonaan. Meillä siis muuten samat annokset, vain mausteiden osalta piti olla ero. Eikä sitten tullut käännyttyä enää takaisin kyselemään kioskilta että unohtuiko kenties puolet täytteistä. Valaiskaa nyt siis tyhmää, mitä grillikiskalla tarkoittaa "mausteet"? Onko se muutakin kuin suola, pippuri, grillimauste tms?

  Re: Kaikilla mausteilla?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.8.24 18:50:49

Mausteet vaihtelee paikan mukaan.

Grillillä ne kuitenkin yleisesti sisältää sinappia, ketsuppia , kurkkusalaattia sipulia ja majoneesia, myös salaatti ja tomaatti voidaan lukea näihin. Yleensä jossain näkyy, mitä mausteet sisältää ja suunkin voi avata ja kysyä, jos ei näe. Näin ainakin kaikilla grilleillä, jossa olen käynyt.

  Re: Kaikilla mausteilla?

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   2.8.24 18:53:34

Okei, hyvä tietää. Jotenkin vielä sinapin ja ketsupin miellän mausteeksi mutta että salaattikin. Aina oppii uutta. Eikä tosiaan osannut avata suuta kun ei tullut mielen viereenkään että esim salaatti lasketaan mausteeksi ja täytteiden ero huomattiin vasta hieman myöhemmin kun olimme jatkaneet grilliltä eteenpäin sopivaan paikkaan syömään

  Re: Kaikilla mausteilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 19:05:20

Voi luoja ne ihmisten vastaukset kysymykseen, laitetaanko kaikilla mausteilla?
Ehehehe, jätä nyt vähän muillekin!
Nimimerkki, Liian kauan grillillä

  Re: Kaikilla mausteilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.8.24 19:07:16

Hei mulla ois ihan uusi: hamppari munalla ja maito rahalla!

  Re: Kaikilla mausteilla?

Lähettäjä: snagari 
Päivämäärä:   3.8.24 02:06:46

Perusmausteet grillillä ovat ketsuppi, sinappi, kurkkusalaatti ja sipuli (yleensä raaka-). Yleensä jos löytyy jotain muutakin niin kysytään vielä erikseen, haluaako senkin, yleisin näistä "ylimääräisistä uusista" mausteista taitaa nykyään olla majoneesi tai makumajoneesi. Tosin monessa paikassa se onkin lisämaksullinen. Yleensä salaattia ja tomaattia ei tosiaan katsota mausteiksi vaan täytteiksi ja niistä pitää sit erikseen sanoa jos haluaa että jotain jätetään pois.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.