Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Suosittele 
Päivämäärä:   29.7.24 12:40:31

Flow muuttunut maksulliseksi?
Ehdota hyvää, mielellään suomenkielistä sovellusta joka ilmainen.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: vnb 
Päivämäärä:   29.7.24 13:46:56

Sellainen pikkuinen vuosikalenteri, noin luottokortin kokoinen ja kynä.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.7.24 13:51:18

Miten nykyaikana tarvii olla joka asiaan sovellus? Itse laitan paperikalenteriin rastin, kun alkavat. Yleensä muistan kyllä muutenkin milloin viimeksi ollut.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 13:53:04

Clue on ihan paras, vuosia ollut jo käytössä.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   29.7.24 13:53:40

P Tracker.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 13:54:16

"Sellainen pikkuinen vuosikalenteri, noin luottokortin kokoinen ja kynä."

Tälle iso peukku. Kyllä on avuttomaksi menty, jos tähänkin hommaan pitää olla joku appsi.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 13:55:08

Puhelimessakin on kalenteri. Minulla toimii kyllä flo maksutta edelleen.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   29.7.24 14:06:01

Samsung heathin kalenteri

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: moikka 
Päivämäärä:   29.7.24 14:34:16

ei mun Flo sovellus ainakaan ole muuttunut miksikään? Jos siis samasta kyse

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   29.7.24 14:36:55

Applen terveys appiin saa kivasti

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 14:43:26

Maksuton Flo itselläkin. Koko ajanhan se maksullista tarjoaa, mutta ei se pakollinen ole.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.7.24 14:44:41

Mulla sellainen kun oma kalenteri. Oon tykännyt

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 14:59:44

Oma kalenteri on hyvä ja selkeä. Huono vaan ettei siihen voinut merkata raskautumista. Mutta siihen löytyi muut sovellukset, joka ei ole flo.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.24 15:05:24

Mulla P.C ollut käytössä kauan ja tykkään

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 15:09:39

clue

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.7.24 15:20:44

Clue. En kuskaa kalentereita mukana ja todennäköisesti vain hukkaisin ne johonkin.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 15:41:51

Itse kyllä en kehtaisi käyttää näitä jenkkisovelluksia kun katsoo mikä siellä on tilanne nyt.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 15:48:45

Jenkit ei voi käyttää noita sovelluksia, se on totta, mutta ei niiden lainsäädäntö meitä onneksi kosketa eikä edes ole persut tainneet väläytellä aborttikieltoa.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 15:56:08

No en kyllä haluaisi tukea noita firmoja jotka vuotaa naisten terveystietoja eteenpäin.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.24 15:57:03

Eikös Clue tai Flo ole konservatiivien rahoittama?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Suosittele 
Päivämäärä:   29.7.24 16:48:20

Lähettäjä.

Päivämäärä29.7.24 13:54:16

"Sellainen pikkuinen vuosikalenteri, noin luottokortin kokoinen ja kynä."

Tälle iso peukku. Kyllä on avuttomaksi menty, jos tähänkin hommaan pitää olla joku appsi.

Jos ei ole kellontarkka kierto niin sovellus on hyvä kun osaa arvioida kiertoa paremmin. Harva kai nykyään paperikalentereja käyttää muutenkaan..

Mutta aplodit sinulle kun selviät ilman appseja!!

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Moona 
Päivämäärä:   29.7.24 17:38:32

Moona

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Mansku 
Päivämäärä:   29.7.24 17:52:45

Flo itellä, se tarjoaa maksullista mut saa edelleen maksuttomana.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 17:54:30

Mulla P tracker, ollut käytössä jo 7 vuotta.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Lili 
Päivämäärä:   29.7.24 17:55:28

Kun ei ole kokemusta noista sovelluksista, niin kertokaapa käyttäjät, millaisia ominaisuuksia noista löytyy kalenteriin verrattuna? Eli mitä etua on sovelluksista?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: å 
Päivämäärä:   30.7.24 08:42:00

Oletteko ihan tosissanne, että siihenkin tarvitaan sovellus? Jo äitini ja mummoni osasivat katsoa kalenterista, milloin on odotettavissa seuraavat, jos olivat jokseenkin säännölliset. Ja jos eivät ole , auttaako app? Millä tavalla se pystyy arvioimaan paremmin kuin käyttäjä katsomalla kalenterinsa merkintöjä?

.. , eihän kalentereita tarvitse mukana kuskata vaan sitä voi säilyttää vaikka sängyn vieressä niin, että voi joka aamu vilkaista, mikä aika kuukaudesta on.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 08:52:56

Itselläni epäsäännöllinen kierto ja kyllä sovellus auttaa arpomaan, koska seuraavat ovat odotettavissa. Jos joku kokee sovelluksen hyödylliseksi niin mitä se on paperikalenterin käyttäjältä pois, itselläni on puhelimessa paljon turhempiakin appeja kuin menkkasovellus :D

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Äiteesano 
Päivämäärä:   30.7.24 08:56:32

En mää siitä tiedä,mut kandee miettiä, että sinkkuilu johtaa vain yksinäiseen vanhuuteen. Ei turha 2/3 isontuykinnon opiskelu javouhotus joka suunnassa edusta yhtään mitään likat! Hukkaatte raukat elonne vierahalle.

Perhe-elämään! Jeah baby.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   30.7.24 09:02:07

Lähettäjä: Lili
Päivämäärä: 29.7.24 17:55:28

Kun ei ole kokemusta noista sovelluksista, niin kertokaapa käyttäjät, millaisia ominaisuuksia noista löytyy kalenteriin verrattuna? Eli mitä etua on sovelluksista?

----------------------------------

Tällaiselle lahopäälle sovellus on kiva jo siksi, että se muistuttaa tekemään merkintöjä... Samoin se ilmoittaa kun menkkoihin on oletettavasti enää pari päivää, joten älyän varautua. Olen siis sitä ihmistyyppiä, joka unohtaisi päänsä kotiin jos se ei olisi hartioissa kiinni...

Isoin ilo mun tapauksessa on se, että voin katsoa nyt, mihin kohtaan noin suunnilleen vaikka joulukuun menkat asettuu. Vaikka suhteellisen helpolla pääsenkin, en halua esim. olla reissussa vuotopäivinä, ja sovelluksesta voin katsoa onko aiottu viikonloppu "vaaravyöhykkeellä" vai ei.

Saisihan noista kaikenlaista muutakin irti, kun kirjaisi lämpötiloja ja oireita, mutta mulle riittää tämä kun kierto on suht säännöllinen ja lasta en halua.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 09:06:22

Ainakin Appleissa Terveys-appista löytyy myös kierron seuranta, varmasti myös muiden merkkien puhelimista löytyy vastaaa. Ei siis välttämättä tarvitse ladata mitään uutta sovellusta.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   30.7.24 09:09:00

” .. , eihän kalentereita tarvitse mukana kuskata vaan sitä voi säilyttää vaikka sängyn vieressä niin, että voi joka aamu vilkaista, mikä aika kuukaudesta on.”

Mulla on jo puhelin, joka kulkee matkassa myös reissuilla. Miksi pitäisi kuukautisia varten ostaa erikseen paperikalenteri yöpöydälle, kun on olemassa käteviä sovelluksia puhelimeen?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 09:37:50

Oma kalenteriin pystyy merkkaamaan vuodon määrän ja se laskee ovulaation hyvinkin tarkasti. Lisäksi niistä näkee kerta vilkaisulla kiertopäivän, ei tarvitse laskea tyyliin lääkärikäynnillä. Lisäksi sinne voi merkata mielialat ja muut oireet hyvinkin kattavasti täppäämällä vain.

Nuorena ennen älypuhelimia ja appeja yritin käyttää niitä käteviksi kehuttuja taskukalentereja. En koskaan muistanut merkata niihin mitään ja aina lopulta hukkasin sen.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 10:35:33

Kännykän kalenteriin merkkaan "x" kun vuoto alkaa. Siinäpä sovellusta kerrakseen, eikä tarvitse kuitenkaan paperikalenteria kantaa mukana.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   30.7.24 10:54:21

Niitä pikkuisia kalenterilipukkeita saa monessa paikassa ilmaiseksi. Se voi olla vaikka puhelinkotelossa, kuten muutkin kortit.

Edelleen minulle on epäselvää, mitä lisäarvoa KÄYTTÄJÄLLE joku maksullinen sovellus antaa verrattuna itse tehtyihin merkintöihin. Eikö sovellukseen todellakaan tarvitse itse tehdä sitäkään menkkojen alkamispäivän merkintää, joka tehdään kalenteriin? Jos ei tarvitse vaan sovellus kertoo senkin, niin ettekö ollenkaan huolestu vakoiluohjelmien tehokkuudesta?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.7.24 11:00:03

Täällähän nimenomaan haetaan ilmaista sovellusta. Nykyään kun ollaan siirtymässä koko ajan enemmän sähköiseen aikakauteen niin itse ainakin pyrin vähentämään paperin määrää.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 11:07:13

Minun käyttämäni sovellus on täysin ilmainen. Jos joku vakoilija kostuu siitä tiedosta, milloin mulla alkoi kuukautiset, niin taitaa olla sillä vakoilijalla aika pienet mielenkiinnonkohteet :D

Ei muuta kuin foliohattua syvemmälle ja kireämmälle vaan harhojenne kanssa.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   30.7.24 11:09:02

"Eikö sovellukseen todellakaan tarvitse itse tehdä sitäkään menkkojen alkamispäivän merkintää, joka tehdään kalenteriin?"

No tarvitsee tietenkin, ellei kanna housuissaan jotain sensoria antamassa tarkkoja mittaustuloksia... :D Sovellus laskee, milloin vuoto todennäköisesti on ja huomauttelee siitä lähellä oletettua alkamispäivää. Kaikki meistä ei ole niin järjestelmällisiä, että muistaa piirtää ruksin kalenteriin jos siitä ei erikseen muistuta...

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 12:43:36

"Jos ei tarvitse vaan sovellus kertoo senkin, niin ettekö ollenkaan huolestu vakoiluohjelmien tehokkuudesta?"

Muistathan myös maksaa siteesi aina käteisellä

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   30.7.24 13:04:19

"Edelleen minulle on epäselvää, mitä lisäarvoa KÄYTTÄJÄLLE joku maksullinen sovellus antaa verrattuna itse tehtyihin merkintöihin."

Itse tehty merkintä ei esimerkiksi näytä suoraan milloin on seuraavien kuukautisten oletettu alkamispäivä tai tai näytä puoli vuotta eteenpäin kuukautisten ajankohtia. Tämä auttaa esim. sellaisten menojen suunnittelussa joihin ei halua verta valuvana mennä.

Miksi selaisin jotain kalenterimerkintöjä kun voin muutamassa sekunnissa nähdä sovelluksesta että kuukautiset osuu vaikka tammikuun toiselle viikolle joten en varaa laskettelureissua juuri siihen?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 14:16:52

"Jos ei ole kellontarkka kierto niin sovellus on hyvä kun osaa arvioida kiertoa paremmin. Harva kai nykyään paperikalentereja käyttää muutenkaan.."

Mun kierto ei todellakaan ole kellon tarkka. Kierto on 25-28 päivää ja siksi merkitsen kalenteriin (paperiseen, hui) 24. päivän kohdalle, että tässäpä vois alkaa varautumaan.

"Itse tehty merkintä ei esimerkiksi näytä suoraan milloin on seuraavien kuukautisten oletettu alkamispäivä tai tai näytä puoli vuotta eteenpäin kuukautisten ajankohtia. -- Miksi selaisin jotain kalenterimerkintöjä kun voin muutamassa sekunnissa nähdä sovelluksesta että kuukautiset osuu vaikka tammikuun toiselle viikolle joten en varaa laskettelureissua juuri siihen?"

Tarvit siis appsin laskemaan päiviä? :D Jännä, ettei sen vertaa kyetä enää tekemään itse. Eihän se appsi tässäkään auta, ellei menkat tosiaan ala kellon tarkasti. Jos jokainen kierto heittää päivällä, niin sehän on puolessa vuodessa jo viikko.

Jokainen tietysti tyylillään. Minusta se vaan on vähä-älyistä puuhaa.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   30.7.24 14:58:56

Mulla on onneksi melkein päivän tarkkuudella alkavat, josku merkkaan kalenteriin, joskus en. Yoeensä en.

Mihin siis ihan ilman sarvia ja hampaita sovellusta tarvitsee? Vai ovulaation laskemiseen jos haluaa tulla raskaaksi vai mitä? Mä pystyn tosiaan veikkamaan ne tammikuunkin menkat koska nää on säännölliset.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 15:01:10

Piste, mitään foliohattuilua ei ole siinä että nuo sovellukset myyvät tietojaan ja niiden avulla tullaan tulevaisuudessa esim. ratkaisemaan oikeustapauksia siitä, onko kyseessä ollut abortti tai keskenmeno.

Jos tällaisia firmoja haluat tukea, anna mennä. Suurin osa ei halua.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   30.7.24 15:10:37

Minullakin jonkun mainitsema P Tracker.

Huvittaa kyllä nämä ihmisten hermostumiset siitä, että "pitää joka asiaan nykyään olla apski". 😂 Mitä ihmettä se muiden tekemisiä hiertää, jos joku haluaa tällaista sovellusta syystä tai toisesta käyttää...

Ja mitä tietojen myymiseen tulee, niin se on toki aina mahdollista. Mutta jos jotakuta minun kuukautiskiertoni niin paljon kiinnostaa, niin hienoa. 😅 Siksi toisekseen miljoonat ihmiset käyttävät näitä ilmaissovelluksia, joten juuri omien tietojen joutuminen kovin tarkkaan syyniin olisi jo hyvä onnenkantamoinen sekin.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 15:12:37

^ Eikö sinua siis haittaa ollenkaan tukea firmaa, jonka seurauksena joku saattaa joutua vankilaan vain saatuaan keskenmenon?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 15:17:30

No nyt on kyllä foliohattu syvällä päässä ja niihin on asennettu vieläpä antennit :D

Vai että joku random joutunee vancilaan kun kuukautiskalenteriappi sanoo että mulla on kuukautiset. Löytyykö muita lennokkaita juttuja? Kannattaa muistaa että vain otetut lääkkeet auttavat myös näihin tämmösiin harhoihin :D

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.7.24 15:19:28

Jotkut ei selvästi lue uutisia ollenkaan :D Onhan noista sovelluksista ollut juttuja jo pitkään.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: mimi 
Päivämäärä:   30.7.24 15:20:21

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 30.7.24 14:16:52

"Jos ei ole kellontarkka kierto niin sovellus on hyvä kun osaa arvioida kiertoa paremmin. Harva kai nykyään paperikalentereja käyttää muutenkaan.."

Mun kierto ei todellakaan ole kellon tarkka. Kierto on 25-28 päivää ja siksi merkitsen kalenteriin (paperiseen, hui) 24. päivän kohdalle, että tässäpä vois alkaa varautumaan.

"Itse tehty merkintä ei esimerkiksi näytä suoraan milloin on seuraavien kuukautisten oletettu alkamispäivä tai tai näytä puoli vuotta eteenpäin kuukautisten ajankohtia. -- Miksi selaisin jotain kalenterimerkintöjä kun voin muutamassa sekunnissa nähdä sovelluksesta että kuukautiset osuu vaikka tammikuun toiselle viikolle joten en varaa laskettelureissua juuri siihen?"

Tarvit siis appsin laskemaan päiviä? :D Jännä, ettei sen vertaa kyetä enää tekemään itse. Eihän se appsi tässäkään auta, ellei menkat tosiaan ala kellon tarkasti. Jos jokainen kierto heittää päivällä, niin sehän on puolessa vuodessa jo viikko.

Jokainen tietysti tyylillään. Minusta se vaan on vähä-älyistä puuhaa."

Minusta on vähä-älyistä haukkua toisia netissä sen takia, että he tekevät eri tavalla kuin arvon piste. Ja miksi luulet että appi on nimeltään appsi?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 15:21:08

Oletettavasti näillä jotka eivät ymmärrä näitä sovelluksia, myös kuukautiset ovat jäämässä pois luonnollisesti iän kautta pian. Niin ei teidän tarvitsekaan ymmärtää :)

Onhan foliohatussasi myös kukkia? Sopisi tyyliin :)

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 15:26:40

Toki noissa aborttituomioissa muutakin dataa käytetään, mutta en itse haluaisi tukea yritystä joka vuotaa dataa. On arveltu että jopa yksityiset voisivat hyödyntää tuota dataa.

Clue toimii Euroopasta ja väittää ainakin vastustavansa jenkkien tiedonkeruuta. Mutta moni muu ei.

https://www.npr.org/2022/05/10/1097482967/roe-v-wade-supreme-court-abortion-period-apps

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   30.7.24 15:42:21

Itse suosin paperikalenteria. Toki äppi varmaan on ihan kätevä ja mukavan visuaalinen, mutta en halua antaa henk.koht. terveystietojani minkään yrityksen käyttöön.

Ihmiset herkästi suhtautuvat tietojensa luovutukseen ajatuksella "no jos jotakuta kiinnostaa _minun_ tietoni, niin senkus katsoo". Tosiasiassahan kyse ei ole pelkästään sinusta yksilönä vaan olet osa isompaa massaa, jota yritys käyttää hyötytarkoituksiin. Halvalla ihmiset antavat yksityisyytensä ihan vaan, koska eivät tiedä tarpeeksi.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 15:53:20

Minulla ei ole paperikalenterille mitään muuta tarvetta joten pelkkien menkkojen takia en ala sellaista hankkia. Jos se tekee minusta vähä-älyisen niin tehköön.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 16:40:47

"Minusta on vähä-älyistä haukkua toisia netissä sen takia, että he tekevät eri tavalla kuin arvon piste. Ja miksi luulet että appi on nimeltään appsi?"

Mielestäni selitin viestissä, miksi niin ajattelen, eikä syy ole se että he toimivat eri tavalla kuin minä.
Eipä tuosta niin kauan ole, kun noista puhuttiin appseina. Voin myös käyttää sanaa äppi. Vai sanoisinko applikaatio? Sovellus? Ohjelma? Olisiko vielä joku muu, joka olisi sopiva sana?
Muuttaako sanavalinta viestiäni mihinkään?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 16:42:17

^ Unohtui mainita, että appi on yleisesti sukulainen, mutta voihan ohjelmaa silläkin nimellä kutsua.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   30.7.24 16:46:30

Minä olen käyttänyt appia jo siis 7 vuotta (P Tracker), ja minulla se on ollut tavattoman käytännöllinen. Puhelin on aina mukana, joten voin käden käänteessä katsoa, sattuvatko menkkani tai ovulaatio vaikkapa 3 kk päähän suunnitellulle reissulle. Myös lääkärissä mulla on aina tieto viimeisistä kuukautisista sekä kierron pituudesta viimeisten 7 vuoden ajalta. Samaten on nopeasti tarkistettu, alkaako mahdollisesti muutaman päivän sisään, jolloin osaan varautua. Paperikalenteria en käytä. Olen lähemmäs 50 v ja steriloitu, joten ihmettelen jos joku tahtoo näitä tietoja johonkin käyttää.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: ------ 
Päivämäärä:   30.7.24 16:50:27

Taattua hötönettiä taas, kun haukutaan vähä-älyiseksi jos joku haluaa käyttää äppiä. :D

Mulla on ollut Flo käytössä 7 vuotta. Ilmainen on edelleen, toki se aina välillä mainostaa maksullista versiota, mutta eihän sitä tarvitse ottaa käyttöön.

Ja teille jotka ihmettelette sovelluksen hyötyä: En käytä muutenkaan paperikalenteria, joten miksi hankkisin sellaisen pelkästään kierron seuraamiseen? Paperikalenteri ei kuitenkaan olisi mukana silloin kun sitä tarvitsee. Sovelluksesta näkee tiedot vuosien ajalta halutessaan. Mun mielestä on myös ihan näppärää, ettei tarvitse itse laskea kiertopäiviä, vaan sen näkee siitä suoraan. Kävin joskus vuotohäiriöiden vuoksi lääkärissä ja sovelluksesta oli helppo tarkistaa milloin oireet alkoivat ja missä kohtaa kiertoa niitä esiintyi.

Muut saa toki käyttää paperiversiota tai vaikka olla käyttämättä mitään, eihän se minulta ole pois. En silti lähtisi ketään sen takia haukkumaan.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 17:00:38

Mutta kivikaudella sentään pärjättiin ilman papwrikalentereja. Noella laitettiin viivoja luolien seiniin!!!1

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   30.7.24 17:10:33

Puhelin on lähes aina mukana ja pysyy todennäköisesti tallessa. Paperi ja kynä ei. Sen takia käytän mieluummin sovellusta. Ei myöskään kiinnosta etsiskellä jotain paperilappua ja laskea milloin menkat on mahdollisesti alkamassa tai arvioida ovulaatio ja vuotopäiviä, koska voi päästä helpommallakin ja katsoa parissa sekunnissa suoraan sovelluksesta arviot vaikka kuukausiksi eteenpäin. Ei se ole älystä kiinni, vaan mulla nyt on paljon tärkeämpiäkin asioita tehtävänä kuin paperiin piirtäminen ja päivien laskeminen manuaalisesti.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.7.24 17:12:48


Lähettäjä: å
Päivämäärä: 30.7.24 08:42:00

Oletteko ihan tosissanne, että siihenkin tarvitaan sovellus? Jo äitini ja mummoni osasivat katsoa kalenterista, milloin on odotettavissa seuraavat, jos olivat jokseenkin säännölliset. Ja jos eivät ole , auttaako app? Millä tavalla se pystyy arvioimaan paremmin kuin käyttäjä katsomalla kalenterinsa merkintöjä?

^

a) Apilla voi arvioida kätevämmin epäsäännöllistä kiertoa
b) Helpompaa merkitä kierron eri vaiheita ja tallentaa tietoa esim. mielialasta, turvotuksesta, muista oireista. Auttaa esim. PMS:stä kärsiviä pysymään paremmin kartalla kierrosta ja siitä, milloin mielialan vaihtelut johtuvat kuukautisista.
c) Sovelluksella voi arvioida myös muita kiertoon liittyviä aiheita; esim. tallettaa ajantasaista tietoa omasta libidosta ja sen muutoksista (Eikö olisikin kiva suunnitella romanttinen getaway kullan kanssa sille viikolle, kun tietää libidon olevan korkea?) ja pitää ajantasaista tietoa omasta motivaatiosta ja työdraivista kierron eri vaiheista
d) Sovellus kantaa tietoa vaikka vuosikymmenen edestä, ja auttaa siten kartoittamaan esim. Endometrioosin pahenemista, eikä tarvitse säilytellä paperikalentereita vuodesta toiseen
e) kokonaisvaltaisesti parempi ymmärrys omasta kierrosta ja sen vaiheista ja vaikutuksista, tallennettuna paikkaan joka ei voi kadota ja joka on aina käden ulottuvilla.

Kiva, jos sinulle riittää ruksi kalenterissa. Moni haluaa tai tarvitsee tietoa enemmän ja ovat uteliaampia kierron eri vaiheista ja sen vaikutuksista ja haluavat suunnitella elämää paremmin sen avulla :)

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   30.7.24 17:17:00

Mulla käytössä ilmainen Oma kalenteri.

Ja te jotka huutelette,että miksi seurata tmv. Niin @!#$äkö tiedätte ihmisten syitä siihen?! Niitä on monia, mutta hyvä,jos ootte terveitä ja kaik hyvin.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   30.7.24 17:21:57

Tähän on tultu. Kellosta katsotaan olenko nukkunut hyvin tai stressaantunut. Appi kertoo milloin kuukautiseni alkaa.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 17:44:15

Tähän on tultu. Öön elämä on mennyt niin vaikeaksi, kun jotkut ihmiset haluavat käyttää teknologiaa hyväkseen eri tavoilla. Onneksi Öö pääsee itse teknologian avulla nettiin ilmaisemaan syvän paheksuntansa.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 17:55:39

Kuinka Öö pärjää tämän asian kanssa?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.7.24 20:04:15

"Minusta se vaan on vähä-älyistä puuhaa"

Tai ehkä just hyvää puuhaa semmoiselle joka haluaa säästää arjessa mahdollisimman paljon aikaa?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: Onko 
Päivämäärä:   30.7.24 20:17:26

"minä en tarvii niin ei muutkaan!!"

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   30.7.24 21:54:32

” Se voi olla vaikka puhelinkotelossa, kuten muutkin kortit.”

Mun kaikki kortit on puhelimessa. Ajokortti on ainoa fyysinen kortti jota joudun kantamaan mukana, onneksi sekin on kohta saatavilla sähköisenä.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   31.7.24 07:16:27

Millä tavalla sovellus säästää aikaa verrattuna siihen, että tekisi itse merkinnän kalenteriin, olipa se kalenteri puhelimessa tai paperilla? Tai millä tavalla äpit yleensäkään ovat tarpeellisia tai edes hyödyllisiä? Suurin osa ihmiskunnasta tulee edelleen toimeen aivan hyvin ilman niitä.

Ja ihan oikeastiko naiset nykyisin suunnittelevat elämänsä menkkojen mukaan, vaikka niiden kanssa on paljon helpompi toimia nykyisin kuin ennen vanhaan, kun piti osata varata tarpeeksi siteitä.

Millä tavalla sovellus arvioit epäsäännöllistä kiertoa tarkemmin kuin oma järki ja päättelykyky?

Miksi kierron eri vaiheita pitää seurata ja elämä pyöriä menkkojen ympärillä? Sen ymmärrän, jos niihin liittyy jotain erityisiä terveysongelmia, kuten endometrioosi ja PMS, mutta miksi tavallinen terve nainen niitä seuraisi?

Korkean libidon seuraamiseen? Tätä mummo nauroi ääneen. Kyllä se libido on aina tarpeen mukaan löytynyt ja jos ei, niin siihen ei mikään sovellus olisi vaikuttanut. Meillä siihen on eniten vaikuttanut libidoa aikaan saava kumppani.

Viivan selityksestä alkaa vähitellen avautua, että nuorempien naisten elämä toisiaan pyörii jokseenkin kirjaimellisesti oman navan, eli kohdun ja munasarjojen toiminnan ympärillä ja niitä on seurattava yhtenään. Toista se ennen. Riitti, kun osasi ennakoita seuraavien menkkojen alkamisajan ja jos käytti ehkäisynä varmoja päiviä, osasi arvioida ne riittävän hyvin.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 07:19:08

Triplaviiva on hyvä esimerkki "Minä en tarvitse, niin muutkaan eivät tarvitse"-ihmisestä.

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.7.24 07:24:38

"Suurin osa ihmiskunnasta tulee edelleen toimeen aivan hyvin ilman niitä."
Koko ihmiskunta tulee aivan hyvin toimeen ilman htnettiä joten mitä ihmettä sinä täällä roikut?

  Re: Ilmainen menkkasovellus?

Lähettäjä: välimerkki 
Päivämäärä:   31.7.24 08:19:23

Minulla on käytösäs Oma Kalenteri.

Sinulle, joka et ymmärrä applikaation hyödyllisyyttä:

Aikaisemmin, kun oli säännöllisempi kierto, sovellus oli tosi hyödyllinen, sillä aina lääkärissä kysyttiin kierron pituutta ja vuodon kestoa, ja äpistä sai näppärästi keskiarvot (kierto oli noin 45-60 päivää ja vuodon kesto 5-7 päivää, niin ei tarvinnut minun itse laskea, vaan äppi kertoi, että viimeisen 12kk aikana kierron pituus 48 pvää).

Nykyään, kun kuukautiset tulevat noin 2 kertaa vuodessa, äpin suurin hyöty tulee siitä, kun lääkäri kysyy, kauanko on edellisistä kuukautisista, ja pystyn katsomaan, että 178 päivää, eikä tarvitse alkaa ynnäilemään, että edellisen kerran vuotoa oli tuossa, välissä niin ja niin monta kuukautta, joista osassa 30, osassa 31 päivää, ja ainiin, tänä vuonna oli karkauspäiväkin.

Teen merkinnät vuodoista myös paperikalenteriin, mutta paperikalenteri ei ole aina mukana. Puhelin on mukana myös silloin, kun olen yökylässä miehen luona tai saankin yllättäen puhelun tätä kuukautisten epäsäännöllisyyttä selvittävältä lääkäriltä. Voin vastata vaikka lenkiltä ja kun lääkäri kysyy kirjaukseen juurikin tuota tietoa edellisistä kuukautisista, voin hetkeksi laittaa hänet kaiuttimelle ja vilkaista äpistä päivämäärät.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.