Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusisitteko

Lähettäjä: renkaat? 
Päivämäärä:   2.8.24 09:44:08

Vaikka kulutuspintaa on hyvin ja talvirenkaissa kaikki nastatkin tallella, mutta renkaat on valmistettu 2018.

Kumihan kovettuu ajan myötä ja menettää ominaisuuksiaan, mutta onko muuten hyvältä näyttävien renkaiden uusiminen vain iän vuoksi liioittelua? Ajoa tulee vähän.

  Re: Uusisitteko

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   2.8.24 09:46:12

On liioittelua

  Re: Uusisitteko

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.8.24 09:47:55

En uusisi. Sitten kun renkaat alkaa olla sen 10v käyttöönotosta (yleensä ovat jo sitä ennen loppu normiajossa) uusisin vaikka näyttäisi hyvältä.

Eli jos olet ottanut renkaat käyttöön vaikkapa vuonna 2019, uusisin viimeistään 2029 elleivät sitä ennen ole vaihdon tarpeessa.

  Re: Uusisitteko

Lähettäjä: Pinkka 
Päivämäärä:   2.8.24 09:51:04

Kyllä vaihdan.
Yleisesti suositeltu renkaan ikä on 6 vuotta.

  Re: Uusisitteko

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.8.24 09:51:27

Onko niissä miten pitoa?
Mä uusin talvirenkaat nyt keväällä, kun ei ollut enää juuri mitään pitoa, vaikka nastat oli tallella ja kulutuspintaa vaikka kuin jäljellä.
Kyllä sen ajaessa tuntee, tarviiko uusia vai ei.

  Re: Uusisitteko

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   2.8.24 09:55:12

Mulla sama pohdinta menossa. Renkaat vuodelta 2017. Auto menossa vaihtoon ensi vuonna tai seuraavana. Toisaalta voisi vaihtaa, mut sit toisaalta tuntuu turhalta.

  Re: Uusisitteko

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 11:27:51

Sen tuntee ajossa kun alkaa haurastumaan -> ajosta tulee epävakaampaa. Mä ajoin omat vielä sen kauden loppuun asti, vaikka ei ollut ihan optimaalista. Ne eivät siis mitenkään mystisesti tuhoudu kerrasta kun 6v tulee täyteen. Aion myös seuraavissa luottaa omaan tuntumaan enkä vuosilukuun. (Molemmat rengassarjat auton alkuperäiset eli toisetkin oletettavasti täytyy uusia vuoden-parin sisällä.)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.