Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kenen ”vastuu”? Perhesuhteet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.24 22:23:37

Minulla siis on vanhemmat eronneet kun olin teini. Teini-iässä kävin läpi kaikenlaista ja yhteydenpito isän puolen sukuun katkesi kokonaan, vaikka aiemmin olimme todella läheisiä. Minusta tuli vähän sellainen musta lammas teinikapinan takia ja koska isän puolen suku ei tykännyt enää äidistä ja piti häntä ja minua outona.

Nyt ollaan alettu vähän pitää yhteyttä, mutta tuntuu että koko homma on ikään kuin minun vastuuni. Sukulaiset on valitelleet etten koskaan ota yhteyttä. Mutta eivät ota hekään. Jollain lailla koen, että se olisi myös heidän vastuunsa, koska minä olen se ”lapsi” joka on ajautunut ulkopuolelle. Ja todellakin tunnen oloni ulkopuoliseksi, minua ei ole kutsuttu mihinkään häihin, sukujuhliin, rippijuhliin tms viimeiseen 15+ vuoteen, koska silloin teininä en parin vuoden ajan halunnut aina osallistua. Ja silti aina kun ollaan tekemisissä, valitellaan että en tule mihinkään sukujuhliin, vaikka tietävät kyllä etten ole edes ollut tietoinen niistä. Kai itse vaan pitäisi selvittää ja kutsua itsensä :D

Tämä nyt siis EI ole sellainen juttu että penäisin heitä jotenkin vastuuseen. Emme ole niin läheisiä, että haluaisin tästä sen tarkemmin keskustella, eikä asia lopulta hirveästi haittaa. Mutta jos nyt miettii, että miten ideaalitilanteessa asiat menisi :D

  Re: Kenen ”vastuu”? Perhesuhteet

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.7.24 22:27:08

Ideaalitilanteessahan vanhempasi olisivat

  Re: Kenen ”vastuu”? Perhesuhteet

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.7.24 22:28:06

Lähettäjä* 

Päivämäärä31.7.24 22:27:08

Ideaalitilanteessahan vanhempasi olisivat vain vieneet sinut silloin teininä niihin sukujuhliin.

  Re: Kenen ”vastuu”? Perhesuhteet

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   1.8.24 06:16:55

Voisitko kutsua ne tärkeimmät isäsi puolen sukulaiset sinun luoksesi kylään? Kerro, että haluaisit pitää yhteyttä. Monella teinillä yhteys katkeaa teini-iässä, ja sitten se pitää nuorena aikuisena rakentaa uudelleen. Menneitä juhlia et saa takaisin, tulevat kyllä. Voihan olla, että sinut on kutsuttu, mutta vanhempasi eivät ole välittäneet kutsua.

Mun veli meni uusiin naimisiin, ja kutsun aina bonuslapset meille juhliin. Lapsista yksi, isänsä luona asunut, ei ole koskaan tullut, vaikka itse kävin hänen syntyäreillään, rippijuhlissa ja yo-juhlissa. Kerran, ennen 50-vuotisjuhlisni näin tämän bonuslapsen äitinsä kanssa kaupassa ja sanoin jotain, että nähdään juhlissa viikonloppuna. Bonuslapsi kysyi aivan äimidtyneenä "mistä te puhutte", mihin äitinsä vastasi "et sä pääse kuitenkaan". Eli tätä yhtä ei koskaan oma äiti ottanut mukaan eikä välittänyt kutsua.

  Re: Kenen ”vastuu”? Perhesuhteet

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   1.8.24 10:15:15

Joo: Kulkeeko sinulla aikuisten jo omissa kodeissaan asuvien "lasten" kutsut vanhempien kautta ja jos, niin miksi ihmeessä? Selvitä suorat yhteystiedot, jos heidät juhliisi haluat. Ihan kuin olisivat jotain toisarvoisia kutsuttavia, jos eivät ole sinulle suoran kutsun arvoisia.

  Re: Kenen ”vastuu”? Perhesuhteet

Lähettäjä: Rcj 
Päivämäärä:   1.8.24 11:27:55

Joka kerta vastaat "ette ole kutsuneet" ja "ette tekään minuun ole ottaneet yhteyttä". Menee viesti perille. Tosin tuollaiset saattavat sitten loukkaantua kun sanottiin, vaikka itse sanoivat samalla tavalla ensin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.