Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.24 20:42:26

Saako raskaana nostella painavia tavaroita? Tarkoitan ihan siis huonekaluja kantaa apuna. Rv 13.

Ei tarkoitus siis alvariinsa tätä harrastaa mutta pienimuotoinen muutto menossa.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: saa 
Päivämäärä:   1.8.24 20:45:55

Ei tuossa vaiheessa vielä ole kiellettyä, varsinkaan jos lihaskuntoa on alla?

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   1.8.24 20:46:19

Ei sitä kukaan kiellä.
Oman kunnon mukaan. Pianon kantaminen kannattaa jättää muille.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   1.8.24 21:12:58

Eikös sitä sanota että raskaana ollessa voi tehdä kaikkea mitä normaalistikin, mutta ei suositella aloittamaan uusia urheilulajeja, noin esimerkiksi. Itse tein fyysistä työtä ongelmitta koko raskausajan.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: En 
Päivämäärä:   1.8.24 21:14:56

Nojaa, yksi tuttu ei pystynyt mitenkään nostamaan 8litran kanisteria 30m matkaa viikolla noin 13… että paha sanoa!

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.8.24 21:47:38

Raskaus ei ole sairaus. Voi tehdä kaikkea mihin on tottunut ja ei tunnu pahalta.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   1.8.24 21:56:12

Mitä nyt hittoa?! Itse tein aamutallin vielä samana päivänä kun toka syntyi... Ihan oman kunnon ja voinnin mukaan kaikki on sallittua ja jopa toivottavaa; vahva ja toimintakykyinen kroppa hoitaa myös sen synnytyksen paremmin!
Oikeasti, raskaus ei ole sairaus!

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   1.8.24 22:25:40

Crossfittiä treenasin ihan loppuun asti ja ihan samoilla painoilla kun ennen raskauttakin. Ja siis puhutaan mm. Yli 100kg mavesta ja yli oman painon kyykyistä. Toki laji oli minulle jo tuttu ja kunto oli hyvä ennen raskauttakin. Useampi lääkäri ja ammattilainen sanoi että saa ja voi tehdä niin kauan kun hyvälle tuntuu ja ei esim.supistele. Mitään uutta ei tosiaan kannata aloittaa tai välttämättä uusia ennätyksiä pyrkiä tekemään.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.8.24 22:32:59

Tuossa vaiheessa Joo jos vointi sen sallii. Itellä loppui puolivälissä raskautta isompi huhkiminen kun supisteluja tuli jo silloin jos vähänkin liikkui.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   1.8.24 22:36:25

Minä ainakin elin normaalisti ja kannoin painavia raskaana ollessa. Töissä kannoin säännöllisesti.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   1.8.24 22:45:49

Mulla meni välilevy littanaksi ja kärsin vieläkin, kun nostin painavia puolessa välissä... paikat löystyy, mulla ei keskivartalo nostanut vaan huono selän asento. Omaa hölmöyttä, en tekis enää.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   1.8.24 23:32:08

Noin aiksisessa vaiheessa ei motään rajoituksia. Itse treenasin salilla ihan viimeisille viikoilla. Muuttaessa on painot kuitenkin tosi kevyitä ja tlinen apuna. Kunhan et pianoa reuhdo loppuvaiheessa väähävoimaisen kaverina.

Tarkempi kannattaa olla kuitenkin kun paikat löystyy. Selän kanssa varsinkin
Nivelsiteet minulla pyörähti monta kertaa ja kävi kyllä moninverroin kipiämpää mitä normaalisti. Toisaalta parani joutuummin.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.8.24 23:37:26

Nostamisen riskit on tosiaan siinä vaiheessa, kun hormonit alkavat pehmentää sidekudoksia. Siinä vaiheessa kannattaa kuunnella kroppaansa, koska lihaskunto ei auta jos kudos vaan antaa periksi.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.8.24 00:16:06

Minä pyöritin pyöröpaalit ylämäkeen loppuun saakka ja tuttu joutui vuodelepoon suht alussa ja tosiaankin aiheesta.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.8.24 00:20:11

Ja se tuttuni on edelleen 15 vuoden jälkeen kiitollinen avusta minkä silloin sai, kun vihdoin sai täysiaikaisen lapsen. Että ihan sen voinnin ja suositusten mukaan.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 01:30:49

Ei saa, koska raskaus on sairaus, ja synnytyksen jäkeen vatsan- ja kohdunpohjan lihakset on ihan vaurioutuneet ja estää tekemästä mitään.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.8.24 01:33:38

Varmaan katkerien "velojen" ei kannata viisastella

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   2.8.24 06:13:24

Oman kunnon mukaan voi nostella. Raskauksia on erilaisia.

Itse kyllä siirtelin huonekaluja ja kävin jumppatunneilla sun muuta. Vikalla kolmanneksella lantio löystyi ja jouduin pari viikkoa vain istumaan ja makaamaan kun en pystynyt kipujen vuoksi ollenkaan kävelemään. Sitten kun se vaihe oli ohi niin jatkoin lenkkeilyä sinne asti kun lapsi syntyi. Seuraavaa odottaessa olin koko raskauden hyvässä kunnossa kun ei tarvinnut käydä töissä. Ainakin mulle neuvolassa sanottiin, että sitä liikuntaa saa harrastaa mitä ennen raskauttakin on tehnyt. Paremmassa kunnossa sitä pysyy kun liikkuu oman voinnin mukaan.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 07:53:57

Tulin vaan katsomaan kuinka supersuorittajat kertoo kuinka rv 38 ratsastivat vielä viisi hevosta, lypsivät käsin 50 lehmää, kävelivät 40km kauppaan ja sieltä ostosten kanssa takaisin, kävivät salilla joka päivä vetämässä kunnon treenin (ja nostivat 100kiloa ;););)) ja vaihtoivat itse auton renkaat.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 09:00:57

Täytyy myös huomata kaikenlaisen kävelyn, tekemisen, pyörittelyn ja NOSTAMISEN ero.

Painavan esineen nostaminen on raskauden loppuvaiheessa potentiaalisesti vaarallista. Sen sijaan työntäminen, pyörittäminen, vetäminen ja kävely on ihan eri liikkeitä ja rasitus tulee eri paikkoihin.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.8.24 09:05:17

Oman kunnon mukaan. Itsellä loppupuolella yksikin nostaminen aiheutti loppupäiväksi aina vatsan kovettumista, joka rajoitti muuta tekemistä. Joten oli parempi olla nostelematta.

Siskollani oli jollakin tavalla poimuttunut istukka, ja lääkäri kielsi nostamasta painavia juttuja, kun ei ihan tiedetty mikä sen istukan tilanne on.

Lähtökohtaisesti oman kunnon mukaan.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.8.24 10:19:52

Onko renkaiden vaihtaminen erikoista?

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.24 10:27:44

On, jos nostat auton omin voimin.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.8.24 10:39:20

Aa no totta. Ei ole vielä käynyt mielessä.

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: Entäs 
Päivämäärä:   2.8.24 12:47:34

Minä muuten vaihdoin auton renkaat ihan viimeisillään raskaana. Oli muuten melkosta äherrystä

  Re: Saano raskaana nostella painavia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.8.24 12:53:15

Minulla koko raskausaika on aina yhtä äherrystä. Mutta niin pitkään kun sikiö on turvassa niin teen kaikkea mitä normaalistikin. Jos lääkäri käskisi olla nostelematta tai nostelu aiheuttaisi jotain oireita, niin en nostelisi vaikka joku tyhmä pahoittaisi kuinka pienen mielensä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.