Lähettäjä: Mahakipu
Päivämäärä: 2.8.24 09:18:20
Olen jo aiemmin kirjoittanut jatkuvista mahakivuista, joille ei ole syytä löytynyt. On otettu kattavat labrakokeet; verikokeet ja ulostenäytteet. On tehty vatsanalueen ultraus, on tähystetty sekä mahalaukku ja paksusuoli. Mistään ei ole löytynyt selittävää vikaa. Ei itsestäänselvyyksiä myöskään tietenkään kuten keliakiaa tmv.
Ja en tosiaan ole ylipainoinen enkä käytä alkoa enkä tupakoi, enkä käytä mausteisia ruokia. Liikunta on vähitellen jäänyt kuukausia kestäneen, päivittäisen, kovan mahakivun vuoksi. Nyt se on viimeisen viikon aikana pahentunut jostakin syystä. Siksi kirjoitan uudelleen.
Ainoa mikä löytyi oli se pieni palleatyrä josta lääkäri vakuutti ettei voi olla syyllinen ja siinä mielessä uskonkin, koska mahakipu seilaa. Se on välillä ylämahalla, välillä alempana. Ja mulla ei ole refluksia ollenkaan. Närästää ainoastaan jos olen syönyt jotakin rasvaisempaa.
Ainoat tutkimukset mitä mulle ei vielä ole tehty, on TT-kuvaus, ja ohutsuolta ei ole vielä tutkittu- olen käsittänyt että senkin pystyy tähystämään jollakin erikoisemmalla menetelmällä.
Onko kellään nyt kokemuksia näin vaikeista tilanteista, voiko tämä olla ohtusuolen syöpää? Alkaa toivo olla lopussa.
|