Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostariahdistus tavarapaljoudesta

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   29.7.24 20:45:40

Piipahdin tänään Ideaparkissa hakemassa nettitilauksen ja mulle iskee aina sama tavara-ahdistus siellä. Siis jos täällä tuppukylässä on tuollaiset määrät kaikkea turhaa krääsää ja rättiä, niin en voi käsittääkään, kuinka paljon sitä sontaa maailmassa tuotetaan ja laitetaan roskiin joka ikinen päivä.

Mä en muuten koe mitään valtavaa ilmastoahdistusta (osin siksi, ettei mulla ole lapsia..) eikä oma hiilijalanjälkenikään varmasti ole paljon keskimääräistä länsimaista kummempi. Yksityisautoilen harrastuksen perässä paljon ja ostan vaatteita ja muuta tavaraa ihan uutenakin. Yritän kuitenkin aina kunnioittaa materiaalien ja tavaran tuottajaa ostamalla laatua, korjaamalla ja käyttämällä niitä niin pitkään kuin suinkin. Jotenkin sellainen hälläväliä asenne tuntuu kurjalta.

Mikä määrä vaikka käsipyyhkeen valmistamiseen on tarvittu energiaa ja luonnon resursseja? Ja sitten se myydään täällä parilla eurolla. Niin halvalla, että ei tarvitse kahta kertaa miettiä, kun sen laittaa vuoden päästä väärän värisenä roskiin.

Onko muita, joita tavarapaljous ahdistaa? Vai ootko sä se, joka ostaa alati uutta sisustuskamaa, koska se on niin halpaa ja siitä tulee kiva mieli?

  Re: Ostariahdistus tavarapaljoudesta

Lähettäjä: ...mainoksessa 
Päivämäärä:   29.7.24 21:14:37

Minä olen se, jolla on perintönä tulleet lakanat, vaatteet, astiat ja pyyhkeet. Ja lapsiakin on, ihan uutena hankittuja.

  Re: Ostariahdistus tavarapaljoudesta

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   29.7.24 21:23:59

Nuo perintölakanat on ihan oma lukunsa! Varsinkin vielä väärän kokoiset. Kun ei niitä raaski poiskaan laittaa, niin sitten niitä säilön vuodesta toiseen.

  Re: Ostariahdistus tavarapaljoudesta

Lähettäjä: ...mainoksessa 
Päivämäärä:   29.7.24 21:26:52

Minä en säilö mitään turhaa, veisi lämmintä tilaa. Perintölakanat ovat käytössä. Niitä on kyllä paikattu ja ommeltu yhteen.

  Re: Ostariahdistus tavarapaljoudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 21:32:22

Vanhat lakanat on parhaita, kangas tukevaa. Niitä voi laittaa 2 parisänkyyn poikittain.

  Re: Ostariahdistus tavarapaljoudesta

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   29.7.24 21:49:17

"Onko muita, joita tavarapaljous ahdistaa?"

On. Krääsäkauppojen muovivuorista tulee aina mieleen, mihin se kaikki päätyy ja miten paljon koko ajan tehdään uutta tilalle. Ja lisäksi tilataan Kiinasta paketti kerrallaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.