Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: ilkeä yrittäjä 
Päivämäärä:   30.7.24 18:33:40

Olipahan taas päivä. Omistan pienen yrityksen, jolla on kivijalkaliiketila. Sanotaan nyt vaikka kukkakauppa, koska se vertautuu hyvin.

Asiakas tuli sisälle ja oli kiinnostunut ostamaan tietynlaisen, sidotun kukkakimpun. Keskustelimme ensin ihan hyvässä hengessä toiveista, väreistä, kukista mitä kimppuun laitetaan ja näytin muutamia mallikuvia, minkä tyyppistä kimppua olisi mahdollista tehdä. Sitten tuli puhetta hinnoista ja aikataulusta. Pahoittelin, että joudun ottamaan pienen lisämaksun, sillä kaikkia asiakkaan haluamia kukkia ei ehdi saada kuin pikatoimituksena. Asiakkaalle tämä oli vielä ok.

Sen jälkeen mikään muu ei ollutkaan. Pöyristyi kuultuaan hinnan, kuulemma muut tekee paljon halvemmalla. Lisäksi hänelle pitäisi antaa alennusta, koska hän on kanta-asiakas (en ollut koskaan häntä nähnytkään). Hymyilin vielä tässä kohtaa ja sanoin, että valitettavasti en voi joustaa hinnoista, kun kimppu on sen verran spesifi ja maksukin tulisi suorittaa ennakkoon, kun on tällaisestä tilaustyöstä kyse. Sehän ei sopinut alkuunkaan ja asiakas suivaantui täysin, että enkö muka luota, että hän maksaa kun noutaa tilauksen jnejne. Jonkin aikaa jaksoin kuunnella, kun hän haukkui minua ja totesin, että ehkä nyt on parempi, että asiakas hankkii sitten saman muualta halvemmalla, kun palveluni ei häntä miellytä. Asiakas seisoi hetken aivan paikoillaan ja heitti täyslaidallisen niskaani siitä, että minun on pakko häntä palvella, kun olen asiakaspalveluammatissa ja hän maksaa minun palkkani. Poistuessaan huusi vielä oven raosta, että ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, kun minä en palveluammatissa palvele maksukykyistä asiakasta. Toivottelin aurinkoiset päivänjatkot ja kehotin aivan vapaasti ottamaan yhteyttä vaikka presidenttiin.

Joskus sitä vaan ihmettelee, että miksi ihmeessä edes jaksan näiden "minulla on oikeus"- ihmisten kanssa.

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   30.7.24 18:38:15

Ei ennakkomaksullisesta tilauspalvelusta jota ei maksanut voi kukaan valittaa minnekään kuluttaja-asiamiehelle tai muuallekaan. Osa ihmisistä ei ymmärrä että 25,- ei heille räätälöidystä hommasta joka vaatii jotain materiaalia riitä. Onhan näitä ihmisiä joille pitää tai pitäisi tehdä, mutta palkkionmaksu on tyyliin 10,- jaksamista vaatii.

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 18:38:50

Voi hyvää päivää millaisen sankarin aloittaja on kohdannut :DD

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 18:38:58

Tallinpitäjälle perusarkea

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   30.7.24 18:40:05

No johan oli! Juuri tämän vuoksi en ole yrittäjä. Kun asiakas alkaa rutista hinnoista, sanon vain etten päätä hintoja eikä minulla ole valtuuksia antaa alennuksia. Pääsen vielä helpolla.

Ja jokaisella yrittäjällä on lupa valita asiakkaansa.

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.7.24 18:45:21

Kuulostaa vähän samalta kuin eilinen sankari, joka lupasi jörjestää mulle potkut, kun en ottanut häntä sisälle edellisten toilailuiden vuoksi. Kehotin ihan vapaaasti ottamaan yhteyttä omistajaan tietäen hyvin, että he luottaa arvostelukykyyni huomattavasti enemmän kuin asiakkaan juttuihin.

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   30.7.24 21:48:43

No just yks tyyppi naapurista valitteli kun on pyörän rengas tyhjä. Ehdotin että menee löheiseen pyöräliikkeeseen, kun ei kerta pumppua omista eikä osaa pumpata renkaita. Ei käy, kun viimeksi perivät häneltä EURON! Kun ei ilma maksa, se on ryöstöä! Kyllä itse totesin, että se on sitten voi voi :D

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.7.24 21:51:02

Täti, miten ihmeessä noin uusavuton ihminen voi pärjätä elämässä? Osaakohan lamppuakaan vaihtaa? :D

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   30.7.24 21:53:42

Minullekin on tultu itkemään "maatalouspalveluista". Maksanko miehelleni heinistä ja maksetaanko verot. Ja sitten pitäisi vielä aidata laidun meidän mailta naapurille, joka asustaa hevosineen liian pienellä tontilla :D

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.7.24 21:58:15

-, maksetaanko sulle tästä rölleilystä jotain? Paskaa ei tarvitse kenenkään töissään kuunnella.

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.7.24 22:01:21

-, keksipä joku uusi.

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 22:02:17

Vähän asian sivuun. Olen aika raparipan näköinen habitukseltani. Olen huomannut että palvelu pelaa paremmin kun heti alussa tarjoudun maksamaan tilaamani asian heti, tai ainakin osan siitä enkä vasta noutaessa.

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   30.7.24 22:51:11

"Pöyristyi kuultuaan hinnan, kuulemma muut tekee paljon halvemmalla."

Näihin on ainoa oikea vastaus että sittenhän tätä keskustelua on täysin turha jatkaa, ei muuta kuin hopihopi sinne mistä halvemmalla saa, näin toimisin itsekin. Tosin itse kun tiedän alan hinnat ja että omani ovat täysin kohtuullisella tasolla niin lisään yleensä vielä semmoisen ivallisen että saapiko tiedustella mistä oikeasti saa vielä halvemmalla kuin minulta, olen nimittäin siinä tapauksessa itsekin kiinnostunut ryhtymään heidän asiakkaakseen...

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   31.7.24 00:24:05

Ai hitsi nauran katketakseni tuolle jonka budjetti kaatui kun kehtasivat ihan euron veloittaa kumin pumppaamisesta :D.

Ja hyvä aloittaja ettet lähde kaikenlaisten törkimysten pillin mukaan hyppimään.

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   31.7.24 06:59:34

"Täti, miten ihmeessä noin uusavuton ihminen voi pärjätä elämässä? Osaakohan lamppuakaan vaihtaa? :D"

He maksaa niistä hommista, joihin ei itse kykene.
Olen joskus seurustellut vastaavanlaisen kanssa.

Hänelle tuli aivan puun takaa, että osasin vaihtaa fillariin sisäkumin ja korjata hänen poikansa auton.
Hommahan lähti siitä, kun hän voivotteli, ettei saa aikaa renkaan vaihtoon kuin parin viikon päähän, kun tarjouduin itse vaihtamaan nakit, niin kysymys kuului: "Osaatsä?".
Tähän asti hän oli roudannut renkaat kaksi kerrallaan viereiselle korjaamolle, vaihto ja takaisin.

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 07:49:25

Kukkakaupassa jos asioin, niin aloitan toiveet sanomalla että haluaisin kimpun joka saa maksaa max 50€. Selvä peli ja helppo kommunikoida yrittäjän kanssa.

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.7.24 07:56:36

Aah, kotimaiset Karenit....

  Re: Palvelun saaminen ei ole ihmisoikeus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 08:23:55

LähettäjäHaha

Päivämäärä30.7.24 21:53:42

Minullekin on tultu itkemään "maatalouspalveluista". Maksanko miehelleni heinistä ja maksetaanko verot. Ja sitten pitäisi vielä aidata laidun meidän mailta naapurille, joka asustaa hevosineen liian pienellä tontilla :D

Siis mitä? Kyllähän sun nyt sentään naapuria täytyy jeesiä! Siinähän se ruoho kasvaa ihan ilmaiseksi, eikä se aitaus nyt niin iso homma ole. Senkus vaan tökkäät tolpat maahan! Oottehan te selkeesti rikkaita maatalousyrittäjiä

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.