Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juurihoito

Lähettäjä: Hammas 
Päivämäärä:   1.8.24 19:49:53

Toimenpide edessä. Onko paha? Mitä vinkkejä antaisit?

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 19:51:17

Itsellä oli aika lailla (lääkkeettömään) synnytykseen verrattavissa. Puudutuksesta huolimatta kipu vaan säteili kaikkialle.

  Re: Juurihoito

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   1.8.24 19:54:51

Tulehduksen takia puudutuksen teho jää vajaaksi. Alkuun ei ole niin paha, mutta kun hammaslääkäri pääsee juureen asti... Siinä saa ihan tosissaan keskittyä ettei hyppää pystyyn ja ala huutaa. Lisäksi ainakin mulla ekan "käsittelykerran" jälkeen iski ihan hillitön hammassärky, siitäkin olisi voinut varoittaa etukäteen. -_-

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   1.8.24 19:56:03

Mulla ei tuntunut miltään. Puudutus oli tehokas. Ikävintä oli pitää leukoja auki niin pitkään.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 19:56:35

Tehty moneen hampaaseeni. Ainoa ehkä hieman sattuva vaihe on puudutuspiikin laittaminen. Sitten pitää vain istua suu avoinna ja mieluiten ajatella ihan muita asioita. Voi vaikka suunnitella tulevan viikon ohjelmaa, muistella laulujen sanoja tai miettiä mitä tahansa mukavaa asiaa, johon pitää vähän keskittyä. Ainakin minulla näin on mennyt juurihoito parhaiten.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: Hammas 
Päivämäärä:   1.8.24 20:01:10

Ahdistaa kauheasti jo etukäteen. Menisin mieluummin vaikka uudelleen synnyttämään, kuin juurihoitoon, vaikka ei siitä vielä olekaan kokemusta.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   1.8.24 20:06:07

Minulla oli hyvä puudustus. Eikä tuntunut oikeastaan mitään. Tosiaan todella pitkä paikallaan olo ja suun aukipito. Takaraivoon alkoi sattua, kun kova tuoli.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.8.24 20:06:36

Itsellä pari juurihoidettua niin puutuneet hyvin ja olen pelännyt turhaan. Joskus jos kovin tulehtunut niin puudutus voi olla kai huonompi.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 20:15:03

Yksi juurihoito takana ja en tuntenut mitään puudutuspiikin jälkeen.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 20:17:03

Epäonnistunut juurihoito, huomenna revitään hammas suusta. Olisi kannattanut heti repiä, olisi säästynyt paljolta kivulta.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.8.24 20:20:51

Itsehän menin vasta, kun leuka oli jo turvonnu ja tulehdus leukaluussa jo.. Tämä tuli kyllä hyvin nopsaan, ensin kipeytyi hammas ja tietenkin vkl niin koittivat, että sinnittele maanantaihin. Sinnitelin sinne sitte.
Vastaanotolla sanoin, että tujut puudutteet kiitos ja ottakaa vaikka koko hammas pois ja näytin hammasta. Kipu tuntui eri hampaassa kuin missä oli vika, onneksi eivät uskoneet minua sen suhteen :D Suukin aukesi vain vähän, kun oli jotenki kireä.
No kurkkas suuhun ja tuumas, että ei tää mitään puudutetta tarvi, ihan kuollu hammas. Sano, että se rinkulajutun asentaminen voi käydä kipeää, kun ikenet kipeät, mutta muuten ei. Ja oikeassa oli. Jahka se juttu oli paikoillaan niin ei ite toimenpide tuottanu enää sen enempään kipua kuin mitä oli jo. Antibiootit ja kotia.
Seuraavalla kerralla suu oli tulehdusvapaa, aukesi normaalisti jne. Ei tarvinnu puuduttaa, ei tuntunu mitään. Ja kolmas kerta, silloinhan se täytettiin lopullisesti, niin edelleenkään ei tarvinnu mitään puudutusta.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.8.24 20:22:57

Mullakin oli aika lailla synnytykseen verrattavissa :D Ei ollut edes pahasti tulehtunut tai kipeä, mutta silti puudutteesta huolimatta sattui ja paljon. Ja sattui sen jälkeenkin.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: Hammas 
Päivämäärä:   1.8.24 20:45:17

Mulla tää hammas ei juuri oireile. Aristaa kylmää vähän, mutta ei muuten. Tämä on vanha lohjennut hammas, jossa iso paikka. Tulehdus löytyi sattumalta tavallisen tarkastuksen yhteydessä, kun mainitsin kylmän arkuudesta. Yhtään reikää ei ollut, mutta röntgenellä löytyi tulehdus. En tiedä yhtään mitä odottaa. Eli onko kokonaan kuollut hammas ja pärjäisi vaikka ilman puudutetta vai onko niin tulehtunut, että puudutekaan ei tehoa.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.24 20:47:08

Yhtä hammasta on juurihoidettu ja se ei kunnolla puutunut, oli tulehtunut ja kipu oli ihan jäätävää kun niitä piikkejä työnnettiin suuhun. Huusin siellä kurkku suorana ja jäi hammaslääkärikammo. Hammas jouduttiin lopulta poistamaan. Juurihoitoon en ole enää suostunut sen jälkeen.

Olen pari kertaa synnyttänyt ja menisin 100 kertaa mielummin synnyttämään uudelleen kuin juurihoitoon. Synnyttäminen oli lasten leikkiä verrattuna juurihoitoon. Ja mulla on korkea kipukynnys.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: Jaiks 
Päivämäärä:   1.8.24 20:58:23

Jos ei anna tulehtua liian pahasti, niin ei juurihoito kuin vähän vihlo. Itsellä pari hammasta juurihoidettu ilman puudutusta.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 21:08:35

Ei mulla ole juurihoito koskaan sattunut, usempi hammas on juurihoidettu. Kerran on pahasti tulehtunut hammas ollut kivulias puudutuksesta huolimatta mutta siihen laitettiin ensin vain lääkepaikka ja avattiin kunnolla ja juurihoidettiin vasta myöhemmin erikseen.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   1.8.24 21:09:49

Oli muuten jokin "johdepuudutus", mikä oli hyvä. En tiedä onko kuinka normaali tai tekevätkö sellaisen automaattisesti. Jäi vain mieleeni.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 21:11:38

"mutta siihen laitettiin ensin vain lääkepaikka ja avattiin kunnolla ja juurihoidettiin vasta myöhemmin erikseen."

Huonosti muotoilin. Ensin laitettiin vain lääkepaikka. Myöhemmin avattiin kunnolla ja juurihoidettiin.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   1.8.24 21:57:50

Pyydä kunnon puudutus. Ei tunnu miltään.

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 05:25:56

Hyvä puudute. Ei tuntunut sitten yhtään. Miten joillakin se voi edes tuntua jos puudutetaan oikein?

  Re: Juurihoito

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.8.24 05:28:51

Eipä nuo ole juuri miltään tuntuneet ja usein viimeistään kolmannella kerralla samaan hampaaseen ei edes tarvitse puudutusta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.