Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Jänis 
Päivämäärä:   30.7.24 20:19:43

Pyysin läheiseltä omaan korvaani isoa palvelusta tulla hakemaan minut Espoosta ja viemään läheiseni kotipaikkakunnalle.

Lupasin (tottakai) korvata bensa- ja vaivannäkökulut kononaisuudessaan edestakaisinmatkalta.

Nyt kaipaan vain mielipiteitä, mitä tuollainen matka bensakuluineen maksaa. Itse en ole koskaan omistanut autoa, joten en osaa oikeasti yhtään arvioida MITÄÄN paljonko bensat syö tuollaiselta matkalta. Tietysti riippuu autosta, hänen auto sellainen pieni, mutta melko uusi automaatti, bensalla käy tietääkseni :'D

Siihen päälle bensojen lisäksi kyllä vaivannäöstä rahallinen korvaus, koska tästä tulee läheiselle aivan tarpeeton edestakaisin reissi, ei hänellä ole tännepäin asiaa ja aika on rahaa :D

Nyt sennut rehellisiä mielipiteitä, mitä SINÄ olettaisit *vähintään* saavasi tuollaisesta matkasta rahallista korvausta?

Ja sanottakoon, että itselleni on itsestäänselvyys, että puhutaan useammasta kympistä, mutta lähennelläänkö satasta?

Ps. Julkiset veisi tietysti, mutta pienellä kiireellä olen liikenteessä, ja julkisilla kestäisi liian kauan.

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   30.7.24 20:26:20

50 eur yhteensä mulle olisi ihan riittävä

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 20:28:39

Noin 30 € menee pelkästään bensoihin ja siihen päälle sit se vaivan palkka

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   30.7.24 20:35:14

Eli hän asuu hml ja sinä espoossa josta koukkaa sinut kotiinsa. Meillä ei perheen sisällä raha liikkuisi eikä tuo nyt niin iso palvelus olisi. Vuorotellen tehdään vastaavan hintaisia.

Maksa todelliset bensat ja dieselit ja sitten vaivanpalkka 20-50e riippuen kuinka läheisiä olette ja twetkö itse koskaan mitään vastapalvelusta.

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Suklis 
Päivämäärä:   30.7.24 20:38:58

40-50e sis. polttoaineet

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 20:51:53

Sanoisin, että aibakin 100€. Itse en lähtisi ilman kunnollista korvausta ajamaan noin pitkää matkaa. Ajallisesti tuohon menee kuitenkin edestakaisin yli 2h, vaikka bensoihin ei juurikaan rahaa menekään.

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   30.7.24 20:54:20

2 tuntia on jollekin pitkä matka ajaa :D :D Mun mielestä joo 50 eur ok

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   30.7.24 21:23:32

Siis mitä ihmettä jengi… edestakaiseen reissuun menee n 250km. Se kerrottuna verottajan 0,53€ on 132,5€. Eli ainakin se.

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Rewe 
Päivämäärä:   30.7.24 21:31:59

Kuinka monta kilometriä läheisesi siis kaikkiaan ajaa tämän keikan takia?

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Jänis 
Päivämäärä:   30.7.24 21:40:43

Google mapsin mukaan ~240km!

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Suklis 
Päivämäärä:   30.7.24 21:47:10

"Siis mitä ihmettä jengi… edestakaiseen reissuun menee n 250km. Se kerrottuna verottajan 0,53€ on 132,5€. Eli ainakin se."

Jos haen läheisen kyläilemään luokseni, kuten aloituksen ymmärsin, en todellakaan pidä sitä työajona.

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.7.24 21:47:40

No eihän bensat herraisä tollaselta matkalta maksa sitä kolmeakymppiä enempää, mitä täällä osa sekoilee?
50€ käteistä kouraan ja matkanvarrella tarjoat sapuskat jossain, niin olisin itse kuskina hyvilläni.

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   30.7.24 21:49:19

LähettäjäHuh

Päivämäärä30.7.24 21:23:32

Siis mitä ihmettä jengi… edestakaiseen reissuun menee n 250km. Se kerrottuna verottajan 0,53€ on 132,5€. Eli ainakin se.

Apua, aloittaja kuitenkin käyttää termiä "läheinen", eikä esim. "tuttu", joten oletan, että hyvä kaveri tai perheenjäsen kyseessä. Eihän tuollaista nyt laskuteta työmatka-ajona

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Jänis 
Päivämäärä:   30.7.24 22:30:35

Tosiaan kuten Ennea sanoi, läheinen asuu Hämeenlinnassa, ajaa kotoaan Espooseen hakemaan minut ja ajaa takaisin Hämeenlinnaan minä kyydissä. Eli matkaa Google Mapsin mukaan kertyy se n. 240km ja ainakin varmasti se kaksi tuntia.

Ja kyseessä siis tosiaan läheinen ihminen, ei mikään hyvänpäiväntuttu :D Mutta haluan kyllä rahallisesti tämän korvata, kun itselläni muuten ei oikein ole mitään miten muuten korvata ja läheinen ei varsinaisesti rahassa ui.
Olen myös ehkä jollain tavalla hieman kieroon kasvanut, vihaan yli kaiken olla millään tavalla vaivaksi ihmisille/pyytää apua ja haluan sen aina korvata mahdollisimman hyvin

Kiitos kaikille vastanneille tähän mennessä! Lisääkin mielipiteitä otetaan vastaan, mikäli löytyy vielä sellaisia!

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Rewe 
Päivämäärä:   30.7.24 22:46:18

50+ e on ok. Se miten paljon yli, riippuu miten arvotat aikaa ja vaivaa.

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   30.7.24 22:46:22

Tunnet läheisesi, jos on nimimerkin Huh kaltainen vinkuja niin silloin pakko maksaa enempi (ja sopia taksa etkäteen) jos taas Sukliksen kaltainen fiksu niin 50e ja ruuat.

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   30.7.24 23:39:52

O,20e/km voi laskea auton kuluihin (joo, auton kulut on muutakin kuin pelkkä bensa) eli n. 50e auton kuluihin + se vaivanpalkka.

Aikaa menee 2-3h, vaivanpalkka voisi olla 15-25e/h eli n. 40-75e.

  Re: Paljonko vainvanpalkkaa kyydistä Espoo-Hml

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 07:16:18

Ei mitenkään voi kahdessa tunnissa ajaa 240km Espoon ja Hämeenlinnan välillä. Ottaa vähintään kolme tuntia, mitä google sanoo kun laitat tarkat lähtöpisteet?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.