Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauanko olet kyläilemässä?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   1.8.24 09:21:41

Tehdäänpäs gallup. Kauanko olet kerrallaan kyläilemässä vanhempiesi, sisarustesi tai vaikka naapurin luona (nyt pois luetaan siis bestikset joiden kanssa hengataan koko viikonloppu tms.)? Olen itse yleensä pari tuntia, ja niin ovat sisarukseni ja vanhempanikin. Mietin, onko tuo aika kuitenkin lyhyt kyläilyajaksi? Jos esimerkiksi juhlistetaan jotain juomalla kakkukahvit. Mitä mieltä olette ja miten teette itse?

Re: Kauanko olet kyläilemässä?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   1.8.24 09:33:33

1- 3 tuntiin riippuen siitä kuinka tuttuja ovat ja kyläilyn tarkoituksesta.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   1.8.24 09:45:21

Niin, mä siis toivoisin, että vieraat eli tutut, viihtyisivät pidempään kuin sen 2.

Lähettäjä: Kerros 
Päivämäärä:   1.8.24 09:46:35

Eilen olin isäni luona 7 tuntia.

Yleisesti kyläilen varmaan jotain yhden ja kymmenen tunnin välillä. Riippuu täysin kenen luona olen.

Lähettäjä: Hattivatti 
Päivämäärä:   1.8.24 09:47:04

1-3 tuntia siinä on jo käyty läpi kaikki oleellinen katsottu tilukset yms. En tykkää vaan istua sohvalla oikeastaan missään edes kotona

Päivämäärä:   1.8.24 09:49:22

Ja kyläilen todella harvoin, vanhemmilla pari kertaa vuodessa ja sisaruksilla just jossain juhlissa. Kavereilla sitten viikoittain tai vuosittain riippuu ihan kaverista. Sielläkin olen ehkä tunnin tai kaksi, kotoa tulee muuten sanomista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.8.24 09:52:35

2-3 tuntia yleensä

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   1.8.24 09:54:08

Noin 2h

Lähettäjä: Tamperisti 
Päivämäärä:   1.8.24 10:01:12

Toivoisin, että vieraat viihtyisivät luonani max 2 tuntia. Juuri tänä kesänä vieraat viipyivät yli 9 tuntia vaikka vihjailin moneen kertaan, että ohhoh, onpa kello paljon, ohhoh, täytyypä lähteä ruokkimaan hevoset jne. Se oli ehdottomasti liian pitkä aika ja tämän vuoksi en tykkää kutsua ihmisiä kotiin, vaan menen mieluummin muiden luo, jotta pääsen lähtemään parin tunnin päästä.

Muiden luona siis viihdyn sellaiset 0,5-2 h tilanteesta riippuen. Erikseen sitten joulut ym. juhlat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 10:04:43

Riippuu tilanteesta mutta voin olla viikonkin. Samoin meillä esim. miehen kaveri oli just 4 päivää.Joskus jos ajan vaan ohi niin voi olla että olen 5min. tai vaikka vajaan tunnin. Veli oli viimeksi pari vuorokautta.

Päivämäärä:   1.8.24 10:25:35

Meillekkin on eksynyt näitä miehen kavereita, jotka ovat olleet 1-7 päivää kun ovat tulleet kylään. Se yö tai 2 menee vielä jotenkin mut viikko... Joo. On pitänyt muutaman kerran sanoa, et voisko tuo tyyppi jo lähteä.

Lähettäjä: :] 
Päivämäärä:   1.8.24 10:52:09

Vanhempien luona saatan kyläillä jopa viikon, riippuu kuinka on menoja. Normaalisti kyläilen aina viikonlopun yli, jos kyläilen. Isovanhemmillani kyläilen noin 3-6 tuntia yleensä, saatan olla myös yön tai pari. Muilla lähisukulaisilla 2-3h. Kaikki muut kyläilyt noin 1-2h. Yleensä pyrin lähtemään aika aikaisin, mutta jos pyydetään jäämään vielä tyylillä "voisitko jäädä vielä syömään" jne. niin kyllä silloin yleensä jään.

Lähettäjä: Suklis 
Päivämäärä:   1.8.24 10:54:28

Noin 2 tuntia, jos ei ole kyse jostain etukäteen sovitusta pidemmästä vierailusta.

Päivämäärä:   1.8.24 11:11:06

Äiti asuu 700 km päässä joten 4-7 päivää. Veljet asuu samoilla nurkilla joten niitä tulee samalla nähtyä.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   1.8.24 11:27:39

Vanhempien luona yleensä 4-6h eli keskittyy viikonloppuihin ja lomiin, juhlapyhinä n. 24h eli yhden yön. Naapurissa max 2h, hyvien ystävien luona 2-4h, riippuen onko pikainen arki-iltavisiitti vai viikonlopun kahvittelu/ lasillinen (tai pari).

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   1.8.24 13:36:19

Vanhemmat ja sisarukset asuu nii kaukana, että tarkoittaa aina vähintään 1 yön viettämistä paikassa (erikoinen ajatus, että juuri ne lähisukulaiset olisi siinä lähinurkissa joilla vieraillaan vaan nopeasti joka päivä :D). Eli mietin tässä nyt muita kyläilyä, niin kyllä ne n.2h kestää, pidempään en juuri jaksa olla, joku 3h on jo ihan maksimi.

Päivämäärä:   1.8.24 14:33:54

"Meillekkin on eksynyt näitä miehen kavereita, jotka ovat olleet 1-7 päivää kun ovat tulleet kylään. Se yö tai 2 menee vielä jotenkin mut viikko... Joo. On pitänyt muutaman kerran sanoa, et voisko tuo tyyppi jo lähteä."

Ei mua ainakaan haittaa. Saivat risusavottaa tehtyä paljon ja korjattua yhden hallin oven johon minun haba ei riittänyt kovin hyvin. Itse lähdin kesken vierailun töihin niin en joka päivä ollut edes paikalla. Mies ja kaverinsa hoitivat lasta kun olin töissä.

Päivämäärä:   1.8.24 14:35:58

Ja lisään vielä että tekivät törkeän hyvää ruokaakin. 7-8h saattoi ruuan valmistukseen mennä helposti. Siis ihan yhteen ateriaan.

Lähettäjä: hop 
Päivämäärä:   1.8.24 14:36:16

Jotain 1-3 tunnin väliltä. Riippuu ollaanko nähty lähiaikoina vai tavataanko harvemmin.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   1.8.24 16:51:07

Naapureiden luona en kyläile lainkaan.
Vanhempien ja sisarusten luona riippuu, missä majoitun kyseisellä reissulla. Saatan nähdä muutaman tunnin esim. päivällisen merkeissä, jos majoitun muualle, tai saatan asua kyläilemässä monta päivää, jos kyseinen perheenjäsenen koti toimii myös majapaikkanani.
Sama ystävien kanssa: useimmat asuu kauempana.
Arkisimmillaan tapaan kavereita lounaan merkeissä n. 1h kesken työpäivän.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   1.8.24 17:39:02

Kavereilla (jos sovitaan vaikka kahvitreffit) olen yleensä n. 2h.
Siskolle jos menen, voi vierailu kestää mitä vain tunnin ja kymmenen tunnin välillä :D joskus olen yötäkin.
Isällä käyn muutamasta tunnista muutamaan päivään, koska asuu vähän kauempana.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   1.8.24 17:56:33

Oikeestaan aiis mun sukulaisten 2h on normaalikäytäntö.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.8.24 19:20:07

2 tuntia max 3. Ikäviä vieraat jotka eivät osaa löhteä kotiin...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.