Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eka koiranäyttely

Lähettäjä: jännittää 
Päivämäärä:   1.8.24 13:46:10

Olen viemässä koiraani ensimmäiseen näyttelyyn. Mitä pitäisi huomioida? olemme harjoitelleet seisomista ja kävelyä hieman. Koira on tottunut muihin koiriin ja ihmisiin. Mutta itse näyttelyharkkoihin ei olla päästy.

  Re: Eka koiranäyttely

Lähettäjä: N36 
Päivämäärä:   1.8.24 13:53:47

https://www.kennelliitto.fi/koiraharrastukset/koiranayttelyt/koiranayttelyn-kulku

  Re: Eka koiranäyttely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 14:01:09

Ensimmäiseksi kannattaa selvittää, että miten sun rotu esitetään.

  Re: Eka koiranäyttely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 14:16:27

"kävelyä hieman"

Eli osaako koirasi _ravata_ hihnassa, kun ympärillä ravaa samaan aikaan toiset koirat?
Lisäksi tuomarin kopelointi on monelle koiralle haastava tilanne, joten kannattaa harjoitella, että tuntematon lähestyy, kopeloi läpi, katsoo hampaat (ja kivekset, jos uros).

  Re: Eka koiranäyttely

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   1.8.24 14:28:11

Muista, että kaikki ovat joskus olleet kehässä ensimmäistä kertaa ja myös se, että myös niitä kokeneempia jännittää.

Kuuntelet tarkasti, mitä tuomari tai kehäsihteeri ohjeistaa tekemään. Mene tuntia ennen paikalle, ei liian aikaisin eikä liian myöhään. Seuraa, mitä muut siellä kehässä tekevät.

Hyvin se menee!

  Re: Eka koiranäyttely

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   1.8.24 14:42:15

Meillä sama edessä tässä syksyllä!
Jännittää itseänikin, olen vähän perfektionisti joten ahdistaa aina kun ensimmäistä kertaa tehdään jotain enkä tiedä varmaksi mitä tapahtuu:D

Olen ottanut asenteen, että käy mitä käy, ei ole kuolemanvakavaa. Koira on vielä nuorten luokassa ja veikkaan että ryhmässä juokseminen on haasteellista mutta mitä sitten.

Tsemppiä ja mukavia näyttelyitä!

  Re: Eka koiranäyttely

Lähettäjä: jeppis 
Päivämäärä:   1.8.24 15:02:30

Käy mätsäreissä ensin harjoittelemassa.

  Re: Eka koiranäyttely

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   1.8.24 15:28:26

" olemme harjoitelleet seisomista ja kävelyä hieman."

Nyt kannattaa harjoitella juoksemista, jossa koira seuraa sivulla ja vauhti niin nopea, että koira saavuttaa ns. lentävän liikkeen, eli takajalat juostessa ovat hyvässä asennossa, kuten ravissa.

  Re: Eka koiranäyttely

Lähettäjä: riga 
Päivämäärä:   1.8.24 15:37:02

Muista että ei ole niin vakavaa, jos ekalla kerralla joku asia vaikka yllättää eikä vaikka suju kuin oppikirjassa :) Ja aina saa kysyä ohjeita, jos on hukassa. Yritä pitää kivaa, tsemppiä :)

  Re: Eka koiranäyttely

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   3.8.24 01:59:46

Hampaiden tarkistus. Ja kivekset Jos uros.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.