Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.8.24 20:38:23

Tissuttelua koko kesäloman ja nyt meinaa pää haljeta kun ei voi juoda.

Kännejä en juo vaan esim pullon tai puoli litraa pitkin päivää lounaasta eteenpäin.

Kokemuksia ja vinkkejä, miten päästä himosta eroon? Kauanko tässä pitää kärvistellä? Sunnuntai oli siis eka päiväni ilman.

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 20:42:28

Mitä se pullo sisältää?

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   1.8.24 21:15:17

Viiniä. Kirkkaisiin en koske enkä tissuttele kaljaa, lonkeroa enkä siideriä.

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 06:32:19

Juo paljon esim inkivääriteetä, se sopii hyvin, samoin kuplavesi , itselläni metsämansikan maku hyvä.
Vieroitus saattaa kestää oireineen parikin viikkoa joten ei huolta kyllä se hyvä olo sieltä tulee kun saat asiat rullaamaan. Välttele alussa niitä trigger-tilanteita joissa aiemmin aloin juoda ja huomaa ne niin voit kääntää ajatukset oikeille urille.

Pahinta on jos juo tottumuksesta esim aina saunailtana, siihen on hyvä keksiä joku uusi tottumus, vaikka kupillinen hyvää teetä ja saa maksaakkin vähän enemmän kuin se perus-lipton.

Uuden tavan sisäänajo saattaa kestää vuodenkin mutta nautit siitä enemmän kuin vanhasta! Kun ahdistus alkaa niin huomaa se ja tee jotain muuta.

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   2.8.24 06:38:14

Mene mittauttamaan maksa-arvot niin saatat saada kunnolla motivaatiota lopettamiseen. Joissain tilanteissa saattaa edelleen tehdä mieli juoda, kuten hyvät terassikelit tai työpaikan ilmaisen viinan bileet. Muistelen sitä oloa minkä alkoholi tässä iässä tuo niin sen ansiosta olen pysynyt kokonaan erossa. Juon kyllä alkoholitonta olutta tai vissyä tms., jos olen muiden seurassa juhlimassa. Kotona iltaisin toimii kofeiiniton kahvi tai tee.

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.24 06:44:06

Siihen menee noin sekunti, kun sanot "ei". Tee päätös, ja asia päättyy siihen. Kyse on sun tahdosta.

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: hvitserk 
Päivämäärä:   2.8.24 07:45:35

"Siihen menee noin sekunti, kun sanot "ei". Tee päätös, ja asia päättyy siihen. Kyse on sun tahdosta."

Itse jo vuosia sitten päätöksen tehneenä, voin allekirjoittaa tämän. Meni suklaata ja cokista ekan kuukauden, sitten tasoittui. Mutta tosiaan, tästä on jo vuosikaudet ja alkoa en ole pisaraakaan päätöksen jälkeen nauttinut. Tissuttelu on hanurista, aiheuttaa masennusta, yleistä väsymystä ja mahanväänteitä.

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   2.8.24 07:53:15

Joo. Nyt loppui juominen, on yksi päätös. Jolle pitää olla hyvä syy.
Olen varmaan kertonut, et miun alkoholin käyttö loppui, kun lääkäri sanoi. Ettei näiden lääkkeiden kanssa ei saa käytää alkoholia.
Oisko tuosta jo 6 vuotta?

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   2.8.24 08:04:25

"Kännejä en juo vaan esim pullon tai puoli litraa pitkin päivää lounaasta eteenpäin."

Pullollisesta viiniä olet tasan varmasti kännissä. Sulla on vaan toleranssi kasvanut niin, ettet itse tajua sitä. Toivottavasti et autoile, koska jos joudut puhaltamaan niin se on heipat kortille saman tien. Mutta tuotahan se alkkiksen elämä on; "mitään en juo" ja yksikin päivä ilman viinaa on tuskaa.

Nakuttelepa tämä huviksesi ja mieti sitten valintojasi: https://tinyurl.com/mt4sbv6n

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.8.24 09:30:47

Juo vaikka vissyä, jos se hörppimättä oleminen on vaikeaa

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: 0+0 
Päivämäärä:   2.8.24 09:35:06

"Siihen menee noin sekunti, kun sanot "ei". Tee päätös, ja asia päättyy siihen."

Ei ihmisellä ole tahtoa, jolla hän voisi tehdä päätöksiä. Päätös rakentuu ihmiseen jos on rakentuakseen. Juoppo voi miettiä lopettamista kymmeniä vuosia siihen pystymättä, kunnes riittävästi vaikutteita kasautuu ja yhtäkkiä hän lopettaa.

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   2.8.24 09:46:30

No toi alkoholitesti oli ihan älytön.

Arkena en juo ikinä mitään, enkä todellakaan juo pulloa enempää ja muutkin kysymykset oli aivan absurdeja!

En tietenkään aja autoa tai muuta. Ja joo, pullollisen viiniä jos juo klo 12-22 välillä niin ei siitä mihinkään kaatokännin tule vaikkei olisi toleranssiakaan.

Ongelma on, sitä en kiellä mutta en koskaan ole missään juoppobenderissä ollut ja aina ajokunnossa jos tarvitaan. Nyt vaan kesäloman jälkeen huomaan, että pinna kiristää. Töiden aloitus ja huonommin nukutut yöt lisää stressiä todella, johon tekisi mieli ottaa lasillinen.

Noh, koitan keksiä jotain kivoja moctaileja, jospa niitä naustiskellessa saisi verenpaineen tasaantumaan.

Lisäksi, olen siirrynyt melkein kokonaan kaupan viineihin. Tuli vaan mieleen, että se 13% viini ei edes ole mikään pakko.

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   2.8.24 09:51:08

Kun ei kerran mikään ole vialla, niin jatkat tietysti samaan malliin.

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 09:56:13

” Pullollisesta viiniä olet tasan varmasti kännissä. Sulla on vaan toleranssi kasvanut niin, ettet itse tajua sitä”

Mä juon todella harvoin ja silloinkin kun juon en ole kännissä. Pieni hiprakka ehkä, mutta känniin on vielä pitkä matka. Pullollisen viiniä voi juoda hyvin ilman känniä. Varsinkin jos juo lasillisen silloin ja toisen tällöin, jolloin se ei koskaan edes pääse nousemaan.

Ja toki mä juon 8% viiniä.

  Re: Kauanko kestää päästä eroon alkoholista?

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   2.8.24 13:01:54

*** on kyllä paholaisen maalaama kuva viinipullollisesta jonka tuona aikana tissuttele. Alkometri on ihan hyvä kaveri kertomaan millaisilla promilleilla mennään ja jos kymmenessä tunnissa tasaisesti juon 7,5 dl 11,5% viiniä, en todellakaan saa yli 0,5 rajaa ylittymään. Maksa-arvot reagoivat yksiköllisesti nekin, tietäisitpä vaan miten paatuneen alkkiksen maksa-arvot voi vaan näyttää iloisesti normaaleille vaikka menee se viinapullo illassa... toisaalta maksansa tärviölle juonut on ihan supiselvä vielä 2 vrk juomisen jälkeen, mutta veressä voi olla 1,7 promillea. Siinä se toleranssi on kasvanut.

Missään nimessä tietenkään riippuvuus alkoholiin ei ole hyvä eikä alkoholi ole mikään terveystuote, mutta ihan potaskaa ei kannata pelottelunkaan nimissä kirjoitella.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.