Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.7.24 11:17:18

Tori.fi:ssä on ihmisillä aivan päättömiä pyyntihintoja. Käytetystä sohvasta pyydetään 300 euroa, ruokailuryhmästä 150, kahvinkeitintä kaupitellaan satasella ja pientä lipastoa viidelläkympillä. Miten ihmiset kehtaavat pyytää tuollaisia summia käytetystä tavarasta?!

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 11:19:27

Rahanahneus ja rahapula.

Kyllähän noita hintoja voisi usein maksaakin mutta kun ei voi tietää onko se sohva varmasti loisvapaa ja puhdas sisältäkin...

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   31.7.24 11:20:10

Samaa ihmetellyt! Lastenvaatteissa sama homma, ne kun ei käytettynä mitenkään ole enää uudenveroisia. Jotain Lidlin kurahousuja myydään kympillä, kun kaupasta ne saa 12 eurolla.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: Työ 
Päivämäärä:   31.7.24 11:20:17

No älä osta näiltä. Itse ostan torista paljon, kodinkoneet mm leivänpaahdin, voileipägrilli, blenderi, vedenkeitin, sodastream 5-15 euroa, älykello 80 euroa jne
Löytyy sieltä paljon halpaa.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   31.7.24 11:21:30

Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   31.7.24 11:22:28

Ihmiset on köyhtyneet ja rahantarve on suuri.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.7.24 11:27:29

Varmaan laskevat hintoja kun huomaavat että ei mene kaupaksi.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: Senkki 
Päivämäärä:   31.7.24 11:28:33

Mulla on myynnissä torissa "keskikokoinen" klaffilipasto. Hintaa 60 euroa. Ulkonäöltään ruma, mutta maalaamalla saa varmasti oikein kivan.

Valitettavasti ilmaiseksi en viitsi antaa, koska tarvitsen rahaa pienentyneiden tulojen vuoksi. Itse olen lipastosta maksanut muutama vuosi sitten lähes saman hinnan. Tarkoitus oli maalata ja vaihtaa vetimet. Maalaus jäi, vetimet on vaihdettu. Tuo on oikeaa puuta ja se on painava, laatikoihin saa laitettua painaviakin tavaroita ilman että pohja putoaa. Jos se on jollekin liian kallis, niin jättää sitten vaan ostamatta ja hakee ikeasta vaikka samalla rahalla lastulevyhirvityksen koristeeksi.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   31.7.24 12:00:40

Nykyäänhän kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Tuo 300€ jostain uudehkosta parin tonnin sohvasta on ihan ok hinta, mutta 70-luvun ränsistyneestä romusta paljon.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 12:35:41

Mulla sama kokemus, että enemmän ihmiset ilmaiseksi tavaroita tuntuu vaativan. Mikään ei saisi maksaa mitään ja valmiiksi halvasta yritetään vielä tinkiä hintaa tai vähintään tuoda kotiovelle.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 12:38:23

Joo, 300 € sohvasta ja 150 € pöydästä voi olla ihan asiallinenkin hinta, jos kaluste on oikeasti laadukas ja kestävä. Ei niitä ole tietenkään pakko ostaa jos ei halua, mutta pelkkä hinta nyt ei vielä ole mitenkään mahdoton.

Torissa kannattaa rajata hinta heti haussa itselleen sopivaksi niin ei turhaan nouse verenpaine.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   31.7.24 12:39:51

Kattelin just käytettyjen koira/lapsiporttien hintoja ja tilasin uudet halvemmalla ku olisin saanu käytetyt torista... ei kai siinä saahan sitä pyytää

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   31.7.24 12:51:14

Viime aikoina on tullut vastaan myös paljon sitä, että pitäisi tuote lähettää, mutta postikuluja ei haluta maksaa vaan kuvitellaan, että myyjä maksaa ne omasta pussistaan. Ja jos asuu tässä lähistöllä niin pitäisi viedä kotiovelle.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   31.7.24 13:02:19

Minä olen löytänyt vain edullisia tavaroita niistä mitä haluan. Lisäksi ToriDiilillä olen välillä tarjonnut alle pyyntihinnan ja sekin on mennyt yleensä läpi. Ei tarvitse viesteillä tingata hintaa alas. Nimi ei tule edes näkyviin, jos myyjä ei hyväksy tarjousta.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   31.7.24 13:03:22

Niinhän se on, että myydessä pitää saada itselleen mielellään voittoa tai vähintään omat pois, ostaessa taas pilkkahinnalla tai mielellään ilmaiseksi. ;)

Se onko 300€ käytetystä sohvasta paljon vai vähän, riippuu ihan siitä sohvasta ja sen kunnosta. Sama pätee ihan kaikkeen muuhunkin käytettyyn tavaraan. Ei hinta määräytyy vain sen perusteella mikä se tuote on vaan millainen mm. laadultaan. Jos tasan saman tuotteen saa edullisemmin kaupasta uutena, niin sitten ei ehkä kannata käytettyä ostaa; esim. justin portit. Ellei sitten halua ostaa vain kierrättäminen ilosta.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 14:03:37

Aloittajan mainitsemat hinnathan voi olla aivan ok, jos kyseessä on hyväkuntoinen, uutena tonnin tai parikin maksanut kaluste.

Mutta joo, itsekin olen päivitellyt törkeitä hintoja. Itse esim. metsästelin viime talvena koiralle tiettyä Hurtan talvitakkia. Ovh. jotakin 90e, mitä en halunnut maksaa, mutta kyllä ne 55-70e hinnatkin Torissa pöyristytti! Itse en yli 50%:a käytetystä maksa. Lopulta kävikin tuuri, kun takki tuli Hööksiin mahtavaan 70% alennukseen. Sitä hullummalta tuntui, kun samaa takkia myytiin Torissa kaksinkertaisella hinnalla.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   31.7.24 14:09:50

Vastahan täällä oli topa, jossa joku sankari sanoi, että 20 e käytetystä t-paidasta on ihan ok hinta ja kyllä sen voi hyvin maksaa sen sijaan, että ostaisi täysin uuden 25 eurolla.

Itse en ainakaan maksaisi.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   31.7.24 14:11:06

Myyjänä olen huomannut, että osalla ostajista on ihmeellinen tapa ensin soittaa tai viestitellä ja haukkua myymäni tuote täysin. Sitten mukamas säälistä luvataan tulla hakemaan tavara pois puolella siitä hinnasta mikä on ollut pyynti. Varsinkin työkoneita ja työkaluja myytäessä näin tapahtuu usein. Ihan sama vaikka ilmoitus olisi laitettu 5 minuuttia aikaisemmin. Lähes aina olen saanut melko nopeasti tuotteen myytyä pyyntihinnalla tai hyvin lähelle sitä. Eli en ole kovin yläkanttiin hinnoitellut. Mutta mikä on ajatus siinä, että ensin haukutaan tavaran merkki, malli, toiminta ym. ja sitten kuvitellaan, että myyn puoleen hintaan? Tällaisen keskustelun jälkeen myyn tavaran jollekin muulle ihan vaan periaatteesta.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.7.24 14:21:52

Kaikki riippuu tuotteen laadusta.
Ikea-mööpelien hinta on pyöreät nolla euroa. Ne lahjoitetaan roskalavaryhmissä.
Täyspuiset ja laadukkaat, ehjät, huonekalut ovat täysin sen muutaman satasen arvoisia.
Tyttäremme löysi just upean vanhan piirongin Torista 1000 eurolla. Erittäin kannattava ostos.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   31.7.24 14:43:24

Ja koivu motista jota ei ole edes klapeiksi tehty pyydetään satasta jopa.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: Doh 
Päivämäärä:   31.7.24 14:49:30

Samanlainen ilmiö myös huonekalukaupoissa. Pyrin paljonkin etsimään tavaroita käytettynä, minulla on monesta asiasta hakuvahteja ja seuraan myös tarjouksia joten olen perillä hintatasosta näissä. Ostan uutena jos en jouda odottelemaan.

Yksikin firma myy 700e pöytää käytettynä 500e hintaan ja kauneusvirheenä on kolhaisu etureunassa. Siis mustassa pöydässä kulmasta lohjennut iso pala ja alta valkoinen pinta eli hyvin erottuva. Ihan älytön hinta käytännössä rikkinäiselle pöydälle, enkä keksi kuka haluaisi ostaa noin esteettisesti viallista tuotetta tuohon hintaan. Mutta saa sitä totta kai pyytää, mutta aikamoinen heitto suhteellisuuden tajussa.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   31.7.24 16:07:19

Koirien takeista pyydetään kyllä älyttömiä hintoja. Yksi oli poistanut jalkalenkit hurtan toppatakista ja pyysi siitä 65€. Ei kai kukaan maksa tuollaisesta, kun on menty tekemään omia ompeleita eikä tuote vastaa enää alkuperäistä.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: =D 
Päivämäärä:   31.7.24 16:16:50

Itse osta tavaroita vain alennusmyynnistä tai jos tarve on ylitsepääsemätön. Esim. eilen ostin uuden ratsastuskypärän liikkeestä, ovh 232e --> alennettu hinta 80e. Vanha kypäränikin on käyttökelpoinen vielä, mutta sattui sopivan kokoinen (oli ainoa kappale siellä kaupassa) ja mielestäni hieno malli & merkki, niin ostin, koska kuitenkin lähitulevaisuudessa kypärän uusiminen olisi ollut ajankohtainen.

Vaatteet ostan yleensä uusina, mutta olen vähentänyt vaateostoksia, ostan vain tarpeeseen. Kengissä sama tilanne.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   1.8.24 06:46:40

Pitäisi ostajien saada kaikki parilla eurolla???

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: kirppistelijä 
Päivämäärä:   1.8.24 07:51:20

N, aivosi eivät ole tainneet vielä herätä vai eikö lukutaitoa ole?

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 10:11:33

Noi on mun mielestä halpoja. Möin ruokailutyhmän just 350e. En todellakaan millään 150 eurolla..

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: Senkki 
Päivämäärä:   1.8.24 10:16:12

^Koirien takeista sen verran, että vanhempia malleja saa kyllä edullisesti käytettynä ja uutenakin aleista. Sen sijaan jos etsit vaikka Back on Trackia tai uudempaa parempaa Hurtan mallia, niin varmasti saat maksaa käytetystäkin monta kymppiä. Se toki on totta, että itse modatusta takista ei enää kukaan maksa uuden hintaa.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: MmM 
Päivämäärä:   1.8.24 10:17:08

Jossain Facekirpparilla joku myi perinnöksi tulleita tavaroita. Ok, hinta oli aika alakanttiin, ja myyjä otti sitten ne pois myynnistä ja laittoi uudelleen myyntiin huutokaupalla.
Pyyteli anteeksi, mutta oli pakko tehdä näin koska "minulle olisi tullut niin paljon taloudellista tappiota"
Et niinku hä?? Mistä?
Saat ilmaiseksi tavaraa ja myyt halvalla pois, mistä tulee tappio?

Ihmiset myös kuvittelee, että jos joku myy netissä jotain yhtä korvatonta kahvikuppia hintaan 85e, niin se on sen arvoinen! Vaikka olisi ollut myynnissä 5 vuotta. :D varsin kätevä tapa nostaa tuotteiden hintoja on laittaa ne vaan ihan överihinnalla myyntiin niin jengi kuvittelee että oooh onpa se kallis!

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.24 10:20:32

"Ikea-mööpelien hinta on pyöreät nolla euroa. Ne lahjoitetaan roskalavaryhmissä.
Täyspuiset ja laadukkaat, ehjät, huonekalut ovat täysin sen muutaman satasen arvoisia.
Tyttäremme löysi just upean vanhan piirongin Torista 1000 eurolla. Erittäin kannattava ostos."

Ei pidä paikkaansa. Osa malleista on niin kysyttyjä että niistä saa jopa enemmän kuin uutena. Ja esim. Hemnes lipastot ja kaapit menevät kuin kuumille kiville. Itse ainakin 20 kauppaa menettänyt kun joku ehtinyt ensin.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   1.8.24 12:33:32

Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Jos edes joku joskus ostaa jotain noilla hinnoilla niin se on myyjälle erittäin kannattavaa, saa kaatopaikkakamasta satoja euroja.

  Re: Järkyttävän pyyntihinnat Tori.fi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.24 12:42:42

Jos se sohva on joku Hakolan monen tonnin ostos ja priimakunnossa, niin ehkä sitten. Mutta jos se on joku Ikean tai Jyskin parinsadan lyttyyn istuttu nyppyyntynyt ja ruma sohva, niin sitten ei :D

Ällön tavoin ihmettelen tuota, että joku maksaisi käytetystä vaatteesta lähes täyden hinnan. Itse en ikinä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.