Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkoholi tuhonnut vatsan

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   31.7.24 21:06:48

Kyllä, jonkinlaista ongelmaa on Alkon kanssa mutta tilanne on mitä on. Jo pari vuotta tilanne ollut että vahvojen tai liika juomisen jäkeen seuraavana päivänä on ripuli ja varmaan ihan normalia.
Viime kuusa oli kesäloma ja monia pippaloita joten tuli varmaan se liki pari viikkoa juotua enemmän tai vähemmän joka päivä ja vatsa meni tästä aivan entiseksi. Siis liki kuukauden mulla ollut vatsa kipeä enemmän ja vähemmän kaiken aikaa ja ripuli. Useamman kerran päivässä mahassa vääntää ja ihan nestettä tulee. Tuntuu ettei tämä enää lopu! Olen ollut juomatta ja sitten taas parina vklp Yhtenä iltana juonut pari niin ei vaikutusta suuntaan tai toiseen vaan ripuli ja vatsakipu pysyy, vaikka olisi juomatta.

En kehtaa lääkäriin mennä kertomaan että alkoholilla pilasin vatsani, niin onko kellään muulla ollut tälläistä ja mikä siihen auttoi? :/

Re: Alkoholi tuhonnut vatsan

Päivämäärä:   31.7.24 21:08:26

Ja tietenkin juomatta oleminen auttaa, mutta olin tuon lomajuomisen jälkeen n. 3 viikkoa juomatta ja tilanne ei parantunut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 21:10:18

Lääkäriin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   31.7.24 21:10:30

Jos nyt kuitenkin menisit lääkäriin ja ihan ensiksi laittaisit korkin kiinni lopullisesti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.24 21:10:37

Kyllä se lekuri on alkkiksia nähnyt ennenkin, et ole mitenkään ainutlaatuinen. Mene nyt vaan sinne lääkäriin.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   31.7.24 21:37:55

Voi olla haimatulehdus, joka toki oireiiee vatsakipuna. Lääkäriin mars!

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   31.7.24 21:38:42

Somac-kuuri, rennietä voi ottaa lisäksi. Kaikki ärsytys pois, ei yhtään alkoholia, ei buranaa, ei ruoka-aineita joiden tiedät ärsyttävän jos sellaisia on (itselläni esim. makeutusaineet). Kahvikin on yleensä huonoksi. Aikaa voi kulua silti useampi kuukausi ennenkuin on hyvä taas. Maitohappobakteereja ja kuituja voit lisätä ruokavalioon halutessasi.

Päivämäärä:   31.7.24 21:46:52

Somac, maitohappobakteeri, sitten sokerin syönti minimiin ja alko täysin pois .
Beroccaa aamulla. Jos et siis lääkäriin halua mennä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.7.24 21:54:39

Alkoholi aiheuttaa myös syöpää ruoansulatuselimiin.. Luultavasti suolisto on ärsyyntynyt ja tulehdustilaa yms päällä. Lääkäriin että saat lääkkeitä ja tosiaan se korkki kiinni. Voi olla haimatulehduskin. Jos naama keltainen niin maksa vaivaa.

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   31.7.24 21:58:44

Sinuna joisin piimää alkoholin sijaan nyt muutaman viikon ensiksi. Tai sinne lääkäriin voisi mennä kyllä heti.

Lähettäjä: mualimalla 
Päivämäärä:   31.7.24 22:30:38

laukussa leipää ja piimää vaan

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   31.7.24 22:32:41

Syitä voi olla muitakin. Itsensä syyllistäminen ei auta. Jospa ottaisit tästä vain suunnan parempaan?

Lähettäjä: Cbt 
Päivämäärä:   1.8.24 01:33:45

Voipi olla esimerkiksi syöpä. Mene nyt vaan sinne lääkäriin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.8.24 06:09:52

Haima sökö

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   1.8.24 10:14:21

Joo alkoholi vaurioittaa sisäelimiä. Eli kävisin tuollaisessa tilanteessa lääkärissä.
Ja lopettaisin alkoholin käytön.

Lähettäjä: BB 
Päivämäärä:   1.8.24 10:40:00

Ei Mahaasi ole alkoholi pilannut vaan Sinä itse .....

Päivämäärä:   1.8.24 11:06:28

Kokonaan lopettaminen auttaa. Ei ehkä kolmessa viikossa eikä kolmessa kuukaudessa, mutta ajan kanssa.

T : vuosi sitten korkin kiinni laittanut ja kroppa kiittää

Lähettäjä: =D 
Päivämäärä:   1.8.24 11:22:13

Kokeile Antepsin-nimistä vatsalääkettä:
https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=105&d=3096500

Lähettäjä: BB 
Päivämäärä:   1.8.24 12:02:49

Elikö mitä , Koskenkorvaa raakan....

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.8.24 19:03:18

Sitten kun vatsasi on terveyskampanjan jäljiltä kova kuin kivi, ja pungerrat käsivarren paksuista sementtijöötiä, kaipaat vielä tätä ripulia.

Päivämäärä:   1.8.24 22:55:49

Mä suosittelen ihan antepsinia. Se muodostaa kalvon vatsan limakalvolle ja suolisto saa rauhassa parantua niin että alkaa taas ruoka imeytyäkin.

Ne tabletit vaan on inhottavia, meinasin kerran tukehtua kun tabletti alkoi sulaa matkalla alaspäin... Kannattaa sulattaa ne ensin suussa tai tilkassa vettä. Alkaa tosiaan heti hajoamaan.

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   2.8.24 12:56:40

Mene sinne lääkäriin ja kerro rehellisesti, että on ollut ihan turhaa läträystä alkoholin kanssa ja epäilet sen nyt aiheuttavan seuraavat vatsaoireet. Lääkäri tutki, suosittelee varmasti jättämään alkoholin (eihän se nyt ole aloittaja sinulle yllätys, joten so what?) ja todennäköisesti saat tietoa miten vaivaa voidaan hoitaa.

Lääkäriin menossa et häviä mitään, menemättä olemalla voit pian paskoa kaupungilla housuihisi kuten parhaimmat spuget...

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.8.24 14:23:15

No et ole eka joten lääkäriin

Päivämäärä:   2.8.24 14:32:04

Rasvaripuli, ehdottomasti lääkäriin!

Päivämäärä:   11.8.24 16:13:20

Kiitos kommenteista tuo antepsin auttoi :) Toki kun olen juonut niin sitten tulee vuorokauden ripuli.
Ei ole naama keltainen enkä usko että maksassa vikaa.. Olen jo niin tottunut ripuliin että ei tule paskat housuun, ihme kyllä pystyn pidättämään vaikka olisi ihan vesirippe.. ehkä jo niin tottunut

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   11.8.24 17:08:29

Ja sitten voit jatkaa juomista?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   11.8.24 17:17:16

Kaverilla oli just samat oireet + rupesi oksentelemaan nyt viialla kerralla ja suostui viimein lääkäriin - haimatulehdus. Maannut nyt viikon sairaalassa, kun kuume ei laske.

Lähettäjä: Bertta 
Päivämäärä:   11.8.24 18:00:05

Mun mielestä alko on tuhonnut myös sun aivot. Kukaan ei juo tuollaisen jälkeen, ellei halua kuolla.

Lähettäjä: Ira 
Päivämäärä:   11.8.24 19:34:09

Rakasta itseäsi sen verran että varaat lääkäriajan

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.