Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä vastuu

Lähettäjä: Rakkaudessa 
Päivämäärä:   30.7.24 09:31:41

Nyt tarvitsen näkemyksiä, kokemuksia ja ajatuksia. Olen eronnut noin vuosi sitten yli kymmenen vuoden parisuhteesta. Ihan viime metreillä mukaan astui uskottomuus omalta osaltani, mikä on tietenkin väärin, mutta sain siitä voiman repäistä itseni irti. Muutimme erilleen, mutta olemme edelleen pysyneet yhteyksissä ja ex on halunnut minut koko ajan takaisin.

Minä olen ollut avoimen mielin ja katsonut mitä elämä on mukanaan tuonut. Olen miettinyt paljon suhdettamme ja sitä miksi se ajautui tuohon tilaan, vaikka suhteen piti olla ns. Loppuelämän suhde. Olen tunnistanut, että en saanut mieheltä tarpeeksi fyysistä tai henkistä läheisyyttä ja ero onkin käynyt mielessä tasaisesti suhteen aikana. Ajattelin sen kuitenkin olevan normaalia ja joitakin asioita saimmekin aina työstettyä eteenpäin.

Nyt on kuitenkin tilanne, että haluaisin lopullisen päätöksen. Ex on sanonut, että ei pysty olemaan pelkkä kaveri ja minä en jaksaisi koko ajan miettiä pitäisikö vielä yrittää ja palata yhteen. Meillä arki toimi mainiosti kuin kämppiksinä, olemme tasaisia ja elämä oli tietyllä tavalla helppoa. Se, mikä minua mietityttää eniten on se, etten jaksaisi tätä samaa erorumbaa uudelleen, mikäli toiselle tulisikin se olo, että no ei kuitenkaan. Mutta kuitenkin silmiini osuu jatkuvasti kommentteja, että puolison kun on valinnut, siitä pitäisi pitää kiinni ja vain opetella toimimaan yhdessä. Ja olen miettinyt olenko todella antanut kaikkeni ja tarpeeksi, mutta vuosi sitten se eron tunne oli niin vahva, että siitä ei pystynyt enää peruuttaa.

Meillä ei ole lapsia emmekä ole naimisissa ja elämää on vielä enemmän edessä kuin takana. Mitä sinä tekisit?

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   30.7.24 09:37:01

Pistät välit poikki kokonaan, jos ei ytävyys onnustu ja jatkat elämääsi.

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.7.24 09:39:06

Siis tehän olette eronneet jo. Mitä tässä on vielä mietittävää, suhde ei vastannut perustarpeisiisi joten erosit. Nyt voit vielä päättää roikutatko exää löysässä hirressä vai suljetko kaikki takaportit.

Tokivoit pyörtää päätöksesi, nauttia muutaman hetken lisääntyneestä huomion määrästä ja palata samaan vanhaan pohtimaan jälleen eroa.

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   30.7.24 09:45:54

"Mutta kuitenkin silmiini osuu jatkuvasti kommentteja, että puolison kun on valinnut, siitä pitäisi pitää kiinni ja vain opetella toimimaan yhdessä. Ja olen miettinyt olenko todella antanut kaikkeni ja tarpeeksi, mutta vuosi sitten se eron tunne oli niin vahva, että siitä ei pystynyt enää peruuttaa."

Missä tuollaisia kommentteja on? Aika vanhanaikainen meininki, että erota ei saisi kun on jonkun kanssa päätynyt yhteen. Tuon lainauksen viimeisen lauseen perusteella en usko, että teidän kannattaa palata yhteen.

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.7.24 09:47:06

On monia asioita, joissa voi opetella toimimaan yhdessä ja tekemään kompromisseja. Perustavanlaatuisia eroja ei kuitenkaan pysty muuttamaan. Esimerkiksi sen, jos pariskunnalla on valtava ero läheisyydentarpeessa.

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 11:09:34

ei se kumppani tule muuttumaan, etsi parempi. olet 10 vuoden päästä katkera, kun olisit voinut etsiä sopivan kumppanin...

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.7.24 11:11:08

"Ex on sanonut, että ei pysty olemaan pelkkä kaveri ja minä en jaksaisi koko ajan miettiä pitäisikö vielä yrittää ja palata yhteen."

Onko ongelma nyt se, että pelkäät menettäväsi exän kaverina? Miehellä on myös oikeus pitää etäisyyttä eron jälkeen. Kun tilanne on rauhoittunut, voitte joskus ehkä palata kavereiksi, mutta hänkin täytyy saada toipua rauhassa.

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   30.7.24 11:20:28

Roikutat eksää löysässä hirressä, mikä on törkeää. Nyt lopetat ja annat hänenkin jatkaa omaa elämäänsä! Jos ei pysty olemaan kaveri, niin sitten kunnolla etäisyyttä, mutta ketään ei kohdella noin.

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.7.24 11:22:56

Pidätte toisiinne yhteyttä vanhasta tavasta, tottumuksesta. Mikä on jo turhaa.

Uutta matoa koukkuun!

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: Rakkaudessa 
Päivämäärä:   30.7.24 12:38:35

Kiitos kaikille kommentoineille. Pelkään tosiaan menettäväni hänet elämästäni kokonaan, onhan hän ihan mahtava ihminen. Olen itse yrittänyt enemmänkin olla olematta yhteydessä, mutta hän on sitkeästi pitänyt yhteyttä ja tuonut toivettaan esiin.

Jotenkin itselleni on tullut eri lähteissä esiin, että ei saa erota liian kevyesti ja pitäisi yrittää ja yrittää. Mutta en tiedä, toisaalta tosiaan on myös olo, että en ansaitsisi edes saada toista mahdollisuutta ja koen sen vähän turhana, kun menin asiat sössimään noin pahastikin.

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.7.24 12:43:58

Yritä erottaa omassa päässäsi, mitä oikeasti haluat.

Te olette ilmeisesti jo hyvin pitkään yrittäneet olla pariskunta, mutta ette ole kuitenkaan onnistuneet rakentamaan suhdetta, joka vastaisi tarpeisiisi.

On siis kolme vaihtoehtoa:

A) Palaat yhteen miehen kanssa pitääksesi hänet ystävänäsi ja kärsit toimimattomassa parisuhteessa jälleen. Olet jo kerran kokeillut, miten pitkälle olet valmis menemään. Montako pettämiskierrosta mies kestää?

B) Jatkat tässä limbossa elämistä, estät miestä ja itseäsi etsimästä sopivampaa kumppania. Kuinka kauan tätä jatkuisi, vai menetätkö miehen kumminkin kun hän lopulta katkeroituu ja lakkaa pitämästä yhteyttä, kun tajuaa että tilanne ei tule muuttumaan?

C) Sanot miehelle, että päätös on tehty ja otat ihan reippaasti etäisyyttä pariksi kuukaudeksi. Sen jälkeen voitte kokeilla, miltä ystävyys tuntuu

  Re: Mikä vastuu

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   30.7.24 13:03:07

Yhteenpaluu saattaa toimia siihen asti kun jompikumpi löytää paremman.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.