Lähettäjä: ilkeä yrittäjä
Päivämäärä: 30.7.24 18:33:40
Olipahan taas päivä. Omistan pienen yrityksen, jolla on kivijalkaliiketila. Sanotaan nyt vaikka kukkakauppa, koska se vertautuu hyvin.
Asiakas tuli sisälle ja oli kiinnostunut ostamaan tietynlaisen, sidotun kukkakimpun. Keskustelimme ensin ihan hyvässä hengessä toiveista, väreistä, kukista mitä kimppuun laitetaan ja näytin muutamia mallikuvia, minkä tyyppistä kimppua olisi mahdollista tehdä. Sitten tuli puhetta hinnoista ja aikataulusta. Pahoittelin, että joudun ottamaan pienen lisämaksun, sillä kaikkia asiakkaan haluamia kukkia ei ehdi saada kuin pikatoimituksena. Asiakkaalle tämä oli vielä ok.
Sen jälkeen mikään muu ei ollutkaan. Pöyristyi kuultuaan hinnan, kuulemma muut tekee paljon halvemmalla. Lisäksi hänelle pitäisi antaa alennusta, koska hän on kanta-asiakas (en ollut koskaan häntä nähnytkään). Hymyilin vielä tässä kohtaa ja sanoin, että valitettavasti en voi joustaa hinnoista, kun kimppu on sen verran spesifi ja maksukin tulisi suorittaa ennakkoon, kun on tällaisestä tilaustyöstä kyse. Sehän ei sopinut alkuunkaan ja asiakas suivaantui täysin, että enkö muka luota, että hän maksaa kun noutaa tilauksen jnejne. Jonkin aikaa jaksoin kuunnella, kun hän haukkui minua ja totesin, että ehkä nyt on parempi, että asiakas hankkii sitten saman muualta halvemmalla, kun palveluni ei häntä miellytä. Asiakas seisoi hetken aivan paikoillaan ja heitti täyslaidallisen niskaani siitä, että minun on pakko häntä palvella, kun olen asiakaspalveluammatissa ja hän maksaa minun palkkani. Poistuessaan huusi vielä oven raosta, että ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, kun minä en palveluammatissa palvele maksukykyistä asiakasta. Toivottelin aurinkoiset päivänjatkot ja kehotin aivan vapaasti ottamaan yhteyttä vaikka presidenttiin.
Joskus sitä vaan ihmettelee, että miksi ihmeessä edes jaksan näiden "minulla on oikeus"- ihmisten kanssa.
|