Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusperhe kuviot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 00:15:55

Ollaan miehen kanssa seurusteltu vajaa vuosi. Molemmilla lapsia edellisestä liitosta, lapset molemmilla koulu ikäisiä.

Mieheni ja eksä käyvät vielä yhdessä joissakin sukulaisten juhlissa yms. Lisåksi toki esim koulujen juhlat ym. Minusta siinä ei ole mitään pahaa, mutta sitä en ymmärrä miksi kumppanien uudet puolisot eivåt voi tulla mukaan?
Minä hoidan miehen lapsia paljon, olen paljon arjessa mukana, kuskaan kouluun ja harrastuksiin. En ymmärrä, eikö uudet puolisot jollaintavalla kuulu siihen perheeseen?
Vai onko se tavallista, että uudet puolisot jätetåän ns.

Itse ainakin haluan, että nykyinen mieheni on minun ja lasten elämässä kaikella tapaa mukana.

Itsellä ei aikaisempaa kokemusta näistä kuvioista, joten toivon mielipiteit:)

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 00:17:12

Mies aina sanoo, että haluaa joskus lasten ja lasten äidin kanssa elää sitå perhe-elämää edes pieniä hetkiä.
Eli juurikin tehdä perheenä jotain tai käydä jossain juhlissa, ilman että uudet kumppanit mukana.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.7.24 01:02:39

Jos suhde olisi kestänyt pidempään, voisin loukkaantua. Mutta noin lyhyessä suhteessa eihän siinä lapsiakaan tunne vielö kovinkaan hyvin, joten en tie miksi lasten pitäisi kaikissa juhlissa olla mukana. Koulujen juhlissa koululle voi olla myös rajoutettu kuinka monta ihmistä voi tuoda per oppilas.

Jos juhlat pidetään toisen vanhemman kotona, olisi tosi outoa jos uusi puoliso ei voisi olla mukana.

Itse osallistuin miehen lapsen synttäreille yms siinä vaiheessa, kun oltiin seurusteltu reilu vuosi. Juhlat järjestetään miehen (tai nykyään meidän) kotona. Koulun juhlissa en ole käynyt kertaakaan.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.7.24 01:15:23

Minä taas en ymmärrä, miksi sen uuden puolison pitää tunkea mukaan lapsen ja vanhempien yhteisiin juttuihin, kuten juuri koulun juhliin. Sukuloinnit sen sijaan tulisi hoitaa nykyisen puolison kanssa, eikä haikailla enää mitään menetettyä perhe-elämää. Exä ei kuulu enää oman suvun juhliin, vaan se olisi nykyisen puolison paikka. Itse en myöskään osallistuisi eron jälkeen exän suvun juhliin, se olisi minusta kummallista.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   30.7.24 14:54:38

Kyse siis miehen suvun juhlista, eksä tulee tänne mukaan ja minulla ei ole asiaa.

Ja jotenkin itse koen loukkaavaksi, kun mies puhuu perheestä, tarkoittaen lapsia ja eksää.
On vähän tunne, voinko itse koskaan miehellä tarjota ns. Perhe elämää, mihin kuuluisi molempien lapset ja me.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 14:57:22

Uusi puoliso on aina kakkonen, second best. Se perhe on siellä aina ja ikuisesti. En tajua miksi ihmiset alentuu noihin pascakuvioihin mieltään pahoittamaan.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   30.7.24 15:36:30

... Joku on samaa mieltä siitä, että exä ei kuulu enää entisen suvun juhliin, ihanaa!! Oikeasti en ymmärrä miksi miehen veljet ym.kutsuvat miehen eksän myös juhliinsa! Lapset voisivat tulla miehen kanssa. Toki minut kutsutaan myös mutta en ymmärrä, miksi sitä entistä muijaa suvussa roikotetaan. Jos omat sisarukseni eroaisivat, en todellakaan kutsuisi heidän entisiä puolisoitaan minun juhliini, vaikka minulla ei mitään olekaan heitä vastaan.

Aloittajalle, että tuo ei kyllä ole normaalia.. koulun juhlat ymmärrän, jos on rajattu määrä mutta mitään muuta tuosta en. Jos isä haluaa leikkiä perhettä, kannattaa muuttaa takaisin eksän luo... muuten mennään sen uuden puolison kanssa ja piste. En ymmärrä miksi leikitään perhettä, kun ei kerran ole haluttu perhe enää olla.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   30.7.24 15:39:30

No nyt on sen verran selväsanainen mies, että kannattaa ihan kuunnella.

Miehen perhe on lapset ja ex. Mies haluaa välillä elää perheenä heidän kanssaan, käydä perhejuhlissa tämän perheen kanssa ja niin edelleen.

Sinä olet ilmeisesti sitten tyttöystävä, jonka kanssa hän seurustelee, mutta et osa perhettä. Miehellä ei taida näiden viestien perusteella olevan haluja muuttaa tilannetta, joten nyt ainakin tiedät.

Pitäisin minäkin loukkaavana kuulla olevani perheen ulkopuolinen jos itse haluaisin perustaa nimenomaan uusperheen miehen ja lasten kanssa. En kyllä jäisi tuollaiseen.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   30.7.24 15:48:58

Käyvätkö he juhlissa yhdessä vai ovat vaan samoissa juhlissa?

Aika iso ero.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 15:51:01

"Käyvätkö he juhlissa yhdessä vai ovat vaan samoissa juhlissa?"

Ero on siinäkin, että mies ei ota aloittajaa mukaan oman sukunsa juhliin koska haluaa viettää perheaikaa exän ja lasten kanssa.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 15:57:17

Itse kun olin lapsi, vanhemmat viettivät aikaa meidän kanssa myös yhdessä erottuaan. Sunnuntaisin syötiin illallista ja katsottiin telkkaa yhdessä, kun ”vuoro vaihtui”. Pyhät oltiin kaikki yhdessä vuoron perään eri isovanhemmilla. Olen ikuisesti kiitollinen että vanhemmat laittoi meidät etusijalle. Kumppanit tulivat mukaan jossain kohtaa, mutta he vain liittyivät seuraan.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 16:34:01

"En ymmärrä miksi leikitään perhettä, kun ei kerran ole haluttu perhe enää olla."

TÄMÄ.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   30.7.24 16:56:19

No tuossahan on ihan selvää ettei mies ole päässyt yli eksästä ja aloittaja on vain laastari. Mies on tosiaan vielä harvinaisen suoraan sanonut aloittajalle mitenkä kokee tilanteen eli aloittaja ei kuulu suvun juhliin, koska haluaa kuvitella eksän kanssa olevansa yhtenäinen perhe. Voiko tuota enää suorempaa vihjata, mikä aloittajan asema on.

. //Totta kai vanhemmilla erottuaan saa olla hyvät välit, mutta kun uudet kumppanit astuu kuvioon ja muutetaan yhteen niin siinä vaiheessa heitä ei kyllä jätetä ulkopuolelle ja lapsesta välittävä aikuinen valitseekin sellaisen kumppanin joka haluaa osallistua myös sen lapsen elämään niin kuin aloittaja, koska se on koko paketti eikä vaan kumppani jolla nyt sattuu olemaan lapsi.

  Re: Uusperhe kuviot

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   30.7.24 16:56:43

Olette seurustelleet vajaan vuoden, sanoit. Ja puhuit useista juhlista. Osa niistä ollut varmaan jo keväällä jolloin seurustelua takana puolisen vuotta? Olisitko muka oikeasti lähdössä mukaan miehen suvun juhliin noin älyttömän lyhyellä seurustelulla? Mikä hätä ja näytönhalu tuon tekee?

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   30.7.24 16:59:34

Ennea//Aloittaja kuitenki huolehtii miehen lapsista kuin omista ja oletan heidän asuvan yhdessä, koska kuskaa lapsia jne. Joten miksi se mies on sitten aloittajan kanssa niin hätäisesti muuttanut yhteen ja antaa aloittajan hoitaa lasten kuskaamiset yms., jos ei kerta ole valmis tätä esittelemään suvulleen. Jos suhde on kuitenkin jo noin vakiintunut niin pitäisin kyllä kummallisena ettei ole asiaa mihinkään sukujuhliin vaan sinne lähdetään eksän kanssa.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   2.8.24 19:00:31

Ei asuta saman katon alla vielå, mutta meillä välimatkaa n. 2km niin todella paljon vietetään aikaa yhdessä.

Tarkoitin siis ihan sukujuhlia, synttäreitä ym. Esimerkiksi noita synttäreitä useammat jo ollut, kun lapsia miehen sisaruksilla.

Ja siellä siis ihan yhdessä ollaan juhlissa. Kerran mies kysyi onko ok, jos olisivat molemmat yötä miehen siskon luona(painotti että nukkuvat tietysti eri huoneissa), mutta tåhån yökyläilyyn kylässä vedin kyllä itse jo rajan.

Mies pitää minua outona, kun edes mietin tällåisiä. Mutta omasta mielestäni esim tuo yökyläily ei enää ole ok, j8s uudet kumppanit mukana.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.8.24 19:07:27

"No nyt on sen verran selväsanainen mies, että kannattaa ihan kuunnella.

Miehen perhe on lapset ja ex. Mies haluaa välillä elää perheenä heidän kanssaan, käydä perhejuhlissa tämän perheen kanssa ja niin edelleen.

Sinä olet ilmeisesti sitten tyttöystävä, jonka kanssa hän seurustelee, mutta et osa perhettä. Miehellä ei taida näiden viestien perusteella olevan haluja muuttaa tilannetta, joten nyt ainakin tiedät.

Pitäisin minäkin loukkaavana kuulla olevani perheen ulkopuolinen jos itse haluaisin perustaa nimenomaan uusperheen miehen ja lasten kanssa. En kyllä jäisi tuollaiseen."

AIVAN NÄIN !!

Ja perään myös aloittajalle: alle vuoden seurustelu ja jo kuskaat lapsia ja yrität pakottaa miehen olemaan osa perhettä, mitä selvästi ei vielä halua olla ? Monihan ei olisi alle vuoden seurustelun jälkeen vasta kuin alkuhuumassa ja lapset olisivat ehkä juuri ensimmäistä kertaa tavanneet uudet seurustelukumppanit.. Piiaksi ja kuskiksi ja patjaksi päätit pikaisesti alkaa, mutta se ei siitä uudeksi ydinperheeksi muutu sillä, että SINÄ haluat sen muuttuvan ja sitä olevan.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   2.8.24 19:50:11

Oon viidettä kertaa naimisissa. Kaksi kertaa leski.
Kaikkien exien sukujen, elossa olevien anoppien/sisarusten, yhteisten lasten puolisisarusten kanssa olemme tekemisissä.

Miksi en olisi, heissä kaikissa on paljon hyvää. Ne syyt minkä vuoksi on erottu, on sovittu ja niitä asioita ei tarvitse enää sietää.
Juhlissa/yhdessä tekemisissä on silti paljon hyvää, miksi kaikki se pitäisi haudata?

Ihanaa olla exä nro 2:sen uuden suhteen lapsenlapsille varamummo, se joka saa helliä lapsenlapsiaan ja ei tartte komentaa, oon se "extramummo" - ei se mitään sukua ole, mutta hyvä tyyppi se on luonnehdinta on yksi isoimpia saamiani diplomeita elämässä. Ihanaa kun juhlissa on populaa kuin pienessä kylässä.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.24 19:52:02

kiva mari että sinulla on noin läheiset ja avoimet välit kaikkiin. Onko nykyinen kumppanisi myös osa perhettäsi?

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: klassinen 
Päivämäärä:   2.8.24 23:18:31

"Mieheni ja eksä käyvät vielä yhdessä joissakin sukulaisten juhlissa yms."

Heh heh, joopa joo, "sukulaisten juhlat". Tämä olikin ihan uusi nimitys sille.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   2.8.24 23:22:02

"Uusi puoliso on aina kakkonen, second best. Se perhe on siellä aina ja ikuisesti."

Tässä se on uusperhekuvio pähkinänkuoressa. Täysin ookoo jos joku haluaa tuollaiseen ruveta jos se on hänelle ookoo. Mutta turha sitten ruveta valittamaan ja täällä topia tekemään, kun ihan käytännön tasolla ja käytännön pikku jutuissa paljastuukin olevansa se kakkonen. Se on se mihin sä itse vapaaehtoisesti lähdit!

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   2.8.24 23:26:58

"kiva mari että sinulla on noin läheiset ja avoimet välit kaikkiin. Onko nykyinen kumppanisi myös osa perhettäsi?"

On, tottakai.
Myös hänen lapset perheineen ovat perhettäni.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Pottu 
Päivämäärä:   2.8.24 23:27:02

Jösses, viidettä kertaa naimisissa...

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Melu 
Päivämäärä:   3.8.24 02:10:53

En ymmärrä miksi pitäisi tätä olemassa olevaa kuviota sabotoida ja estää. Lapsille on hyväksi että näkee vanhempien olevan hyvissä väleissä ja jotakin omasta perheestä on vielä jäljellä.
Ehkä jossakin vaiheessa kun aikaa on kulunut, aloittaja on osa tätä kuviota. En tiedä miksi exän silloin pitäisi väistyä sivummalle. Voidaan luoda oman perheen oloinen malli toimia.
Olen eronnut lasteni isästä 13 vuotta sitten. Kolme lasta joista kaksi ollut jo vuosia aikuisia ja juniori aivan pian myös. Me olemme käyneet edelleen yhdessä molempien sukujen juhlissa. Ex miehen edellinen tyttöystävä kulki mielellään mukanamme ja olimme oikein hyvissä väleissä. Hän kävi myös minun sukuni juhlissa. Ymmärsi meidän olevan exän kanssa oikein hyviä ystäviä, ei muuta.
Hänen nykyinen naisystävänsä ei kulje mukanamme. Osallistuu juhliin mikäli minä en tule. On minulle hieman tympeä ja kiukuttelee exälleni kun vietämme aikaa yhdessä.
Ajattelen tällaisten exien poissulkemiselle tarpeen johtuvan huonosta itsetunnosta. Pelko ja mustasukkaisuus ottavat helposti vallan. Me olemme exän kanssa aina selkeästi tuoneet esille ettei uusi ihminen voi tuhota vanhemmuuttamme eikä ystävyyttämme. Sellaiset ihmiset lähtevät aikanaan kiertoon. Olimme pitkään yhdessä ja meillä on hienot lapset. Tunnemme toisemme hyvin ja oletamme kumppaneiden kunnioittavan sitä että meistä jäi ystäviä.
Lämpimästi suosittelen aloittajaa pohtimaan mistä tunteet tulevat ja työstämään omaa itsetuntoaan jotta kestää uusperheen kuviot. Tulit niihin omasta halustasi ulkopuolelta. Kunnioita uusperhettä ja heidän tapojaan.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   3.8.24 19:30:55

"Lähettäjä: Pottu
Päivämäärä: 2.8.24 23:27:02

Jösses, viidettä kertaa naimisissa..."

<<<<<<<<<<<<<<<

Onneksi 2024 vuosiluvulla useimmat ihmiset eivät ihmettele ihan kaikkea.
Edelleen löytyy henkilöitä, joilla on vanhoillisemmat käsitykset kaikenlaisista suhteista.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.8.24 10:24:57

"Hänen nykyinen naisystävänsä ei kulje mukanamme. Osallistuu juhliin mikäli minä en tule."

Miksi uusi kumppani osallistuu vain, jos sinä et?

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   4.8.24 10:43:40

Kuulostaa siltä että mies on se jätetty, ja elättelee toiveita, sekä pitää samaan aikaan laastaria.
Aloittaja lopettaa nyt sen miehen lasten sekä miehen höösäämisen.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Melu 
Päivämäärä:   4.8.24 11:43:08

…: nykyinen ei ikävä kyllä ainakaan vielä ole sopeutunut kuvioon ja ei halua olla osana yhteisiä menojamme. Olen hänet toivottanut tervetulleeksi lämpimästi.
Ex mieheni on hänen kanssaan käynyt jo seurustelun alkaessa läpi tapamme toimia, silloin oli ok. Luulen että hänellä oli mielikuva että muuttaa kuvion mieleisekseen. Harmillista koska minulla ja exälläni on aidosti hyvä ystävyys ja nykyinen ei taida olla siihen valmis.
Useimmiten näissä taitaa olla takana mustasukkaisuutta tai huono itsetunto.
Tiedän exäni ja hänen tapansa, hänelle ok jos nykyinen ei kulje mukana mutta jos asiasta tulee kotona sanomista saa nykyinen lähtöpassit.
Harkitkaa aina mihin kuvioon lähdette mukaan, älkää luulko että teidän tulonne muuttaa kuviot.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.24 15:01:54

Kyl se nii koiran virka on uusperhebaskaan lähteä. Ootte arvokkaita ja hyviä ihmisiä, ansaitsette parempaa!

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   4.8.24 15:10:07

Kuten olen miljoona kertaa sanonut, ei kukaan järkevä lähde noihin uusperhekuvioihin. Yök.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Viisasta 
Päivämäärä:   4.8.24 16:44:07

Uusperhe on yks saatanasta, ikinä enää lähde siihen hommaan. Hyvin harva onnistuu ja toimii.
Uutena kelpaat kyllä lapsenvahdiksi ja hyväksikäyttöä saat sietää, mutta muuhun et kelpaa. Äidit on yleensä pahimpia ja isät vässyköitä, joten ei kiitos.

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Just niin 
Päivämäärä:   4.8.24 22:37:11

En minäkään enää lähde, kunhan tästä vaan eroon pääse!

  Re: Uusperhe kuviot

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   5.8.24 06:59:38

Nää kuviot on kyllä aina jotenkin kammottavia. Jos aloittaja ois tehnyt äitipuolena yhtään erilaisen aloituksen jossa ei itse haluaisi osallistua vaikka miehen lapsiin liittyviin asioihin, täällä raivottaisi kuorossa siitä miten kyllä aloittajan pitäisi tajuta että he ovat perhe ja kaikkia pitää kohdella kuin perheenjäseniä. Mutta kun tilanne onkin noinpäin, tottakai aloittajan pitäisi ymmärrä etteivät he ole perhe vaan mies tietysti menee exänsä kanssa.

Hämmentävää. Ei näissä ainakaan voi koskaan voittaa selvästi tai tehdä oikein.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.