Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   1.8.24 18:27:49

Onko normaalia ja miksi? Mies kysyy aamulla "Nähdäänkö tänään?" Mielellänihän minä tapaan hänet. Sitten puolilta päivin tulee viestiä, että "menen käymään paikassa x". Tapaaminen jää siis roikkumaan. Klo 18 jälkeen tulee kysymys "Nähdäänkö ja mennäänkö johonkin?" Pitkän pohtimisen jälkeen ehkä nähdään, mutta yleensä ei, koska menen nukkumaan klo 21. Mietin vaan mikä on mun prioriteetti....

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.8.24 18:33:33

No mitä vastaat kun kysyy, nähdäänkö? Miksi sitä aika ei voi heti silloin sopia?

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.8.24 19:07:51

Miksi menet noin järjettömän aikaisin nukkumaan, ethän ole mikään pikkulapsi enää?

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.8.24 19:17:54

Jotkut joutuu heräämään aikaisin töihin...
No ehkä pitää sopia jo aamulla että tyyppi tulee tiettyyn aikaan...

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 19:18:50

"Lähettäjä?

Päivämäärä1.8.24 19:07:51

Miksi menet noin järjettömän aikaisin nukkumaan, ethän ole mikään pikkulapsi enää?"

Sinä taidat olla. Aikuinen ei tuollaista koskaan kysyisi.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   1.8.24 19:21:53

Sovin ajan kyllä. Yleensä kysyn moneltako ehdit, käykö klo 14. Ja se käy tai sitten katsotaan ja mä venaan koko päivän.
Joudun heräämään aikaisin ja tarvitsen unta ja rauhoittumista vaikka tunnin.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.8.24 19:27:38

Mun yks deitti oli tollanen. Tai seurusteltiin, mutta ei se seirustelulta tuntunut. Ja jos kysyin, että oletko tulossa (kuten sovittiin) niin olin painostava.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.8.24 19:28:09

Eri ? kuin ylenpänä. Miesten kanssa sovittaessa jotain on tehtävä selväksi tietty aika. Eli laitat että nähdään jos mies tulee 17 luoksesi, koska luulen että mies tietää jo että menet nukkumaan 21.
Sinun pitää olla itsevarmempi ja pitää kiinni omista rajoistasi, muuten opetat vaan miehelle, että hän voi pompotella sinua miten haluaa, omien menojensa mukaan.
Muutenkin voisit keskustella, että jos te olette jo sopineet tapaamisen niin miksi mies sitten sopiikin jotain muuta. Mieskin voi sanoa vaikka "kaverilleen" että tänään ei sovi kun on jo sopinut muuta siis sinun kanssasi. Ei se sen vaikeampaa ole.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.8.24 20:32:08

Mulla oli joskus tuollainen tapailuasteella. Vaimohan sillä oli ja varmaan lapsikin, en jäänyt selvittämään sen tarkemmin.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   1.8.24 22:34:13

Juu. Olen jo muutaman kerran sanonut, että voidaan nähdä, mutta vain tunnin, koska menen nukkumaan. Olen myös mennyt käymään pikaisesti hänen luonaan, koska ei ehdi. Olen myös passittanut hänet kotiinsa, koska menen nukkumaan. Mitäs on vitkutellut. Aikakösitys on siis aivan hukassa. Ja joku on tälle kin lapset tehny.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 22:36:07

No homma ei sen jannun kanssa toimi, mitä arvot?

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   1.8.24 22:38:54

Arvon että onko maailmassa joku joka välittää minusta.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 23:14:45

Teillä on vaan tosi erilaiset tavat ja rytmit, ei sen kummempaa kuin ette sen osalta sovi yhteen. Vapauta luontoon ja etsi sopivampi.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.8.24 23:40:50

Maailmassa voi olla, mutta sitähän sinä et voi tietää niin kauan kun tuhlaat aikaa vetkuttelijan kanssa.

Tai ala oikeasti kouluttamaan sitä omille tavoillesi jos haluat tätä savottaa jatkaa. Älä anna vetkuttaa vaan sovi asiat heti selväksi jos se on haluamasi tapa. Mies sitten sopeutuu tai ei.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   2.8.24 06:13:11

Jos aloittaja mies välittäisi sinusta niin hän myös näkisi sinua aikaisemmin eikä vetkuttelisi näkemistä. Veikkaan että tuokin on taas noita työttömiä kaljaan meneviä nuoria. Itsekin nuorena ja hölmönä hetken tapailin tuollaista.

Nyt vaan opettelet arvostamaan itseäsi ja etsit seuraa joka myös arvostaa sinua sekä näyttää sen. Turhaa tuollaiseen tuhlata aikaa.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 11:09:19

"Mies kysyy aamulla "Nähdäänkö tänään?" "

Miksi et vastaa kyllä ja sovi aikaa? Sinähän se sen asian jätät roikkumaan. Mies sopii sitten muuta, kun ei leidi ilmoittanut, että "joo, nähdään klo xx".

Ette selvästi ymmärrä toisianne ja päivärytmi on ihan erilainen.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 11:16:06

Jos asiat jää roikkumaan, niin ei ihme, että menee tuollaiseksi säätämiseksi. Minä olen sanonut ihan suoraan, että jos nähdään, niin sovitaan aika ja paikka jne, että pystyn aikatauluttaa muun päivän sitten sen mukaan (eläimet, työt, treenit, jne...) ja myös, että minä en istu kotona odottamassa, milloin sopii. Kun kommunikoi selkeästi omat tarpeensa ja kysyy toisen aikatauluista ja suunnitelmista, niin ei tarvitse ihmetellä kummallisia aikatauluja..

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.8.24 11:35:20

Jos mietin itseäni miehen saappaisiin, niin ei nyt järin vaikuta aloittajaakaan kiinnostavan koko homma.
"Voit tulla tunniksi"
"Nyt lähdet kotiin koska laitan nukkumaan"

Työssäkäyvänä ihmisenä itsellä olisi aikaa deittailla illalla, ei tosiaankaan mihinkään kahden aikaan iltapäivällä. Aloittaja tarvitsee tunnin rauhoittumiseen eli klo 20 sängyssä.
Ei onnistuisi ainakaan omalta osaltani tuollainen rytmi kenenkään kanssa.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.24 11:36:58

"Kun kommunikoi selkeästi omat tarpeensa ja kysyy toisen aikatauluista ja suunnitelmista, niin ei tarvitse ihmetellä kummallisia aikatauluja.."

^
juuri näin. Miehet varsinkin tarvitsevat selkeät ohjeet ja aikataulutukset, miten toimitaan.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   2.8.24 11:40:09

Onhan toi nyt ihan selvää että pitää sua vain roikkumassa siltä avralta että muut suunnitelmat kaatuu. Ei ole kiinnostunut, olet vain varalla ja ilmeisesti jätkälle helppo pano. Voiko selkeämmin osoittaa ettet merkkaa yhtään mitään? Itsehän valitset osasi, minä en jäisi osdottelemaan.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   2.8.24 12:10:26

"Työssäkäyvänä ihmisenä itsellä olisi aikaa deittailla illalla, ei tosiaankaan mihinkään kahden aikaan iltapäivällä. Aloittaja tarvitsee tunnin rauhoittumiseen eli klo 20 sängyssä."

Aloittaja on sanonut menevänsä sänkyyn yhdeksältä eikä ole missään vaiheessa sanonut, että haluaisi nähdä kahdelta. Oletettavasti esimerkkitapauksessa ei myöskään ollut kyse työpäivästä, jos kerran mies oli puolenpäivän aikaan menossa kaverin työ. Ja työpäivänäkin viiden jälkeenhän voisi olla vielä monta tuntia aikaa nähdä ja touhuta, jos sen asettaa prioriteetiksi!

Aloin puolustella, koska oma rytmini on samanlainen ja oman mieheni kanssa saatiin alkuaikoina parit kinat aikaan, kun meidän "nähdään illalla" tarkoitti aivan eri asiaa. Sittemmin ollaan opittu sopimaan tarkemmin.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   2.8.24 12:17:49

En kattelis tollaista tyyppiä. Jos olette sopineet näkevänne vaikka neljältä ja toisesta ei mitään kuuluisi viimeistään 16.30, niin toteaisin etten ole kovin tärkeä sille tyypille ja keksisin muuta tekemistä. En jäis odottelemaan. Fiksu aikuinen ilmoittaa itsestään heti kun tietää olevansa myöhässä. (Eri asia esim. jos joutunut onnettomuuten tms ja ei kykene ilmoittamaan)

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   2.8.24 12:58:33

Tyyppi ilmoittaa kyllä joka jutusta mutta ne jutut muuttuu siks tiuhaan. Työn voi järjestää samoin lapset. Puhuu ja tekee ja toivoo, mut sit ne unohtuu. En tiedä jaksanko enää tässä iässä kouluttaa. Pitää vaan sanoa selvästi ja kysyä tarkoititlo näin....

L, miten saitte rytmit täsmäämään?

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: Jeba 
Päivämäärä:   2.8.24 13:03:21

” Miehet varsinkin tarvitsevat selkeät ohjeet ja aikataulutukset, miten toimitaan.”

Tämä on muuten niin totta!

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   2.8.24 13:39:52

Toista ei voi kouluttaa.

Kirjoittamisesta paistaa läpi, että sinulla tarve miehelle ja olet valmis pompotettavaksi. Mies tietää rytmisi ja sinä hyväksy silti veivaamisen ? miksi ? Olet vaan varalla, niin kun tuolla jo joku mainitsi.

Perinne jalkinetta ja etsit sellaisen henkilön, jolla on sama rytmi ja elämänarvot. Ei se parisuhde muuten toimi.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: Mutelo 
Päivämäärä:   2.8.24 14:27:30

"Jos mietin itseäni miehen saappaisiin, niin ei nyt järin vaikuta aloittajaakaan kiinnostavan koko homma.
"Voit tulla tunniksi"
"Nyt lähdet kotiin koska laitan nukkumaan"

Mietin ihan samaa...

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: wreh 
Päivämäärä:   2.8.24 14:28:05

Aloittelija on kiukutteleva lapsi jonka uni menee kaikessa edelle.

Sovitte järkevät ajat, ajoissa.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.24 14:49:21

"Lähettäjäwreh

Päivämäärä2.8.24 14:28:05

Aloittelija on kiukutteleva lapsi jonka uni menee kaikessa edelle.

Sovitte järkevät ajat, ajoissa"

Mullakin uni on elämässä yksi pääprioriteetti, pidän sitä hyvinkin aikuismaisena tuntea itsensä ja oma unen tarve. Lapsellista olisi tinkiä miehen takia yöunista ja olla väsyneenä jopa vaaraksi muille.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   2.8.24 15:07:13

"L, miten saitte rytmit täsmäämään?"

Tärkeintä oli vain, että sovittiin tarkemmin, moneltako nähdään. Miehen oli aluksi vaikea ymmärtää, mitä väliä vaikka puolen tunnin "myöhästymisellä". Mutta jos olin kiirehtinyt pois tallilta, niin kyllä se puolenkin tunnin tyhjänpanttina odottelu ärsytti ja tietenkin se oli pois vähäisestä yhteisestä ajasta, mikä myös harmitti. Kun käytiin asia läpi, niin ymmärsi ja nykyään osaa laittaa viestiä, jos venyy. Tavallisesti siis kyllä pitää kiinni sovituista eikä jatkuvasti tule jotakin muuta tekemistä, mikä menisi meidän tapaamisen edelle.

Me ei siis edelleenkään useamman vuoden seurustelun jälkeen asuta yhdessä. Välimatkaa on n. 80km. Arki-illat on tosiaan aika lyhyitä, niin ne vaativat sopimista, jotta saadaan yhteinen aika optimoitua. Viikonloppuisin ei ole niin tarkkaa.

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.8.24 15:16:54

” Aloittelija on kiukutteleva lapsi jonka uni menee kaikessa edelle.”

Hyvänen aika, tottakai uni on yksi elämän peruspilareista ja siitä pitääkin huolehtia! Vähän sama kuin ajattelisi, ettei tarvitse syödä, tapaa mieluummin miestä!

  Re: Mies tulee myöhään illalla

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.8.24 16:19:50

et vain ole kovin tärkeä hänen prioriteettilistallaan. Joku pitkän (tai lasten tekoon olleen) parisuhteen jälkeen oleva välivaihe mistä jatketaan kun oikeasti ihastuu tai rakastuu. Kannattaa miettiä etsitkö itse jotain muuta vai sopiiko tuollainen omiin kuvioihisi, et itsekään tosiaan kovin innokkaalta vaikuta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.