Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten tekisitte vanhan rakennuksen kanssa?

Lähettäjä: Rakentelija 
Päivämäärä:   1.8.24 17:53:02

Meillä olis mahis siirtää pihaan vanha hirsirunkoinen aitta tai rakentaa kokonaan uusi. Mahdollisesti aittaa pitäisi hiukan muuttaa. Mites hötöläiset ajattelee,lähteäkö vanhan kasailuun vai tehdäkö vain uutta? Itse olen vanhan kannalla ja mies tekisi uutta

Re: Miten tekisitte vanhan rakennuksen kanssa?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   1.8.24 18:19:31

Jos aitta on vanhanajan todella paksua hirttä siirtäisin vanhan, koska sellaista kunnon paksua hirttä ei oikein saa enää mistään, ei ainakaan kohtuuhinnalla. Joten jos aitta on hyvässä kunnossa ja paksusta hirrestä tehty, siirtäisin vanhan.

Jos taas se on huonokuntoinen ja/tai ohuesta hirrestä tehty, tekisin uuden.

Mutta makuasia. Itse tykkään vanhanajan tyylistä, vanhoissa rakennuksissa on oma viehätyksensä jota ei yleensä uusissa rakennuksissa ole. Toiset taas pitävät juuri siitä uudemmasta tyylistä.

Re: Miten tekisitte vanhan rakennuksen kanssa?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.8.24 19:33:45

Jos vanha on hyväkuntoinen ja oikean kokoinen, niin laittaisin vanhan. Käytetyt hirret on yleensä huomattavan edullisia uusiin vastaaviin verrattuna.
Jos vanha ei vastaisi tarpeita, niin veistättäisin uuden tarpeideni mukaisen (osaisin itsekin periaatteessa veistää, mutta on sen verran raskasta puuhaa, että en ala itse kirvestä heiluttelemaan kokonaisen aitan edestä, vaan maksan mielummin kokeneemmalle).
Jos aloittajan mies haikailee jotain halpaa teollisen toimijan valmispaketti "hirsiaittaa" niin katsoisin niin pitkään ja arvostelevasti, että ymmärtää unohtaa moisen typerehtämisen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.