Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi jotkut miehet ja jotkut naiset tulevat...

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   29.7.24 15:43:24

...toimeen paremmin vastakkaisen sukupuolen kuin oman sukupuolen kanssa?

Minulla on kaksi läheistä ystävää ja kumpikin on nainen. Kaikki sosiaalisen elämäni piiriin kuuluvat miessuhteet ovat yhteiseen tekemiseen perustuvia kaverisuhteita eivätkä ystävyyssuhteita.

Kun kävin terapiassa, minulle oli tärkeää saada naisterapeutti.

Mikä tämän selittää?

  Re: Miksi jotkut miehet ja jotkut naiset tulevat...

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.7.24 17:56:19

Hyvä kysymys. Itse naisena olen ihan pikkulapsesta alkaen, ennen kuin edes opin kunnolla puhumaan ja heti kun kiinnostuin leikkimään toisten lasten kanssa, tullut yleensä paremmin toimeen poikien ja sittemmin miesten kanssa. Yleensä itselleni on vaan luontevampaa ja helpompaa olla miesseurassa, voin paremmin hengähtää ja olla oma itseni ja tulla hyväksytyksi sellaisena. Toki kaikki ovat yksilöitä ja todellakin on myös naisyksilöitä joiden kanssa tulen paremmin toimeen kuin joidenkin miesyksilöiden, mutta yleisesti ottaen ne joiden kanssa minun on helppo tulla juttuun ovat useammin miehiä kuin naisia.

Exäni oli taas lapsesta alkaen viihtynyt paremmin tyttöjen ja sitten naisten kanssa, etenkin itseään vähän vanhempien sellaisten. Onneksi molemmilla oli siis ymmärrystä sitä kohtaan että toisella oli vastakkaista sukupuolta olevia läheisiä kavereita.

  Re: Miksi jotkut miehet ja jotkut naiset tulevat...

Lähettäjä: Löppönen 
Päivämäärä:   29.7.24 18:05:58

Outo ajatus, että ystävyys on sukupuolesta kiinni. Etenkin, kun sukupuolella on aika vähän tekemistä luonteenpiirteiden kanssa. Ehkä teillä on niin vahvoja sukupuoleen sidottuja ennakkoluuloja, ettette kykene näkemään yksilöllisiä eroja ihmisten välillä. Omissa läheisissä ystävissäni on sekä miehiä että naisia, olisi kummallista jakaa heidät ensisijaisesti sukupuolielinten perusteella.

  Re: Miksi jotkut miehet ja jotkut naiset tulevat...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.7.24 18:09:32

No, jos jollakin on vaikka paljon siskoja, niin naisten seurassa saattaa olla luontevampi hengata.

  Re: Miksi jotkut miehet ja jotkut naiset tulevat...

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.7.24 18:12:07

”Outo ajatus, että ystävyys on sukupuolesta kiinni.”

Musta on hassua, että tähän asenteeseen törmää vain silloin jos sanoo tulevansa paremmin toimeen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Kukaan ei kyseenalaista sukupuolen merkitystä ystävyyteen kun tytöt viettää tyttöjen iltaa tai pojat lähtee poikien mökkireissulle :)

  Re: Miksi jotkut miehet ja jotkut naiset tulevat...

Lähettäjä: Löppönen 
Päivämäärä:   29.7.24 18:16:28

Ihan yhtä outoa on minusta sekin, että kaveerataan vain oman sukupuolen edustajien kanssa ja väitetään kiven kovaan, että mies ja nainen eivät voi olla vain ystäviä keskenään. Siinähän ei taas ole mitään omituista, että koko kaveriporukka ei osallistu kaikkiin rientoihin, vaan välillä tehdään asioita pienemmällä sakilla kiinnostuksen ja ehtimisen mukaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.