Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   1.8.24 10:01:07

Mitä tälle voi tehdä, oisko vinkkejä tuotteista? Mulla on kuiva iho, varsinkin talvella. Mutta nyt ihan saakelin rasvainen, kamala ees meikata. Ja samaan aikaan jotenkin kuiva!

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: Kosmetologi 
Päivämäärä:   1.8.24 10:02:45

Mitä tuotteita nyt käytät? Happokuorinta kerta viikkoon, vesikosteutus kasvovedellä ja seerumilla päivittäin sekä kasvoöljy vaikka iho rasvoittuu. Muista juoda runsaasti vettä.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   1.8.24 11:41:32

Rasvoittuvalle pintakuivalle iholle ei öljyjä eikä kasvovettä. Itsellä ainakin pahensi vaan ja öljy tukki ihohuokoset.

Itse olen nyt pitkään pessyt miedolla puhdistusaineella, jonka jälkeen kosteuttava seerumi. Seerumit parhaita, kosteuttavat paljon tehokkaammin kuin mitkään voiteet. Yöksi laitan seerumin päälle kosteuttavan yövoiteen vielä.
Talvisin sama, paitsi tujumpi kosteusvoide myös päivällä. Voiteen pitää olla "seerumityyppinen", eli imeytyy eikä jätä lähmäistä tunnetta iholle.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   1.8.24 12:41:48

Hormonit ja suoliston kunto...sokerit ja transrasvat ekana pois

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.24 12:46:57

Painin saman asian kanssa, iho pintakuiva erityisesti poskista, mutta rasvoittuu otsasta. Olen myös huomannut, että miehen kanssa pussailu ärsyttää tosi paljon ylähuulen päällä olevaa ihoa, se alkaa lähes kuoriutua joskus :D

Kuorin noin kerran viikkoon happokuorinnalla ja käytän aina aamuin illoin kasvovettä. Päivällä kevyempi rasva, illalla yöksi paksumpi. Lisäksi silmänympärysvoide. Käytössä korealaiset tuotteet, ne on usein tosi kosteuttavia. Katso myös, ettei putsari ole liian kuivattava, jotkut niistä on tosi tujuja. Etenkin aamulla riittää joku vähemmän pesevä.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   1.8.24 12:47:32

Sokerin oon jättänyt, ja nyt ollut parin viikon ajan jättinäppyjä :/ mutta suolaista oon syönyt, sipsiä vähän ja pitsapaloja jne. Mutta nekin tarkoitus saada kuriin!
Vedenjuonti on aika ok mallilla.
Mikä on happokuorinta?

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.24 12:50:12

Kuorintoja on siis mekaanisia, eli sellaisia joissa on rakeita, ja sitten happokuorintoja. Happokuorinta on yleensä sellainen, että laitetaan iholle tietyksi ajaksi (oma tuotteeni on iholla vain minuutin) ja sitten pestään pois. Kuorii siis kemiallisesti kuolleet ihosolut pois.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.24 12:51:07

Ja omalla kohdallani ei ruokavalio vaikuta mitään. En syö sokeria juurikaan ja muutenkin ruokavalio terveellinen. Kyllä se ihotyyppi on enemmän geeneistä ja ympäristötekijöistä kiinni. Siitä kertoo jo se, että lähes kaikilla suomalaisilla on talvella kuivempi iho, kuin kesällä. Se on ihan luonnollista.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   1.8.24 12:58:28

Vaihdoin rasvat argan öljyyn, niin ihokin rauhoittui. Tavalliset kasvovoiteet iho jotenkin ensin imaisi ja yöllä puski takaisin, öljyn kanssa ei sitä tee.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.8.24 13:54:11

Sekaiho on vähän hankala. Tärkeintä on saada kosteutta ihon pinnan alle kasvovedellä ja seeremilla. Päälle kosteusvoide lukitsemaan kosteuden. Geelimäistä rasvoittuvalle alueelle ja kosteuttavampaa kuiville.

Kesällä kun käyttää aurinkorasvaa kasvoilla, niin pärjää kasvovedellä ja seerumilla.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: Kosmetologi 
Päivämäärä:   1.8.24 14:00:46

Kyllä öljyä, sillä ihon rasvoittuminen rauhoittuu ulkoisen öljyn myötä, jos siis kyse ei ole hormonaalisesta rasvoittumisesta. Iho tarvitsee sekä vesi- että rasvakosteutusta pysyäkseen tasapainossa.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.8.24 15:21:06

Mullakin posket, leuka ja nenänpää on kuiva, muualta iho aivan rasvainen. Silti nenään ja leukaan tulee finnejä, vaikka välillä iho on niin kuiva että lohkeilee.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.24 15:48:29

Mulla kyllä öjyt tukkii huokoset, vaikka kuinka sanotaan ettei tuki. Kaksoispuhdistuksen öljynkin vaihdoin geeliputsariin ja heti tilanne parani. Eli ensi puhdistus geelillä, sitten emulsiolla.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: Kosmetologi 
Päivämäärä:   1.8.24 15:55:53

Riippuu öljystä, öljy tulee valita ihotyypin mukaan sekä suosia luonnon öljyjä. Joku markettiöljy joka sisältää autoteollisuusöljyjä niin tukkii varmasti.

  Re: Rasvoittuva ja kuiva naama

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 21:21:08

itse painin vuosikausia saman asian kanssa. näpyt loppui kuin seinään heti, kun lopetin kasvojen rasvaamisen ja pesemisen aamuisin. pelkkä aurinkorasva ja iho tykkää. sitten taas jos et laita aurinkorasvaa aamulla, niin iho menee näpyille. iltaisin pelkkä vaahtoava putsari sekä kevyt kosteusvoide. ceravelta molemmat ja korealainen aurinkorasva. aamuisin käytin samoja tuotteita. välillä pesin ja välillä en, mutta joka päivä rasvaus. kauhulla odotan talvea, koska kuulostaa hullulle, että pelkkä aurinkorasva riittää kosteuttamaan talvella

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.