Lähettäjä: Herne
Päivämäärä: 1.8.24 00:34:58
Siis onko sulla joku remppa meneillään, kun mainitsee purkujätteen?
- remontiin kuuluu suunnitella remonttijätteen hävittäminen. Yleisimmin tämä tapahtuu kuljettamalla jäte jäteasemalle tai hommaamalla jätelava remonttia varten.
- jos normaali taloudenpito ilman remontista aiheutuvaa jätekuormaa taloyhtiössä ei onnistu nykyisillä jäteastioilla, niitä tarvii hommata lisää. Tämä hallitukselle tiedoksi ja tarvittaessa taloyhtiön kokoukseen, jossa voidaan hyväksyä lisäkustannukset. Omassa taloyhtiössä muuten ärsyttää, että 2 sekajäteastiaa on yleensä Max. puolillaan, mutta pahvikeräysastia tupaten täynnä tai välillä tarvii ootella, et se tyhjätään ennenkuin voin oman keräyskassin tyhjästä. Sekajätettä itsellä ei meinaa tule kuin tyyliin 1 kassi kuussa.
- jos taloyhtiössä jostain syystä remppaa menossa monella, onko kyseessä joku peruskorjauksen kanssa samanaikaisesti tehtävä remppa? Onko epäselvyyksiä kenen vastuulla jätelavan tilaaminen on; taloyhtiön vai osakkaan?
- jos olet vuokralaisena tekemässä remppaa, oletko sopinut kustannuksista ja vastuista asunnon omistajan kanssa? Kenen vastuulla huolehtia purkujäte kierrätykseen/jäteasemalle ja kuka maksaa kuljetuskustannukset ja jätemaksun?
- tietenkään et voi dumpata jätteitäsi toisen taloyhtiön jäteastioihin, koska et osallistu niiden tyhjäämisen kustannuksiin osakkaana/asunnon omistaja ei osallistu. Ehkä voit ottaa yhteyttä siihen taloyhtiön ja saada juosta nukun diilin? Maksua vastaan voit käyttää jäteastioita? Kesäaikaan monessa taloyhtiössä jätehuollon kustannukset pyörii, vaikka astiat on lähes tyhjiä, kun asukkaat lomailevat toisaalla.
|