Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: Mom 
Päivämäärä:   31.7.24 22:21:31

Tässä tukalassa loppuraskaudessa haaveilen oman olon ja kropan palautumisesta normaaliksi..mitkä raskausvaivat sinulla jäi heti synnärille ja mitkä oli sellasia joissa palautuminen normaaliin otti enemmän aikaa?

Itsellä haittaavimpia oireita sekä fyysinen että henkinen väsymys, katkonaiset unet, olematon lämmönsietokyky (tuskaa helteellä), jatkuva nälkä ja siitä seuraava heikotus, turvotus, kivut ja kolotukset

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   31.7.24 22:25:58

Hikoilin n. 4kk öisin lakanat märiksi synnytyksen jälkeen (hormonit), ja surkeat yöunet jatkuivat koliikkivauvan vuoksi. Närästys ja turvotus loppui kuin seinään.

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.24 22:28:18

Valitettavasti ei jäänyt oikein muuta kuin istukka :D PGP:tä oli vielä vuosi synnytyksen jälkeen. Turvotuksen laskeutumisessa kesti pari viikkoa. Hengästyminen ja pyörrytys jatkui kanssa useamman viikon, eka kävelylenkki oli melkoinen. Fyysinen väsymys lähti, mutta tilalle tuli hullu unettomuus hormonihuuruissa. Henkisesti oli väsyttävää koska oli niin paljon uutta opittavaa. Imetys aiheutti aivan kamalaa hikoilua, ja nälkä on loputon. Ja heräilyt tietysti jatkuu 2-3h välein ekat kuukaudet ainakin.

Selkäkivut kyllä helpotti parissa päivässä, ja itsellä kun oli atooppisen ihottuman pahenema niin se alkoi myös heti helpottaa.

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: YY 
Päivämäärä:   31.7.24 22:34:07

Kutina, nenän tukkoisuus ja vetelät nivelet jäivät synnärille. Ja ei jäänyt ikävä! 9kk tukossa oleva nenä oli todella raivostuttava, ja raskauden loppua kohden pahentunut nivelten löysyys ja muljahtelu (sormet, nilkat ja polvet) oli sekin varsin kamalaa, varsinkin yöllä kun piti vessaan mennä niin pahimmillaan pyyhkimisestä ei tullut mitään kun sormet tuntuivat olevan enemmän ja vähemmän irtonaiset ja toimintakyvyttömät :D Ja tuo kutina. Ei varmaan tarvitse perustella…

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.24 22:35:00

^ Oliko sulla siis hepatoosi vai muita kutinoita?

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.7.24 22:36:53

Olin loppuraskaudessa todella turvonnut. Se vaikeutti ihan kaikkea, ja maha oli iso verrattuna omaan kokooni. Olen siis noin 150 cm ja vauva melkein neljä kiloa, niin ahdistihan hän siellä (fyysisesti). Synnytyksen jälkeen turvotus laski niin nopeasti, ettei voisi uskoa ja itse vauva ei enää painanut siellä sisuskaluja.

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: Pap 
Päivämäärä:   31.7.24 22:44:03

Kaikki paitsi vatsa. Eli pömpötti synnytyksen jälkeen. Muuten kaikki ongelmat kyllä katosi. Mulla oli vielä riskiraskaus. Selvittiin molemmat.

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   31.7.24 22:59:33

Väsymys ja selkäkivut jäivät synnärille, hikoilu jatkui vielä jokusen hetken.

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.7.24 23:06:42

Iso maha jäi leiklauspöydälle

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.7.24 23:15:22

Mmmm..

Tämä on hyvin ihniskohtaista. Mulla vaivat alkaneet vasta synnytyksestä ja raskausaika ollut helppoa.

2 vuotta synnytysten jälkeen alkanut univaje ja hormonimyrsky helpottaa. Raskausaikana ei mitään vaivaa paitsi oksentelu ekalla puoliskolla raskautta.

Mutta osalla helpottaa ihan heti kun vauva on syntynyt. Toivottavasti aloittajallakin.

Hormonaalinen väsymys helpottaa ainakin heti. Imetys ja se pikkuvauva saa hormonit ylikierroksille ja jaksaa aina pienilläkin unilla tai vaikka melkein nukkumatta alkuunsa. Toki jos tämä jatkuu monta kuukautta ja vauva huono nukkuja niin se väsymys jossain kohtaa kyllä taas saa kiinnim

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   31.7.24 23:18:59

Jalkojen turvotus, närästys, nenän tukkoisuus, yleinen vi tutus mahasta (ja suurin osa mahasta muutenkin), ummetus..

Väsymyskin joo, kun vauva sylissä sain nukkua niin paljon kun sielu sieti ja jotenkin hormonit boostaa niin että jaksaa.

Mulla on kolmesta yksi kesävauva ja varsinkin helteellä oli kiva, kun sai kropan kevyemmäksi.

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.8.24 03:29:12

Kaikki ne loppui sinne synnärille. Mulla oli turvotusta, peräpukamat, issiaskivut, ilmavaivoja loppu raskaudesta.

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 07:36:33

Kaikki paitsi väsymys paheni yövalvomisten takia.

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: Kolmen äiti 
Päivämäärä:   1.8.24 07:51:42

Joka kerta se kipu jonka sisäinen suonikohju nivusessa aiheutti

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.8.24 07:56:43

Turvotus, selkävaivat ja suonenvedot ainakin

  Re: Mitkä raskausvaivat loppuneet heti synnytykseen?

Lähettäjä: Visentti 
Päivämäärä:   1.8.24 09:10:33

Närästys. Se oli oikeastaan ainoa oire. :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.