Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: IP 
Päivämäärä:   1.8.24 20:59:53

Nuorempana kävin läpi vaiheen, jossa halusin huomiota ja hyväksyntää keneltä tahansa. Minulla oli ”säätöä” useamman pojan/miehen kanssa lyhyen ajan sisään. Myöhemmin sitten vasta huomasin, että eivät ne minusta olleet oikeasti kiinnostuneita vaan pitivät helppona ja sitten dumppasivat kun huomasivat etten annakaan.

No nyt oma tytär on 17 ja menossa on varmaan neljäs ”poikaystävä” tälle vuodelle. Aina ne on niiin ihania ja huomaavaisia ja nyt tämä on se oikea. Sitten menee ehkä pari viikkoa tai ihan max kuukausi, niin koko tyyppiä ei enää mainita ollenkaan. Ollaan puhuttu asiasta, kuulemma ei joudu satutetuksi, eikä ole vastaanottavainen minun neuvoille.

Luulin että tämän välttäisin sillä, että annan tytölle vaan loputtomasti rakkautta. Isäkin on hänelle läheinen, toisin kuin oma isäni oli minulle. Mutta silti. Ihan hirveä tilanne, itselläkin nousee kaikki vanhat muistot pintaan.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: kylmis 
Päivämäärä:   1.8.24 21:05:13

Et kai muuta voikaan kuin antaa rakkautta. Olet varmaan siinä onnistunutkin jos kuitenkin puhuu tuonkin verran. Ei tuonikäistä pitele mikään jos on m*nankipeä niinsanotusti tai haluaa miesseuraa. Jos käy liian hanakasti neuvomaan niin et pian tiedä yhtään missä menee ja kenen kanssa. Täysi-ikäisyyden kynnyksellä nyt muutenkin joten itsehän se päänsä seinään lyö.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: IP 
Päivämäärä:   1.8.24 21:11:49

Omien sanojensa mukaan ei ole edes seksistä kyse, vaan juuri se sama kuin minullakin: hänelle nämä ovat niitä suuria elämän rakkauksia ja sitten juttu menee nurin kun ”poikkis” kyllästyy. :(

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 21:12:35

No eikö se tyttö ole ihan järkevä: voi rakastua, hullaantua ja harrastaa seksiä ja lopettaa suhde, jos ei ole enää kivaa ja ihminen on väärä..?
Oletko itse ollut ohjelmoitu siihen, että tyttönä pitää valita yksi kumppani ja pysyä siinä myötä ja vastamäessä ja aina tulee satutetuksi, kun ne miehet eivät haluakaan samaa?
Jos tyttärelläsi on tulevaisuutta koskien muitakin suunnitelmia kuin lyhyellä koulutuksella matalapalkka-alalle pääsy ja rikas mies ja lapsia, niin asia on varmaan taputeltu, mutta jos sillä on suurempia pyrkimyksiä kuin oman miehen löytäminen, niin älä puutu.
Nuoret naiset saa nykyään itse päättää ja kasvaa suoraan.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: Puuro 
Päivämäärä:   1.8.24 21:14:09

Ihan normaalia kehittymistä. Pettymyksistä oppii.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: IP 
Päivämäärä:   1.8.24 21:21:44

En ole ohjelmoitu niin. Mutta kyllä se silti tuntuu pahalta, kun luulee että toinen on ihastunut sinuun ja käyttäytyy niin, ja sitten selviääkin että on vain pillun perässä ja pahimmmillaan puhuu sinusta kavereilleen epäkunnioittavasti. Samoin sattuu katsoa, kun oma tytär suree suhteen loppumista. Ei tällöin juttele kanssani juurikaan, mutta lukittautuu huoneeseensa, ruoka ei maistu jne.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 21:27:39

Pahempi vaihtoehto olisi jos tyttö ripustautuisi yhteen (huonoon) mieheen nuorena, eikä osaisi ollenkaan erota.

Eroista oppii ja samalla oppii, että surusta pääsee yli. Se on hyvä turva tulevaisuutta ajatellen.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.24 21:29:38

Kyllä uusi suhde parin kk välein, heti seuraavan perään on silti tosi paljon. Eihän tuossa ehdi tuntea itseään ollenkaan kun aina juoksee jonkun perässä. Ja jos kaikki vielä tuollaisia ettei kiinnosta tyttö ollenkaan vaan seksi, niin riski huonolle itsetunnolle ja sille että jossain kohtaa vaan antaa periksi että saa hyväksyntää, on suuri.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   1.8.24 21:30:10

Parempi että oppii miesten metkut nyt, eikä ole niin naiivi kuin ennen oltiin. Ei järvi soutamalla kulu.
Ja PUHUKAA!

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: False 
Päivämäärä:   1.8.24 21:37:06

Hienoa, että hän osaa päästää huonoista irti! Harvalla osuu valinta kerralla oikeaan, mutta moni roikkuu niissä huonoissa miehissä vuosikausia, tekee niiden kanssa lapsia ja hukkaavat elämänsä ollessaa jonkun kelvottoman miehen äidinjatkeita.
Ei 17-vuotiaana tarvitse sitoutumalla sitoutua, kunhan "pelaa reilusti" ja muistaa arvostaa itseään, eikä hae arvostusta muiden hyväksynnän kautta.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 21:40:24

Tuollaista se taitaa nuorena olla. Mullakin oli just saman ikäisenä useampi tapailusuhde jotka käytännössä aina loppui pojan aloitteesta. Olen itse enemmän parisuhdetyyppiä joten olihan se rankkaa höykyytystä, mutta en koe, että tein mitään virheitä.

Mitä ne virheet siis on mitä tyttösi tekee? Hänhän etsii parisuhdetta ja hänellä ei ole käynyt tuuri, että löytyisi se oikea.

Mitä virheitä siis itse teit? Jos tarkoitat se…iä niin oletko varma, että sitä edes harrastetaan?

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.8.24 21:41:51

U, ei kulu soutamalla, mutta omistajasta voi tuntua ikävältä jos soutelu on hyväksikäyttöä.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: IP 
Päivämäärä:   1.8.24 21:44:04

Suhteet siis ei lopu tyttäreni aloitteesta vaan pojan, usein vielä jollain kurjalla tavalla, esim. yksi vaan ghostasi 2kk jälkeen, yhdestä selvisi että levittelee juttuja tyttärestäni (että harrastaisivat seksiä). Siksi minusta olisi parempi että rauhassa tutustuisi ennen kuin kehittelee näitä suhteita ja rakastuisi, eivät edes ole mitään poikapuolisia kavereita vaan käytännössä ihan tuntemattomia joihin heti luottaa sokeasti. Yhden näistä pojista olen tavannut, ja oli todella kummallinen, jollain lailla ilkeämielinen ja tuntui pitävän tytärtäni pilkkanaan.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 21:44:58

Anna sen tytön elää ja opetella, se on jo sen ikäinen ja elää ihan erilaisessa maailmassa kuin sinä 17-vuotiaana.
Se tyttö on ainakin oppinut sen, että paskaan suhteeseen ei tarvi jäädä roikkumaan ja kitistä seuraavat 30 vuotta jopa lapsilleen siitä, miten paskaa parisuhde ja miehet on.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.24 21:46:03

Mä olisin enemmän peloissani, jos tytär pysyisi p*skan miehen kanssa yhdessä ikuisesti.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.8.24 21:48:26

En itse olisi myöskään innoissani. Oma eka kerta oli juuri sellainen, että pari suhdetta loppui kun en halunnut seksiä, ja sitten kolmannella kerralla murruin painostuksen alla. En tuntenut koko äijää hyvin ja ei mennyt kauaakaan, kun hänestä selvisi huonompia piirteitä. 30v myöhemmin edelleen kaduttaa että menetin neitsyyteni noin, minulle se oli iso ja tärkeä juttu.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.8.24 21:48:52

Anteeksi jo etukäteen mutta puhun nyt suoraan. Omassa nuoruudessa törmäsin tuohon samaan tyttöjen keskuudessa että vaihdetaan poikkiksia kun sukkia ja annetaan sitä seksiä helposti ja kaikille jotka osaa sitä "pyytää". Tyttöjen puolelta se on varmaan jonkinlaista hyväksynnän hakua tai sitten nautitaan jostain voiman tunteesta kun on valloittanut tuon ja tämän tyypin. Jutut voi päättyä kumman tahansa aloitteesta mutta tytöillä se valinnan valta on jo nuoresta pitäen. Siinä vaan tulee käymään valitettavasti että mitä pitempään sitä jatkuu sen huonommaksi seura käy, alkaa huhut kiertää ja maine kiriä. Lopulta niitä kunnollisia poikia ei enää tälläinen tyttö kiinnosta. Seurustelussa ei ole mitään väärää eikä seksissäkään sinällään, mutta kehottaisin neuvomaan tyttöä että pitäisi hieman aikaa seurustella ennenkun sitä seksiä harrastaa, jos ei poikkis pientä odottelua kestä niin sehän vaan todistaa että oli ainoastaan pil un perässä. Ja kyllä joo elämme vapautunutta aikaa ja liipa laapa mutta ihmisen perusarvot ei silti ole niin paljon muuttuneet vaikka osa kuinka sitä haluaisikin. Sitäpaitsi pojat puhuvat eniten pahaa juuri niistä joilta ovat helpoiten saaneet.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.8.24 21:55:04

Vielä haluan lisätä että sillä seksikumppanien määrällä vaan on edelleen väliä sellaisille joka oikeaa parisuhdetta haluaa, ei sillä ehkä sitten näille pelimiehille väliä ole mutta sitten saa mennä peilin eteen valittamaan kuinka kaikki miehet on sikoja eikä pysyvämpää ja luotettavaa kumppania löydy. Koska vaan nämä siat jää jäljelle kun on riittävän moni käynyt sitä järveä soutamassa.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.8.24 21:56:30

Aloittaja sekoittaa nyt teinien seurustelun aikuisten seurusteluun.

Aikuisilla yleensä seurustelu on jo jossain määrin vakavaa: muodostetaan oikeasti parisuhde ja sitä edeltää jonkinlainen tapailuvaihe, joka voi kestää pitkäänkin.

Teineillä taas ei käytännössä ole tapailuvaihetta. Jos toisesta tykätään, aletaan seukkaa. Suhde voi olla nopeastikin ohi, kun tutustutaan paremmin tai vaan mieli sattuu muuttumaan. Tuo on sellaista harjoittelua myöhempiä suhteita varten.

En suhtautuisi tuohon kovinkaan vakavasti.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 21:57:06

^ Missä tuppukylässä oikein asut, jos kaikki tietävät kenen kanssa toiset sekstailee? Eihän niitä kukaan tiedä jos ei itse kerro.

Ja juttuja kyllä levitetään vaikka ei seksiä olisikaan.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 21:58:21

Tuota kyllä pelkäisin, että suostuu seksiin painostuksen alla kun tarpeeksi monta kertaa käy sydänsurut läpi. Että alkaa tehdä mitä vaan, että edes joku pysyisi suhteessa.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.8.24 21:59:59



Lue paremmin ja painu sitte muualle.

Alottaja.

Sanot että koitit välttää antamalla loputtomasti rakkautta.
Opetitko ihmistuntijaksi ollenkaan?

Tyttö ei taida kauhean hyvä ihmistuntija olla.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.8.24 22:01:00

Missä tuppukylässä oikein asut, jos kaikki tietävät kenen kanssa toiset sekstailee? Eihän niitä kukaan tiedä jos ei itse kerro.

Aika lapsellisen naivi ajatus sinulla, varsinki kun teineistä puhe. Poikakaveri kertoo kaverilleen joka kertoo eteenpäin ja nykyään snapit ja muut niin tieto leviää nopeasti. Tyttö kertoo "parhaalle" ystävälleen joka kuitenkin kertoo "ethän kerro että kerroin" viestillä eteenpäin. Missä ihme pumpulilla vuoratussa tynnyrissä itse asut?

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 22:03:04

No niinhän se poikakaveri tai kuka vaan voi kertoa, vaikka sekstailua ei olisi edes tapahtunut.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.8.24 22:05:58



Lue paremmin ja painu sitte muualle.

Painu itse muualle oppimaan elämän realiteetteja. Ja ota itse pää pois puskasta. Sillä ei ole mitään väliä pitääkö tyttö näitä poikia "elämänsä rakkauksina "vaiko ei , lopputulos on silti ihan sama.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: At 
Päivämäärä:   1.8.24 22:10:05

Koittaisin vielä jutella tytölle, että alkaisi suhteeseen vasta kun vähän tuntevat. Sillä keinolla saa pidempiaikaisiakin poikaystäviä, mikä on ilmeisesti tytön tavoite. Nyt kun alkaa suhteeseen kenen tahansa kanssa joka vaan vähänkin on kiinnostunut, riski manipuloinnin uhriksi joutumiseen on iso. Vielä on saattanut jaksaa pitää periaatteistaan kiinni, mutta joskus eteen voi sattua joku joka saa pään pyörtymään liian aikaisin. Ja sitten kaduttaa. Puhumattakaan siitä, jos vastaan tulee sellainen, jolle ei ei kelpaa vastaukseksi!

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: Nnn 
Päivämäärä:   1.8.24 22:12:10

Siinä olen nimimerkki Mä kanssa samaa mieltä ihan elämän kokemuksesta että useasti se on niin että jos siitä vapaamielisyydestä "liikaa" nauttii niin monesti se jatkuu ja jatkuu aikuisikään ja pysyvien suhteiden hankkiminen alkaa käydä hankalaksi monestakin syystä. Toki saahan sitä kukin elää tavallaan eikä siinä mitään väärää sinällään mutta se olisi hyvä silti tiedostaa ajoissa.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 22:15:47

Mä: ihanaa 50-lukua: huhut kiirii, kunnollisia tyttöjä ja kunnollisia poikia ja seksissäkään ei ole mitään vikaa, mutta parempi pidättäytyä. Ainakin tyttöjen, ettei maine (vanhempien) tahriinnu, koska inhottavat pojat puhuu pahaa tyhmistä tytöistä.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.8.24 22:26:48

Rikkoohan se sitä maailmankuvaa, jos tyttö ei haluakkaan omaa miestä, aviolittoa ja perhettä, vaan haluaa opiskella, tehdä töitä ja elää miten itse sopivaksi näkee.
Kyllä sellainen epänainen vähintään jää vanhainkodissa yksi ja kuolee yksin.
HYI.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 22:29:00

Se epänainen ja yksinelävä hylkiö voi toki sovittaa syntinsä huolehtimalla omista vanhemmistaan, koska on aikaa, joka jää mieheltä ja lapsilta!

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 22:29:49

Hei nyt on kyse 17-vuotiaasta teinistä. Aikuinen ehkä osaa ajatella että paskanvitut kun säätö levittelee jotain seksijuoruja tai ghostaa. Mutta monelle 17-vuotiaalle se on oikeasti iso juttu, joka sattuu. Puhumattakaan siitä, että painostettaisiin seksiin ja dumpattaisiin sitten sen jälkeen.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.8.24 23:27:25

Rikkoohan se sitä maailmankuvaa, jos tyttö ei haluakkaan omaa miestä, aviolittoa ja perhettä, vaan haluaa opiskella, tehdä töitä ja elää miten itse sopivaksi näkee.
Kyllä sellainen epänainen vähintään jää vanhainkodissa yksi ja kuolee yksin.
HYI.""

Mitenkähän tämä asia nyt liittyy aloitukseen?
Syötä yleistä feminismiäsi johonkin muuhun aloitukseen. Vai kertoiko joku tytön sanoneen ettei halua miestä tai perhettä? Ja miten ihmeessä liität nämä opiskelu ja työ asiat yhteen parisuhteen ja perheen kanssa? Vai meinaatko ettei perheellinen voi olla oppinut ja hyvässä työssä? Oletko jo valmistunut katkerasta elämämkolutasi?

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 23:43:33

"Syötä yleistä feminismiäsi johonkin muuhun aloitukseen. Vai kertoiko joku tytön sanoneen ettei halua miestä tai perhettä? Ja miten ihmeessä liität nämä opiskelu ja työ asiat yhteen parisuhteen ja perheen kanssa? Vai meinaatko ettei perheellinen voi olla oppinut ja hyvässä työssä? Oletko jo valmistunut katkerasta elämämkolutasi?"

Jos nykyään perheen perustaa, opiskelut ja työt pitää liittää yhteen parisuhteiden ja perheiden kanssa.

En ole feministi, enkä sovinisti, tarkkailen vaan yhteiskuntaa, jossa nykyään naisten asemaa ja valinnan vapautta auttaisi koulustus.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.8.24 23:50:13

Mä: Googleta feminismi ja muodosta sen jälkeen perusteltu mielipiteesi.
(on taas jäänyt koulut käymättä)

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   2.8.24 21:17:25

No siis. Itse en olisi mitään neuvoja kuunnellut 17-vuotiaana. Itse pitää omat virheensä tehdä. Tämä siis kommenttina enemmän otsikkoon, kuin lopun keskusteluun.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 21:53:27

Minä sanoisin myös että ei se järvi soutamalla kulu. Ehkäisy asiat on hyvä muistaa. Mitä nyt itse muistelee tuota ikää niin sehän on ihan parasta ku voi vapaasti tapailla eri ihmisiä. Eikä 17 ole enään ihan kakara, hyvin nuori kylläkin.

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.8.24 22:07:35

Tuossa iässä sitä opetellaan sitä parisuhde-elämistä. Ja noinhan se teineillä usein on, muutaman viikon tai kuukauden suhteita ja sit mennään seuraavaan. Kyllä tyttäresikin siinä kasvaa, jokaisesta suhteesta.
Pidä hyvät puhevälit, ja tue tytärtäsi näissä. Se on sitä nuoruuden myrskyä, mitä monet käy läpi tuossa iässä.

Mä en vielä yläkoulussa kelvannut kellekään, ja sit hevoskoulusta löytyi se "elämäni mies". No, asuttiin yhdessä neljä vuotta, hän hakkasi mua niistä kolme, kun en löytänyt tietäni ulos. Terveempi tuo tyttäresi tapa on tutustua parisuhdemaailmaan, kun mun. (pääsin sitten pois, ja se oli iso helpotus).

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: Dipppi 
Päivämäärä:   10.8.24 20:22:51

Onkohan sulla äiti nyt vaan omat traumat aktivoituneet? Tyttö kuulostaa pärjäävän ihan hyvin. Kokeilut ja sydänsurut kuulunee nuoruuteen. Oo tukena, vaali keskusteluyhteyttä ja rakasta edelleen<3

  Re: Tytär tekee kaikki samat virheet kuin minä

Lähettäjä: GH 
Päivämäärä:   10.8.24 23:16:00

Voi, toivottavasti ei jossain kohtaa joudu tekemään jotain sellaista mitä ei itse halua vain siksi että joku siihen painostaa :( Itsellä kävi juuri näin nuorena ja sitten olinkin 10v yksin, kun en vaan enää uskaltanut luottaa. Traumat jäi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.