Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä teette vapaa-ajalla?

Lähettäjä: Aaa 
Päivämäärä:   31.7.24 22:07:56

Ei saa vastata, että tallilla, koska kysymykseni on: mitä te teette vapaa-ajalla, jos hevosia ei ole? Vuosia harrastanut kaiken vapaa-ajan hevosten kanssa tavoiteellisesti (miltei koko elämän) ja nyt olen päättänyt lopettaa. Tulevaisuus tuntuu hyvin tyhjältä. Jotain pitäis keksiä, mutta mitä? Mitä te muut teette?

Re: Mitä teette vapaa-ajalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 22:10:59

Vietän aikaa luonnossa, luen, kirjoitan, neulon, teen ruokaa ja leivon.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   31.7.24 22:12:48

Luen, lenkkeilen (talvella sen tilalla hiihto), pelaan jalkapalloa, teen kaikkea lasten/perheen kanssa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.24 22:14:10

En ehkä ole paras ja inspiroivin vastaaja tähän, koska en tee oikeastaan mitään. Istun koneella ja olen puhelimella, kotityöt toki lisäksi. Joskus todella harvoin yritän käydä kävelyllä, mutta se lähinnä vain v*tuttaa. Olen fyysisesti tosi huonossa kunnossa.

Toivottavasti aloittaja löydät jonkin mielekkään harrastuksen, ettei käy niin kuin minulle. Minä harrastin hevostelun jälkeen jokusen vuoden koiran kanssa aktiivisesti, se on samantapaista kuin hevostelu, eläimen kanssa toimimista, yksilölaji mutta hyvä porukka kuitenkin tärkeä, eläimestä ja sen tarpeista täytyy huolehtia kokonaisvaltaisesti hyvin. Eli jos sinulla on jo koira niin ehdottaisin sen kanssa harrastamista, tai ehkä koiran hankkimista? Itselläni ei ole siis moneen vuoteen enää ollut koiraa, eikä mahdollisuutta hankkia uutta.

Päivämäärä:   31.7.24 22:16:07

Masennun kohta.

Olen todella sosiaalinen ja menevä ihminen. Minulle ei valitettavasti lukeminen, luonnossa liikkuminen tai neulominen riitä. Vaikka ihanan rauhalliselta ja seesteiseltä kuulostaakin teidän harrastukset...

Muita?

Lähettäjä: Pikka 
Päivämäärä:   1.8.24 00:29:13

No hommaa joku menevämpi harrastus tilalle. Kokeilemalla löytää.

Mä luen, remontoin taloa, hoidan puutarhaa ja kasvimaata, juoksen, matkustelen, teen hyvää ruokaa.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   1.8.24 00:47:34

Mulla menee kaikki aika koirien kanssa. Lenkkeillään paljon ja lisäksi käydään kisoissa ja treeneissä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.8.24 01:56:26

Kaikkea, mihin ei ole juuri aikaa muutoin. Opiskelen, kirjoitan, luen, teen ristisanoja, matkustan, kokkailen ja selaan reseptejä, tapaan kavereita, teen kotitöitä, harrastan lemmikkien kanssa, viihdyn luonnossa, sienestän, lenkkeilen, hoidan kasveja, edistän erilaisia projektejani, mökkeilen, vietän laatuaikaa miehen kanssa...

Lähettäjä: Lapu 
Päivämäärä:   1.8.24 07:57:47

No aika töiden jälkeen menee aika äkkiä, kun harrastaa jotain liikuntaa, itsellä kävely, hölkkä, hiihto, kahvakuula, erilaisia jumppia, ratsastustunnit. Viikonloppuisin enemmän aikaa, joskus mökillä remppaa, kotona enempi kotihommia, pidempiä lenkkejä jne. Ei siis mitään erikoista :D Hevostelua voi harrastaa esim.tunneilla/vuokrahevosella, ei ole niin sidottua mutta ei kokonaan lopu :)

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   1.8.24 08:19:35

Arkena vapaa aika menee melko nopeasti. Olen lapseni seurassa enimmäkseen. Leikimme, piirrämme, siivoamme, teemme ruokaa, askartelemme, ulkoilemme. Kun saan lapsen nukkumaan, selaan somea hetken aikaa ja käyn nukkumaan.

Viikonloppuisin sitten kun työt eivät haukkaa 9h päivästä, niin käyn harrastamassa liikuntaa ilman lasta ja panostan siivoamiseen hieman enemmän kuin arkena.

Lähettäjä: Vaihdos 
Päivämäärä:   1.8.24 08:24:06

Ennen kävin raveissa
Nykyisin käyn mökillä

Lähettäjä: Bää 
Päivämäärä:   1.8.24 08:32:41

Tekemistä olis kyllä itsellä. Harrastan crossfittiä pari kertaa viikossa. Lisäksi käyn ehkä kerran viikossa sslilla. Koiran kanssa lenkkeilen ja kerran viikossa ajellaan jonnekin näkemään kaveria. Lisäksi hiihdän ja harrastan muutakin urheilua jos ehdin. Ajattelin nyt opetella uimaan. Käyn myös avannossa mikä vie aikaa koska pitää mennä autolla. Haluan myös rentoutua ja katsella esim sarjoja. Tykkään myös esim retkeillä ja käydä sienessä. Kotitöitä ja esim ruokaa ehdin laittaa aika vähän mikä on harmi.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   1.8.24 08:35:13

Hevosen pidon lopetin joitakin vuosia sitten. Lenkkeilen koirien kanssa, matkustelen, luen, remontoin ym kotihommaa, käyn salilla ja vesijumpassa. Sarjoja katselen

Lähettäjä: rh 
Päivämäärä:   1.8.24 09:16:47

Mä suosittelen sulle jotain liikuntaharrastusta, missä tehdään yhdessä! Esim. joku nyrkkeily, crossfit, tanssi yms. Pitää kehon ja mielen kunnossa sekä ylläpidät sosiaalisia suhteita.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   1.8.24 09:53:13

Vapaa-ajan ongelmia ei olisi ollenkaan, tekemistä keksin kyllä! Perhe ja työ vaan rajoittavat vähän, mitä kaikkea pystyy tekemään ;)

Lapset ovat jo kouluikäisiä, joten he eivät enää niin tiiviisti edes halua vanhempien seuraa. Toki touhutaan yhdessäkin ja kuskataan heitä vaikka harrastuksiin tai kavereille tarvittaessa. Hevosia näen pari kertaa viikossa lapseni siivellä. Tällä hetkellä itselleni riittää mainiosti, että saan lapsen kanssa hoitaa vuokraponin ja kävellä mukana maastolenkillä.

Liikunta on minulle tärkeää jo vuosia, joten jumppaan, lenkkeilen (kävely, hölkkä, hiihto, pyöräily), joogaan ja käyn lavatansseissa. Tanssiharrastukseen on mahdollista hurahtaa ihan täysillä, vie kyllä aikaa ja rahaa, jos innostuu kiertämään lavoja ja tanssikursseja.

Minulla oli vuosia liikuntakeskuksen jäsenyys (silloinkin, kun hevostelin), mutta nyt korona-ajan jälkeen en ole sinne palannut. Juutuuppi on täynnä jumppia ja nykyinen asuinpaikka on sellainen, että pitäisi lähteä autolla. Tuntuu vähän pöhköltä, kun jumppamaton saa olkkariin tai terassille ja aikaa menee vähemmän. Olen aina tykännyt liikkua yksin, joten en välttämättä tarvitse lenkkikaveria tai jumpparyhmää.

Käsityöihminen en ole, joskus innostun värittämään tai piirtämään. Sisustamisesta tykkään, joten luen alan lehtiä ja mööbleeraan satunnaisesti. Tykkään myös käydä konserteissa, museoissa tai taidenäyttelyissä. Läheltäkin voi löytyä tosi mielenkiintoisia kohteita.

Suurin kynnyshän on varmaan lähteä sieltä kotoa tai puuhastella jotain. Sohvanpohjalle jää helposti märehtimään, ja se vain esim. väsyttää entisestään.

Lähettäjä: marjanpoimija 
Päivämäärä:   1.8.24 11:02:20

Nyt lomalla joten pelkkää vapaata.

Oon käyny marjassa, tehnyt mehut talveksi. Reissaan autolla pitkin suomea. Käynyt retkeilemässä, yöpynyt riipparissa. Nähnyt kavereita. Nyt lähdössä vetämään Karhunkierros Kuusamoon.

Päivämäärä:   1.8.24 21:18:02

Kiitos vastauksista. Pitäähän tutustua harrastustarjontaan tällä seudulla ja miettiä mikä olisi samalla sosiaalista.

Teen täysin etätöitä ja siksi haluan lähteä ulos kotoa iltaisin ja viikonloppuisin.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   1.8.24 21:26:50

Tallivuokran hinnalla käy joka kuukausi useamman kerran teatterissa, konsertissa tai keikoilla. Ja on varaa myös väliaikatarjoiluihin. Avoimesta yliopistosta löytyy vaikka mitä mielenkiintoisia kursseja. Työväenopistossa taas enemmän harrastepainotteista opiskelua. Itse tykästyin kovasti laulamisen opetteluun, vaikken erityisen musikaalinen olekaan. Monipuolista liikuntaa harrastan myös päivittäin, mutta se on lähinnä velvollisuus, ei nautinto.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.